Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Morsing87
#349368
Hej. Jeg har netop købt dette TV : QE75Q70B
Kan man finde en kalibrering af dette TV. Synes ikke det står lige så skarpt som mit 55” QLED
Af HrJensen1
#349382
Hvad afspiller du på dit nye 75" tv? Med mindre at vi snakker 4K content, så vil alting stå mindre skarpt på en 75 tommer i forhold til en 55 tommer, simpelthen fordi alle pixels skal strækkes mere. Det skal de selvfølgelig også ved 4K, men der er bare så mange flere små pixels, at man ikke ser det så nemt :)

En ægte kalibrering har ikke noget med skarpheden af billedet at gøre, men er en justering af farverne, så det bliver korrekt rød, korrekt grøn, korrekt blå. Alt andet er blot indstillinger
Af Morsing87
#349384
Det bliver mest brugt til alm TV såsom tv2 dr1 Osv. Når jeg spiller fek.s Playstation ser man det ikke. Jeg er kommet lidt i tvivl om jeg skulle have valgt et TCL i 75” som jeg også have kigget på. Måske det ville stå mere skarpt ?
Af PeterD
#349386
Så jo mindre skærm, jo skarpere billed når man ser flow tv ?

Det bliver vel først rigtig godt når ALLE programmer på alle kanaler vises i 4K på flowtv. Hvilket vil sige......aldrig ?
Af bulk
#349387
PeterD skrev: 29. jan 2023, 00:48 Så jo mindre skærm, jo skarpere billed når man ser flow tv ?

Det bliver vel først rigtig godt når ALLE programmer på alle kanaler vises i 4K på flowtv. Hvilket vil sige......aldrig ?
Så er det vist ikke værre, måske det er tid til en tur
til Louis Nielsen.
Af bulk
#349388
Morsing87 skrev: 27. jan 2023, 20:06 Hej. Jeg har netop købt dette TV : QE75Q70B
Kan man finde en kalibrering af dette TV. Synes ikke det står lige så skarpt som mit 55” QLED
Hvilket signal får dit tv ? siden du ligefrem synes det står dårligt.
Af George1
#349391
Sidder du meget tæt på skærmen??så kan du måske nøjes med en 65"
75" blæser bare det hele mere op, især iforhold til en 55"
Af Morsing87
#349392
George 1
Jeg sidder ca 4 meter væk. Kan ikke returnere mit 75” da det er åbnet og har iøvrigt har smidt kasse og det hele ud. Men det ikke et dårligt TV på nogen måde , det bare lidt irreterende at det ikke er lige så skarpt som mit 55. Gav 12.000kr for mit nye så det ikke i den billige ende men self heller ikke noget af det bedste
Af George1
#349395
Morsing87 skrev: 29. jan 2023, 13:20 George 1
Jeg sidder ca 4 meter væk. Kan ikke returnere mit 75” da det er åbnet og har iøvrigt har smidt kasse og det hele ud. Men det ikke et dårligt TV på nogen måde , det bare lidt irreterende at det ikke er lige så skarpt som mit 55. Gav 12.000kr for mit nye så det ikke i den billige ende men self heller ikke noget af det bedste
1080 i burde stå rimeligt ellers
tror ikke der er noget at gøre, mon ikke du vænner dig til skærmen.
Af Beckham
#349397
Jo større skærmen er jo mere bliver svaghederne i signalet\kilden afsløret.

Du skriver at du modtager tv fra Yousee. Er det et traditionelt kabel tv signal?