Til snak om underholdningsmedier af alle typer. Hvad har du set for nylig og hvilke er dine yndlingsfilm / spil?

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ja det er fedt når studiet lægger noget ordentligt arbejde i genudgivelsen. Der er meget potentiale i de gamle filmruller, der ligger på lageret hos filmselskaberne. Det ville også klæde studierne, hvis de prioriterede at få film på 100GB UHD Blu-ray skiver i stedet for 66GB.

brea-ker skrev: 14. jun 2024, 22:33Apropo angående 60fps og uden at starte en diskussion da jeg ikke ved nok om det, så har jeg stærkt på fornemmelsen af at det er noget hardcore film elskere vil hade? Det må tiden dog vise..
Det vil de, men jeg synes man skal give TrueCut-versionerne en chance på ny. De ser meget anderledes ud end de "normale" 48fps film såsom The Hobbit. Sidst jeg var på CES-messen i Las Vegas så jeg faktisk nogle klip af The Hobbit i 48fps TrueCut, hvor Peter Jackson selv har været involveret, og det så meget bedre ud.

Problemet er, at 48fps ikke er en standard, så man kan ikke være sikker på, at det er understøttet i TV'et eller projektoren. Der kommer senere et logo.