Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#38605
Testen af Spyder TV er nu online på Flatpanels.dk. Spyder TV er et kalibreringsværktøj som kan benyttes til at optimere billedet på din TV skærm vha. guides og en måleenhed.
Du kan finde testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1212563518

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God læselyst. :)
Af NoNameDesigndk
#38629
nu testede du den jo også på px80'eren, er den værd at bruge på denne, eller står px80'eren så godt i forvejen og har for få indstillingsmuligheder til det kan betale sig ? du skriver jo at på samsungen kunne den bruges/"der er store forbedringer at hente" da den havde nogle mere omfattende indstillingsmuligheder..
Af thomit
#38630
Eller, for å si det på en annen måte; er det mer å hente ved bruk av Spyder i forhold til Digital Video Essentials?
Af NoNameDesigndk
#39059
Hmm så vil jeg da lige hive lidt op i den her igen.. vi fik aldrig svar på om man ikke lige så godt kunne bruge en DVE disk i stedet for den der Spyder TV ved kalibrering af px80 eller pz85.. ? disse har jo ikke de store muligheder for kalibrering med mindre man bruger service-menuen som normale dødelige nok ikke skal pille for meget i.. ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#39063
Beklager det sene svar.

På Samsungs Tv var der rigtig nok rigtig meget at hente. Både med DVE og Spyder Tv.
På PX80 er forbedringen mindre og personligt synes jeg ikke Spyder Tv vil give et ekstraresultat, der er pengene værd. Brug i stedet nogle af de forslag der ligger til indstillinger på nettet.

I forhold til DVE disken, synes jeg Spyder Tv enheden er væsentlig bedre for den uerfarne bruger. DVE giver dog også mulighed for at indstille farver, og selvom metoden ikke er den bedste, kan der hentes forbedringer. Dette er således en af Spyder Tv enhedens mangler, og man kan eventuelt bruge en kombination af de to kalibreringsværktøjer.
I sidste ende kan man dog hente mest, når man samtidig indstiller RGB, men det kræver jo samtidig noget mere erfaring - også med DVE disken.

Generelt kan jeg ikke anbefale, at man roder for meget i servicemenuen. De forkerte indstillinger kan hurtigt have fatale konsekvenser.
Af NoNameDesigndk
#39071
hmm nu skal jeg ned og have en pz85 i dag hvis alt går godt, ville jeg kunne leve med nogle af de kalibrerings indstillinger forskellige bruger giver og hvad jeg selv synes om, eller skal jeg som min. have fat i en DVE disk for at jeg bliver tilfreds.. ? Skal man kalibrere med det samme, eller kan man godt vente en måned eller to med den helt store finjustering.. man kan jo altid lige sætte den til biograf og warm som det er noget med folk siger er de bedste indstillinger..
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#39073
Panasonics plasma Tv har gode standardindstillinger, så ja, det tror jeg bestemt du kan.
Om ikke andet, så kan du altid vente og se om du synes det er nødvendigt. Mit bedste bud er også at prøve med biograf og varm indstillingen her i starten.
Af NoNameDesigndk
#39074
okay, så vil jeg ikke ud og investere i DVE Blu-ray eller Spyder TV lige med det samme.. ;) tak for hjælpen
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#39076
NoNameDesigndk skrev:okay, så vil jeg ikke ud og investere i DVE Blu-ray eller Spyder TV lige med det samme.. ;) tak for hjælpen
No problem.

Vi ser frem til at høre om din oplevelse med PZ85 ;)
Af NoNameDesigndk
#39084
Jamen jeg kan da lige lave en kort brugeranmeldelse på et tidspunkt.. hmm så fik jeg den alligevel ikke.. nogle af vedkommende fra Fleggaards jeg har snakket med's kollega/-er har reserveret de sidste der var tilbage, her i går aftes efter luk :S :( havde ellers selv så godt som reserveret en der i går, men så svarede han self ikk på min mail :S
hmm må lige se om jeg kan finde den et andet sted, for nu har jeg jo lige sat mig op på at jeg skulle have den :S kender I jo sikkert godt alle sammen ;)
Af viol8r
#39170
Mht. spydertv, så er der vel også værd at bemærke, at den kan benyttes sammen med colourhcfr, calman mv. så man har mulighed for at bruge den til at foretage en fuldstændig kalibrering af ens fjernsyn. Så hvis man ikke er tilfreds med det medfølgende software, så kan man altid prøve med noget mere avanceret.
Af NoNameDesigndk
#39184
viol8r skrev:Mht. spydertv, så er der vel også værd at bemærke, at den kan benyttes sammen med colourhcfr, calman mv. så man har mulighed for at bruge den til at foretage en fuldstændig kalibrering af ens fjernsyn. Så hvis man ikke er tilfreds med det medfølgende software, så kan man altid prøve med noget mere avanceret.
Hvad vil det sige ? bare for os der ikke lige forstår de der fansy udtryk ;)
Af viol8r
#39185
NoNameDesigndk skrev:Hvad vil det sige ? bare for os der ikke lige forstår de der fansy udtryk ;)
Den sensor som følger med spydertv er en såkaldt spyder2 sensor, der kan benyttes sammen med f.eks. programmet ColorHCFR, der er et gratis, men meget professionelt og avanceret kalibreringsprogram. På den måde kan du - hvis du ikke er tilfreds med det medfølgende software - selv forsøge at gå i gang med en "rigtig" kalibrering (gamma kurver, farvetemperatur etc.).
Der ligger mange guides og tutorials til, hvordan man bruger ColorHCFR på nettet - bare søg på google.

Billede
Senest rettet af viol8r 15. jun 2008, 13:24, rettet i alt 2 gange.
Af NoNameDesigndk
#39186
nårh okay.. tak ;) det da egentlig smart nok