Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#349516
Hej

Jeg købte et Philips Smart TV til min 90-årige mor for at bruge det sammen med en simpel DORO fjernbetjening (tænd/sluk, program +- og lyd op/ned, ikke flere knapper).

Forhandleren (Bilka) lovede at TVet ville huske den sidste indstilling og starte igen på samme program (Telia app, DR1) når det blev tændt igen. Men det virker kun i nogle timer efter at have været slukket (statid power på), derefter starter det op længere ude i menustrukturen.

Min mor og div. hjemmehjælpere kan ikke finde ud af at finde Telia app og DR1 derpå, så hun kan i flere dage ad gangen ikke se Tv..

Først prøvede jeg med et SONY TV, mend et gik slet ikke. Fandt en langere diskussion på nettet om at det var et stort problem. De vil have at folk startet på deres opstat-side...

Kan nogen anbefale et TV som via internettet kan køre TELIA TV-app og som kan huske indstillingerne???

Jeg har nu brugt lang tid på problemet og er meget frustreret over det..

Mvh
Kasper
#349517
Panasonic tv vil normalt altid starte på den kilde det bliver slukket på og på den kanal det sidst var på. Kender ikke telia app, så ved ikke om det virker med den
#349519
Når det ikke er flow tv men via app så tror jeg ikke man kan forvente at det starte der hvor man sluttede.

På appletv boksen husker den nogle gange men som regl ude i menu
Dog kan jeg lade boksen være tændt altid og så bliver den i samme app
#349527
Er Philips TV'et udstyret med Android TV? I så fald kan DRTV-appen installeres og måske (?) styres med simple stemmekommandoer via en Google Nest-enhed.

Jeg har en bekendt, hvis mor (blind) bruger en Google Nest til at vælge og afspille forskellige kanaler fra Danmarks Radio på stereoanlægget. Hun siger fx. bare "Okay Google - Spil P1" (samt og "skru op", "skru ned" etc.).

Måske nogen her ved, om man kan styre DRTV-appen med Google Assistant?
#349620
Desværre et overset problem i denne moderne verden, og en mulig løsning kunne være en fjernbetjening med makrofunktion. Kender dog desværre ikke til nogle seniorfjernbetjeninger med denne funktion.

Alternativ når det kun er DR1, så tilslut en antenne. Alle tv jeg indtil videre har stiftet bekendtskab med, starter op på sidste valgte kanal.
#349623
Mulig løsning kunne være en universalfjernbetjening "One For All URC 7935".

Denne understøtter makrofunktion, som ved enkelt tryk på en programmeret knap, kan udføre den rækkefølge af tastetryk der skal til, for at åbne en app og skifte til den rigtige kanal.
Står beskrevet her, hvordan man programmerer en makro:
https://www.oneforall.com/universal-rem ... 18-content