Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mploug40
#349208
Hej
Er der nogen der har gode erfaringer med at få konverteret DisplayPort til til USB-C?
Hvad kræver det i så fald konkret?
Løsningen skal bruges til at forbinde
en stationær Windows PC med DisplayPort med en skærm med USB-C.
Skærmen er en bærbar USB skærm.

Jeg tænker på, om et kabel som det
på nedenstående side mon vil fungere?
Så vidt jeg kan læse mig til, skal det
understøtte DisplayPort alternative mode
og være bidirectional. Skal det også være aktivt på en eller anden måde?

https://www.proshop.dk/USB-kabel/StarTe ... 1sQAvD_BwE

På forhånd tak.
Brugeravatar
Af Huleboer
#349238
Det vil som minimum kræve at skærmen har en særskilt strømforsyning.

Oftest er pointen i en USB-C skærm at både strøm og billede kommer igennem samme kabel, og en displayport udgang leverer ikke effekt på den måde.

Derudover kan der ligge rigtigt mange sjove protokoller i USB-C så det er altid lidt et gamble om det virker eller ej.
Af mploug40
#349317
Mange tak for dine kommentarer.
Man kan vel ikke bruge et HDMI til USB-C kabel i stedet?
Det havde nok været bedre, hvis jeg i stedet havde købt en rigtig/almindelig PC skærm.
Ville det have hjulpet noget, hvis det i stedet havde været en bærbar USB skærm med en micro HDMI indgang?
Den stationære PC har ikke en Thunderbolt-port.
Brugeravatar
Af Huleboer
#349319
Jeg kan ikke huske jeg har set et HDMI til USB-C kabel før. Måske USB-C til HDMI.
Uanset vil det det dog i bedste fald have samme problem som først nævnt, da du ikke også kan få nok effekt igennem sådan et kabel.

En alm. PC skærm vil helt klart være nemmere. Det er en no brainer, hvis den alligevel kun skal bruges med en stationær.

Hvis en bærbar skærm kom med micro HDMI indgang, vil den helt sikkert også komme med en ekstern strømforsyning, og så ville din udfordring være løst.

Det lyder til at den skærm du har fået dig er designet til brug på farten, sammen med en computer der har en fuldt udstyret USB-C udgang, der både understøtter DP (displayport), PD (power delivery) og alt mode. Ud over kontor bærbare i den bedre klasse, er det ikke specielt mange maskiner der har det. Slet ikke stationære, da man her forventer der bare sættes en almindelig HDMI/DP skærm til.