Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af flchr
#46691
Jeg er mest interesseret i at få kalibreret mit plasma TV, men vil også gerne have mulighed for at kalibrere mine computerskærme.

Hvilken model (SpyderTV/Spyder2Express/Spyder3) er mest velegnet til dette?

Eller skal jeg "bare" købe den billige SpyderTV og så skifte over til noget af det andet software der findes? I så fald, hvilken software kan anbefales?
Af viol8r
#46705
flchr skrev:Jeg er mest interesseret i at få kalibreret mit plasma TV, men vil også gerne have mulighed for at kalibrere mine computerskærme.

Hvilken model (SpyderTV/Spyder2Express/Spyder3) er mest velegnet til dette?

Eller skal jeg "bare" købe den billige SpyderTV og så skifte over til noget af det andet software der findes? I så fald, hvilken software kan anbefales?
Spyder2TV og Spyder2Express er samme sensor - kun softwaren er forskellig. Spyder2TV softwaren er fin til det basale (brightness, kontrast mv.), men hvis du virkelig vil fin tune, så skal du have gang i ColourHCFR (eller andet software).

Mit råd er derfor at købe Express-versionen (med computersoftware) og så bruge ColourHCFR til kalibrering af fjernsynet (det kræver dog at man sætter sig en del ind i kalibreringsverdenen).
.