Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Nu er det jo det, man kalder "4K faux", da selve billedchippen ikke har alle de pixels, der skal til, men det kan give en forøget skarphed ved hlælp af "pixel shift", som kan øge det antal pixels, der vises på lærredet, så det kan betragtes som en mellemting mellem en native 4K-projektor og en full HD-projektor, dog kan en god full HD-projektor sagtens vise et skarpere billede end en middelmådig 4K-projektor, da der er mange andre ting end opløsning, der betyder noget, når man snakker billedkvalitet.
Med en 4K-projektor følger der jo også HDR-kompatibilitet med, men det er langfra i alle tilfælde HDR tilføjer noget godt i forhold til SDR, når man snakker projektorer - eller TV-skærme for den sags skyld, hvor der stilles krav til lysstyrken og styringen af pixels eller zoner.
Jeg kender ikke den nævnte projektor, men jeg går ud fra det er den lave pris i Bilka, der giver dig blod på tanden?

Uden at have set den, men bedømt udfra specs., vil jeg ikke vurdere den som førstevalg, hvis du har et dedikeret rum, hvor al lys kan lukkes ude, hvor du fortrinsvis ser film, da den er meget lysstærk, til gengæld vil den være et fint valg til blandet brug i et fællesrum, når der skal ses landskamp.

Jeg vil ikke tro, du vil få et markant bedre billede, end du allerede har...
Supergris skrev: 29. jun 2024, 18:14 Nu er det jo det, man kalder "4K faux", da selve billedchippen ikke har alle de pixels, der skal til, men det kan give en forøget skarphed ved hlælp af "pixel shift", som kan øge det antal pixels, der vises på lærredet, så det kan betragtes som en mellemting mellem en native 4K-projektor og en full HD-projektor, dog kan en god full HD-projektor sagtens vise et skarpere billede end en middelmådig 4K-projektor, da der er mange andre ting end opløsning, der betyder noget, når man snakker billedkvalitet.
Med en 4K-projektor følger der jo også HDR-kompatibilitet med, men det er langfra i alle tilfælde HDR tilføjer noget godt i forhold til SDR, når man snakker projektorer - eller TV-skærme for den sags skyld, hvor der stilles krav til lysstyrken og styringen af pixels eller zoner.
Jeg kender ikke den nævnte projektor, men jeg går ud fra det er den lave pris i Bilka, der giver dig blod på tanden?

Uden at have set den, men bedømt udfra specs., vil jeg ikke vurdere den som førstevalg, hvis du har et dedikeret rum, hvor al lys kan lukkes ude, hvor du fortrinsvis ser film, da den er meget lysstærk, til gengæld vil den være et fint valg til blandet brug i et fællesrum, når der skal ses landskamp.

Jeg vil ikke tro, du vil få et markant bedre billede, end du allerede har...
Takker, ja du har helt ret faldt over den på bilka.dk :) , Så er der ingen grund til at opgradere BenQ w1070.