Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af gdane81
Hej

Er der nogen som har prøvet de relative nye nordVPN eller ExpressVPN apps på Apple TV? Ser jo dejligt nemt ud at bruge.

Fungerer det som det skal, på f.eks. Netflix, D+, prime osv. og er hvad med streaming tjenester vi ikke kan få her i Danmark som Shutter og Tubi.
gdane81 skrev: 30. jul 2024, 13:11 Hej

Er der nogen som har prøvet de relative nye nordVPN eller ExpressVPN apps på Apple TV? Ser jo dejligt nemt ud at bruge.

Fungerer det som det skal, på f.eks. Netflix, D+, prime osv. og er hvad med streaming tjenester vi ikke kan få her i Danmark som Shutter og Tubi.
Det besvarer selvsagt ikke dit sprøgsmål - men jeg kan sige, at jeg dagligt benytter mig af ExpressVPN på mit Sony x90l og her også brugt det et Sharp, på Samsung var appen ikke tilgængelig og det er også en af grundene til at jeg foretrækker et Google TV (man kan selvfølgelig også bare købe en boks).

Jeg bruger bl.a. Tubi, BBC, Plex
Brugeravatar
Af Naiera
Mine erfaringer med to af udbyderne som har en app på Apple TV er at de ikke kan levere forbindelser gode nok til at kvaliteten ikke regelmæssigt falder når man streamer 4K. Lidt bedre går det hvis man holder sig til 1080p.

Personligt kan jeg ikke rigtig se hvad pointen er med US Netflix længere. Der er selvfølgelig nogle ting at finde der, som vi ikke har, men det var noget vigtigere dengang der ikke var bogstaveligt talt ti andre tjenester derude, som hellere vil streame deres indhold selv, end have det liggende på Netflix.

Jeg bruger Smart DNS Proxy til at se Hulu, amerikansk MAX, Stan (australsk streaming-tjeneste), ESPN, osv. Det har altid fungeret meget bedre og mere stabilt end VPN til streaming. Denne DNS-tjeneste understøtter også f.eks. Shutter og Tåbi.
Naiera skrev: 30. jul 2024, 13:48 Mine erfaringer med to af udbyderne som har en app på Apple TV er at de ikke kan levere forbindelser gode nok til at kvaliteten ikke regelmæssigt falder når man streamer 4K. Lidt bedre går det hvis man holder sig til 1080p.

Personligt kan jeg ikke rigtig se hvad pointen er med US Netflix længere. Der er selvfølgelig nogle ting at finde der, som vi ikke har, men det var noget vigtigere dengang der ikke var bogstaveligt talt ti andre tjenester derude, som hellere vil streame deres indhold selv, end have det liggende på Netflix.

Jeg bruger Smart DNS Proxy til at se Hulu, amerikansk MAX, Stan (australsk streaming-tjeneste), ESPN, osv. Det har altid fungeret meget bedre og mere stabilt end VPN til streaming. Denne DNS-tjeneste understøtter også f.eks. Shutter og Tåbi.
Det vil jeg da også se på så.

Tak for info.
Brugeravatar
Af Naiera
DNS-tjenester som SDNSP, Unblock Us, osv. har i øvrigt eksisteret i noget der ligner 15 år. Det er spøjst at mange stadig er låst fast på "VPN" som den eneste løsning til at se indhold fra andre lande. DNS-tjenesternes markedsføring har nok ikke været god nok ;)

VPN'erne er selvfølgelig meget mere alsidige, og kan nu også fås til samme pris eller billigere end DNS'erne, men ydelsen i forhold til streaming er stadig, per mine erfaringer, underlegen. Med til den typiske DNS-tjeneste i dag følger også en decideret VPN-tjeneste, hvor man kan installere en app på sin computer, hvis man vil gemme sig bag et ekstra lille lag anonymitet, og/eller se ud som om man er på indernettet i et andet land.
Jeg anvender NordVPN's app til Apple TV, og den fungerer upåklageligt. Anvender primært app'en til at se:

1) BBC via deres BBC iPlayer app
2) SVT, NRK og diverse franske og amerikanske TV-kanaler via deres respektive apps
3) YouTube uden reklamer (via albansk VPN)
Nej. I hvert fald ikke til video-streaming. Det koster penge at køre sådan en tjeneste; der er ingen andre måder at få dem tilbage på end at opkræve abonnement.
Af BE66x
Er der nogen, der har erfaringer med Surfshark?

Jeg kunne slet ikke starte Max-app'en, og indholdet på Prime lod til at være det danske.