Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ediie
#38286
Hej :)
Da jeg prøver at indstille mit skærm efter Dve,og kommer til punkt hvor der skal indstiles sort,kunne den ikke sænke brigthnes til det optimale,jeg snakker om alm/user menu.
Hvis jeg sænker brightnes til min,så er det stædigvek ikke sort nok,:(( .
Hvis jeg fex. sænker ned til min alle indstilninger i user menu,så kan jeg stædigvek se tv prog O-O
Naturligtvis alle indstilninger er lavet i billede menu Bio/varm.
Jeg kan komme in i service menu,men er lidt usiker om det skal ændres i Sub-brt rate,eller andre indstilning muligheder?
Ville gerne vide ang andra faktorer.
Mvh
Af bantam
#38388
Du vil sandsynligvis ikke kunne få et bedre sort niveau ud af at stille SUB-BRT nedad i service-menuen - men du kan jo prøve.

(husk at trykke OK, hvis du vil gemme den indstilling du måtte komme frem til for SUB-BRT).

Der er ikke umiddelbart andre muligheder for at ændre på sortniveauet.

ALL-CUT gør det i princippet - men du skal være opmærksom på, at den _kan_ (vil) ændre på hvidbalancen, så jeg vil generelt fraråde at stille på parametre i servicemenuen, hvis du ikke ved, hvad parametrene gør, og hvis du ikke har et måleinstrument til hjælp med kalibreringen.
Af Ediie
#38397
Jeps :) ,det vej jeg godt,men stædigvek hvis man køber kalibrering udstyr,så skal man kunne vide vad parametrene betyder,for at kunne indstille billede.Det er vad jeg ville komme frem med mit indlæg ;) .
Mvh
Af bantam
#38399
Super - hvilken afspiller bruger du?

Hvilke muligheder har du for at indstille udgangssignalet fra afspilleren?
Af Ediie
#38449
Det er en PS3,dvs op til 1080p.
Af bantam
#38458
OK - du kan nok ikke gøre så meget andet end at sikre dig, at PS3'en er sat således op:

Skærmindstillinger:

RGB fuld rækkevidde (HDMI) = Begrænset
Y Pb/Cb Pr/Cr Superhvis (HDMI) = Aktiver

BD/DVD Indstillinger:

BD/DVD Video Output Format (HDMI) = Automatisk eller Y Pb/Cb Pr/Cr
Af Ediie
#38510
Hej :)
Det lyder som en god ide at lave.Kan kun være bedre.
Det ser ud som om Pz70 ved alle input video formater, 480p, 720p, 1080i, 1080p, 576p skal indstilles hver for sig,mener kalibrering af skærm!
Er det mulighed at finde betydning på de forskelige parametre i service menu noglesteder?
Mvh
Af bantam
#38513
Det er korrekt, at Panasonic's skærme har forskellige indstillinger for hver opløsning (ihvertfald HD vs. SD).

Betydningen af de enkelte service-menu-parametre kan findes i service-manualen, som desværre ikke er gratis.

Alternativt kan du sikkert finde de fleste på nettet - men hvis du har stillet på R,G,B-DRV og R,G,B-CUT + de mere indlysende (som f.eks. COLOR) er der nok ikke meget mere at hente i service-manualen.
Af Ediie
#38519
Hej tak for dine hurtige svar :)
Jeg forventer at købe spyder expres,eller spyder 2,og sammen med HCFR prøve at indstille alle parametre ordentlig.
Jeg må nok i gang at finde den manual,og lave arbejde ferdig ;) .
Tak for nu.
Mvh
Af bantam
#38522
Velbekomme - held og lykke med projektet.