Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KimLarsen
#349637
"Er du overall tilfreds med tv'et og billedet der leveres?"... ja billedet er top dollar, jeg har ikke set bedrer, og det første jeg gør når jeg er på besøg rundt omkring er at indstille folks tv, da det efterhånden er blevet svært for folk der ikke ved hvad de forskellige indstiller betyder.
Jeg bruger ikke kalibreringsudstyr.

"Undrede mig lidt over at du har valgt at deaktivere lyssensor".. Du har ret i at tabs og mobiltelefoner skal det slås til.
jeg har altid haft deaktiveret lyssensor, lige så snart den bliver slået til ændre den lysstyrken og det gider jeg ikke, jeg bestemmer hvordan billedet skal være, og jeg skruer aldrig op for lys eller kontrast, jeg ser mest tv om aftenen. Jeg elsker det sorte som det tv kan fremvise, og da jeg sidder 3 m fra det.

Det indstillinger som det 807 Rasmus testede er kaliberet til er kun for den skærm, men har prøvet de indstillinger, de rammer ikke min smag, for varme farver, men de andre værdier ligger tæt.
Af BadMan
#349655
Har lige købt Philips Mini-LED 75PML9507 og er ret imponeret. Det står typisk til 21.000,- men Komplet har det engang imellem til 12.999,‐ pt.

Købte først "The One" 75PUS8807 og det røg retur. For meget screen bleeding og ikke sort nok til mig. Ligeledes et LG C1 77" OLED røg retur, synes det var for lys svagt.

Til gengæld er det her philips Mini-LED 75PML9507 et ret fantastisk kompromis. Stort set på niveau med OLED, som i helt sort - og så er det meget lysstærkt. Det er angivet til 1500nits, men leverer pænt over 2000 nits (Mener det er LG panel). Vildt imponerende i Dolby Vision.

Desuden 2.1 70w lyd i den bedre ende, 4 sidet Ambilight og AI med deep learning samt 120hz native panel og Android TV.