Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Glenn-dk
#45653
Hejsa. Har et lille problem med mit Pioneer LCD TV..i mine indstinger.. det er lige som om at farven ikk kan følde med tvet...men har prøvet at tage lysstyrken op og det er ikk så slemt mere..men vil godt ha det lidt mere mørket... Har oploadet en lille klip som i kan se her...

PS. kik på din lille røde kasse.

http://www.youtube.com/watch?v=wTtXXlzhSRA

Eller ved i noget der kan hjælpe?

Håber i kan hjælpe.
Senest rettet af Glenn-dk 3. okt 2008, 20:28, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#45655
du skal nok lige tilføje hvilket TV der er tale om.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#45659
Mener du den "hale" der trækkes efter kassen i din video? For det har ikke noget med farvekalibreringen at gøre - det er trailing eller slør. Det er en af de downsides man må leve med på LCD TV.
Brugeravatar
Af Glenn-dk
#45669
Okay.. puha.. så må man jo vente lidt til nogne experter vil lave nogne gode Settings til tvet..

PS. er der nogne det ved hvor man kan bestile en til at lave Kalibrering til et LCD TV ?
Brugeravatar
Af Glenn-dk
#45674
De kunne vist ikke på et LCD Tv :( ...men skiver lige til dem igen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#45689
Jo, det har du vist galt fat i. LCD TV adskiller sig ikke fra plasma i den henseende.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#45705
Uha, det ser ikke helt godt ud. Sløret kan muligvis ændre en smule karakter efter en kalibrering, men du slipper nok ikke helt fra det.
Jeg har endnu ikke nået at lege så meget med Pioneers LCD-TV selv, så jeg ved ikke selv i hvilket omfang og på hvor mange farveovergange det forekommer.
Af Otto J
#45717
yakken skrev:Jo, det har du vist galt fat i. LCD TV adskiller sig ikke fra plasma i den henseende.
Hos lige nøjagtigt Pioneer gør det faktisk, for deres LCD-tv har ikke nogen gråskala-justeringer, og så synes jeg at det bliver lidt tyndt at "kalibrere", når det kun bliver en justering af de almindelige kontrast/brightness/sharpness osv. Det kunne såmænd nok gøre en forskel, men gråskala-kalibreringen er "hjertet" i dén service jeg udbyder, derfor har jeg sagt nej til Glenn mht. kalibrering af Pioneer LCD. Det har ikke noget med LCD at gøre, men at tv'et simpelthen ikke har de justeringsmuligheder der skal til for at udføre en optimal kalibrering.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#45723
Jeg undskylder. Naivt antog jeg at Pioneer ikke havde nedgraderet deres kalibreringsmuligheder med LCD modellen i en sådan grad.

Det lød blot som om, at budskabet havde været at intet LCD TV kunne kalibreres hos jer.
Af Peter Ras
#46597
Vil det sige at det ikke er muligt at kalibrere dette TV? Ved at scala-hifi forhandler dette TV, og at de også tilbyder at sælge det til "guld-prisen" som inkl. kalibrering.

Kunne godt tænke mig at vide om de 2000 kr ekstra er spildte penge, eller om det rent faktisk er det værd på lige netop dette TV?