Jeg tror også, at det er den rigtige vej at gå, men jeg havde da forventet, at det ville betyde hurtig udrulning af apps til mange platforme, særligt store TV-platforme såsom Google TV, Apple tvOS og LG webOS.
Rygtet går, at Microsoft overvejer at stoppe markedsføring af Xbox konsoller i Europa.
Den fysiske spilkonsol er døende...
"In May, I received a tip that Microsoft is changing up its Xbox strategy for the new financial year in regions like Europe, Africa, Middle East. I haven't been able to fully verify this, but the tipster claimed Microsoft will stop marketing Xbox consoles in certain markets in EMEA and focus only on Game Pass, cloud gaming, PC, and Xbox controllers. Microsoft has been struggling to sell Xbox Series S / X consoles in many countries across EMEA, and the tipster believes Microsoft will now allocate less console stock to Europe as a result. If you've heard more, please let me know."
Der har tidligere været linket meget til den grafiske juggernaut Black Myth: Wukong. For nylig er der blevet udgivet et benchmark-værktøj, så man nu kan få et mere realistisk syn på, hvad man kan forvente grafisk fra titlen. Jeg har lavet en optagelse af spillets “cinematic setting” (overbygningen til high setting) med brug af Raytracing og DLSS til 4K. Spillet skulle også være på vej til konsol med tilpassede settings, hvor Digital Foundry har analyseret sig frem til, at det gør brug af FSR.
Til dem, der måtte have interesse i det, er der her en optagelse af det. YouTube-kompressionen gør langt fra nanite-detaljegraden nogen tjeneste, og der findes dedikerede UE5-demoer, som efter min mening er mere imponerende. Men uanset hvad, skulle det gerne give et indtryk af den grafiske kvalitet og detaljegrad, man kan forvente fra egentlige spil fremadrettet og hvilken kvalitet man ville komme relativt nær med f.eks. en PS5 Pro. Personligt er jeg skuffet over draw distance/LOD på vegetationen, særligt når det skulle forestille "cinamatic settings". Det skummende urolige vand falder (i modsætning til det rolige der er fantastisk med raytracing) også igennem - men ellers er det svært at klage over og imho ganske imponerende i betragtning af at der er tale om spil og ikke bare demo grafik.
Edit: Den første analysevideo er oppe:
Edit 2: Urelateret, men jeg fald tilfældigvis over den her - Modded cyberpunk 2077 med pathtracing, det kan altså også noget
Der kommer pre-download af nye/forudbestilte spil på Xbox. Spillet skal dog understøtte det.
Pre-download Your Games and Start Playing When the Update Is Live
No more waiting for game updates to download. Now you can jump in and start playing right when the update goes live. To start using this new option on your console go to My Games & Apps > Manage > Updates where you’ll be able to see all available pre-downloads. This feature is supported by some of your favorite games now, including Sea of Thieves, Minecraft, Cassette Beasts – and expect many more titles to support it soon. https://news.xbox.com/en-us/2024/09/25/ ... pact-mode/