Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kenneth4200
Hej alle.

Jeg har lavet bitrate målinger på 60 kanaler fra Waoo tv af 8-)

Alle målinger er lavet i dag 15-06-2024.

Jeg tager forbehold for fejl!

Hvis du ønsker måling på en kanal jeg ikke har med, så skriv til mig.

Alle hjemmesider må bruge mine billeder med data på, hvis de har lyst.

Til alle dem der går op i bitrater, så kan i nu tjekke ud om Waoo tv er noget for jer.

Billede

Billede

Billede
Senest rettet af kenneth4200 10. jul 2024, 14:08, rettet i alt 1 gang.
Af jkn789
er det via kabel tv eller tv boks?
Af jkn789
den nye Android baseret boks?
Af kenneth4200
Rasmus Larsen skrev: 17. jun 2024, 14:50 Så har de efterhånden fået trukket V Sport Ultra HD ned i 18,43 Mbps, men naturligvis med HEVC kontra de andre i MPEG4.

Jeg vil dog stadig mene, at live-4K bør have højere bitrate.
Som du selv skriver, så er det HEVC, og derfor en anden code, som måske gør de ikke behøver at sætte bitrate højre.

Men jeg tror waoo modtager signalet, som Viasat nu udsender det, tror ikke de laver om på bitrate de modtager fra Viasat.
Af perstærk
HEVC-sporet på V sport UHD hos Yousee ligger på ~15,3 Mbit/s (fast bitrate).

Yousee omkoder altid, så kanalerne passer ind i nettet (DVB-C). V sport deler frekvens med fire andre kanaler. De skal deles om ~50 Mbit/s.
Af perstærk
DVB-C er kabeltv-nettet. Hver frekvens i antennekablet har en fast kapacitet, som der ikke kan ændres ved. Hver frekvens bærer x antal kanaler. Yousee er nødt til at sikre sig, at kanalerne ikke overskrider denne kapacitet.

Kanaler med variabel bitrate kan ikke køre med højste bitrate hele tiden. Det har frekvensen ikke kapacitet til. Dvs. systemet skal hele tiden analysere kanalerne og sørge for, at de på intet tidspunkt får tildelt højere bitrate, end der samlet er plads til.