Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#350487
Apple tester forbedret Siri i tvOS 16.4. Angiveligt baseret på “Siri Natural Language Generation” i stedet for skabeloner, der i dag ligger bag Siri. Hvad det kommer til at betyde i praksis, må vi vente med at få svar på.

Exclusive: Apple testing new Siri natural language generating features starting with latest tvOS update
#350672
Rasmus Larsen skrev: 24. mar 2023, 09:36 Så er QMS officielt understøttet på Apple TV 4K (2022). Menufunktionen fremkommer, når boksen tilsluttes et TV, der også understøtter QMS – ligesom eARC-menufunktionen på Apple TV.

Apple TV 4K (2022) understøtter nu HDMI 2.1 QMS


Billede

Jeg har skrevet en guide til QMS. Her er mere nyttig information om det, en automatisk opdateret liste over TV-modeller med QMS, og en udmelding fra de andre TV-producenter mht. deres planer for QMS.

Guide: Hvad er HDMI 2.1 QMS og hvilke TV-modeller understøtter det?

Billede
#350678
Med iOS/tvOS 16.4 genintroducerer Apple også den nye Hjem-arkitektur, som tidligere blev trukket tilbage. Arkitekturen skulle gøre styring af forbudne HomeKit- og Matter-enheder hurtigere og mere stabil. Man kan opgradere sin Hjem-arkitektur fra Hjem appen til iPhone/iPad, hvorefter Apple TV agerer hub for styring i hjemmet. Alle enheder skal opdateres.
#350681
Rasmus Larsen skrev: 28. mar 2023, 14:26 Med iOS/tvOS 16.4 genintroducerer Apple også den nye Hjem-arkitektur, som tidligere blev trukket tilbage. Arkitekturen skulle gøre styring af forbudne HomeKit- og Matter-enheder hurtigere og mere stabil. Man kan opgradere sin Hjem-arkitektur fra Hjem appen til iPhone/iPad, hvorefter Apple TV agerer hub for styring i hjemmet. Alle enheder skal opdateres.
En arkitektur som jeg har hverken for eller imod ... Jeg nåede at installere før den blev trukket tilbage og har aldrig oplevet at det blev bedre eller dårligere, ej heller efter seneste opdatering ... men jeg vil tilføje at de godt nok skal til at ta sig sammen for at blive på toget. For det er satme mangelfuldt, for at sige det mildt.
#350694
Oplever du stadig, at HomeKit-enheder til tider ikke svarer?

Jeg nåede ikke selv at opgradere før de trak den tilbage, men det er også begrænset, hvad vi har af HomeKit-kompatible enheder i hjemmet. Jeg går og venter på at flere Matter-kompatible enheder lander, særligt pærer med Matter Thread, så man kan komme udenom diverse hubs. Pt. har jeg Philips Hue-hubben og så IKEA-pærer, men ingen IKEA-hub.
#350748
Fcjunkies skrev: 8. feb 2023, 22:36 Well efter seneste super opdatering, så virker halvdelen af knapperne på fjernbetjeningen ikke mere. Så for bl.a. at tænde/slukke, så skal mobilen bruges…
Jeg fik endelig taget sammen til at upgrade min ´21 remote til ´22 modellen og på min (2021) boks har jeg ingen problemer med den nye remote - om det er så stor forskel på boksene at det påvirker remoten ved jeg ikke - men virker det gør den sgu ;)
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 44