Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mugz
#43168
Hejsa.

Jeg har lidt et problem med min Samsung LCD skærm.

Jeg har prøvet alle de forskellige opsætninger jeg kan finde på nettet men lige lidt har det hjulpet.

Når jeg ser tv via analog/dvb-t, ser tv på min Sat boks, "canal digital" eller min DVD afspiller "normal dvd" sat til via scart kabel, er det som om tvet´s response tid er for høj,
der var en kammerat der sagde det lavede "ghost" har ingen ide om det er korrekt :-)

Problemet er når der er et stillestående billede er billedet faktisk ret godt, men lige så snart personer bevæger sig virker det som om response tiden er alt for høj, det bliver ligsom sløret,

Jeg har kontrolleret signalet fra satboksen, og den skriver 100% kvalitet og 85% signal styrke? Kan det have noget at sige.?
Scart stikkende der bliver brugt er med alle ben, "21 tror jeg der er i"

Jeg har ikke haft noget sat til via HDMI, da jeg ikke ejer noget andet med HDMI.

Kan det være signal fejl, måske fejl på tvet?
Jeg håber på det bare er en fejl 300 :-)
Jeg er ikke den store guru hvad angår tv/video så jeg håber noget kan hjælpe,
Af MDJ
#43170
Hvor gammel er din skærm?

Har du husket at slå movie plus fra? hvis det er aktiveret kan det lave meget støj omkring objekter i billedet..

Grunden til jeg spørger om hvor gammelt det er skyldes at de første Samsung M86 der kom ud havde en fejl i firmwaren hvor movie plus stadig påvirkede billedet selvom man slog det fra..
Brugeravatar
Af Andromedia
#43171
M86 er ikke specielt god til at håndtere hurtige bevægelser desværre.
Jeg kan ikke huske om denne model har 100hz indbygget, men hvis den har så slå det endelig fra.

Det har ikke noget at gøre med signal styrken på sat boksen. Hvis den bliver for lav får du pixelering (meget grovkornet billede).
Af Mugz
#43172
Hej

Jeg er ikke klar over hvor gammel den er.
jeg købte den d. 20 August.
men i service menuen stod der noget med oct 2007 er det firmware version? og kan den opdateres?
Af MDJ
#43232
Så er det nok en tidlig firmware.. den kan godt opdateres men så skal den sendes ind til samsung..

mine forældre har samme tv og de sendte det ind og fik det opdateret og det hjalp..

du kan prøve at sætte den dvd på med hurtige scener og så gå ind i tv'ets
menu og slå movie plus til, luk menuen og så åben den igen og slå movie plus fra igen.. se så om det har hjulpet på bevægelserne.. det er vist vigtigt at huske at lukke menuen efter du har slået det til og inden du slår det fra igen..

Så hvis det hjælper at gøre det ovenstående er det bare en firmware opdatering du har brug for..

den tidlige firmware havde fejl hvor den automatisk slog movie plus til hver gang man tænder tv'et.. det er vist kendt som "movie plus bug" på nettet..
Af Mugz
#43243
Jeg har sendt en mail til Samsung. Med serie nr og beskrivelse af problemet.

Så kan de forhåbentligt hjælpe.

Jeg købte tvet ved getmore.dk fordi de var 3000 kr billigere med det end den forhandler jeg plejer at bruge,

men da jeg ringede og undrede mig over at modellen var en Engelsk model istedet for en Nordisk model var svaret fra deres kunde service,
"der bliver kun lavet en model til hele europa" nå jeg selvfølgelig skriver Samsung fejlagtige oplysninger på deres internet site. Jeg truede ham med at sende det retur, til det sagde han bare til mig at så ville jeg ikke få fuld pris for mit tv, fordi det var taget i brug,
det var så her jeg klaskede røret på og surmulede en 1 time.

så forhåbentligt kan Samsung hjælpe :-)

Tak for hjælpen :-)