Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Sticky tråd fra YouSee Community, der nu er lukket:

Kasper (Administrator fra YouSee) skrev:
Her er en guide til dig, som ønsker at tilslutte egen router til YouSee routeren. For at gøre dette, anbefaler vi, at du sætter din YouSee-router i bridge modem.

Se nedenfor, hvordan du gør:

Billede
Åbn din browser, og skriv 192.168.0.1 i adressefeltet. Tryk på Enter på dit tastatur.

Billede
Indtast log-on oplysningerne fra routerens mærkat bagpå og tryk på knappen “Login”.

Nu er du logget ind på routeren
Billede
Klik på “Avanceret” i menuen til venstre.​​​

Billede
Vælg så “NAT Modes”.

Billede
Ud for “Device Mode” vælger du “Bridge Mode” i bunden af listen. Klik hefter på “Gem Indstillinger”. Din router vil nu genstarte.

Når du har netkabel fra din egen router til din computer, burde du se dette billede. Udfyld informationerne for at aktivere din router. Direkte link hedder: https://aktiver.mitwifi.dk.

OBS:
Hvis du ønsker at sætte routeren tilbage i router-mode, skal du nulstille routeren.
Alle de gange jeg prøvede dette røg internetforbindelsen fuldstændig. Alternativ kan man bare sætte sin egen routers uplink i en af netværksportene på YouSees router og slukke for det trådløse netværk på den derefter. Man kan godt gå ind i YouSees router-opsætning via det trådløse netværk på egen router.
Det er længe siden jeg har prøvet, så jeg vil ikke gætte på hvad jeg har og hvad jeg ikke har prøvet. Jeg kunne ikke få det til at virke hos hverken YouSee eller Norlys, som jeg har haft det sidste år. 1. august bliver min boligforening flyttet til fiber hos Fastspeed, og i den sammenhæng har jeg købt en GL.iNet Flint 2, som lige nu sidder på modem/routeren fra Norlys. Aldrig har jeg set så høje hastigheder via Wi-Fi, så jeg gider ikke engang prøve Fastspedes router-ting...