Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Radiomanden skrev: 5. aug 2024, 18:02 Det er vel de samme Modems/ Router de bruger.? FWen er vel så den samme, da den har navnet Nuuday, og TDC må vel så ligeledes have samme sikkerhed fra F Secure. https://tdc.dk/guardprivacy/
F‑Secure Internet Security / Safe lader til at være klassisk software, som skal installeres på enheden. Dvs. ikke det samme som Sense.

Det kan nævnes, at Yousee har fået et nyt modem ind til coax (wifi 6), som denne gang ikke er fra Sagemcom, men fra Vantiva (Technicolor). Dette ændrer dog ikke på selve Sense-modulet. (Blot en konstatering af, at de er gået væk fra Sagemcom.)
Gad vide hvornår der kommer et nyt til Fiber, men på den anden side, hvis det er lige så bruger uvenligt som D6 og 3890 er, så kan det være ligemeget, så vil jeg ikke af med den KAON som jeg har, for den er der fuld kontrol med.
Radiomanden skrev: 5. aug 2024, 21:37 Gad vide hvornår der kommer et nyt til Fiber, men på den anden side, hvis det er lige så bruger uvenligt som D6 og 3890 er, så kan det være ligemeget, så vil jeg ikke af med den KAON som jeg har, for den er der fuld kontrol med.
De få ting jeg har ændret på mit Sagemcom, har jeg haft fuld kontrol med.
Så det vil sige f.eks at det nu er muligt med 2 SSIDer en for 2,4 Ghz 0g en for 5 Ghz og at det ikke længere er et problem med at få tilsluttet 2,4 Ghz udstyr, uden at deaktivere 5 Ghz.
Radiomanden skrev: 6. aug 2024, 10:24 Så det vil sige f.eks at det nu er muligt med 2 SSIDer en for 2,4 Ghz 0g en for 5 Ghz og at det ikke længere er et problem med at få tilsluttet 2,4 Ghz udstyr, uden at deaktivere 5 Ghz.
Det er en opsætning, som Yousee har valgt, så det bliver der nok ikke ændret på. De har købt et wifi-modul fra Airties, som styrer det trådløse net. Nyt udstyr, samme udfordringer.

Når udstyret benytter RDK-B-platformen, kan disse moduler bruges på tværs af udstyr og producenter.
Også efter genstart af router? Har I haft oprettet en sag på det hos Yousee? Måske de kører et script, som deaktiverer Sense...? Det gjorde de også, da port 443-problemet var på sit højeste (problemet med at trække over 200 Mbit/s).
perstærk skrev: 7. aug 2024, 16:16 Også efter genstart af router? Har I haft oprettet en sag på det hos Yousee? Måske de kører et script, som deaktiverer Sense...? Det gjorde de også, da port 443-problemet var på sit højeste (problemet med at trække over 200 Mbit/s).
Jeg genstarter ikke min router igen. Men ja, jeg har oprettet en sag hos Yousee om det, for noget tid siden.
Vi så for et par indlæg siden, at problemet kun var "løst" indtil en genstart. Enten var Sense gået ned, eller også havde Yousee været inde og slå den fra.

Før vi ved mere, har jeg svært ved at tro, at F-Secure har ændret noget ved Sense.