Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#349212
Hej. Har igår købt et Samsung TV, en 2022 model der hedder QE55Q75BAT.

Jeg kan ikke søge TV2 Play appen frem i deres app “butik”.

Tv’et er indstillet til brug i Danmark og jeg har også forsøgt at nulstille det og starte forfra. Jeg kan sagtens finde DR’s app.

TV2’s kundeservice siger jeg skal genstarte tv’et (har jeg forsøgt).

Samsungs kundeservice fortæller at TV2 appen ikke er udviklet til de nye tv endnu. (Dette fortalte TV2’s kundeservice dog bagefter, at det ikke var sandt.)

Så kære jer. Er der nogen der har et fix? Eller som har det samme TV eller Q70 2022 modellen, som har samme problem eller somer lykkedes med at finde TV2 Play appen.
#349303
Jeg har talt med Samsung i Danmark, som oplyser, at der er opmærksomme på fejlen, og at de arbejder hastigt på at løse den. Det vedrører seneste leverance af Q7-serien, så det stemmer ift. Hofgaards Q75B. Firmwaren er ikke up-to-date på skærmene i denne leverance. Samsung henviser til supporten, som inden længe får en opdatering på denne konkrete sag.

Jeg ved ikke om der er nogen løsning før Samsung får trykket på de rigtige knapper. Men jeg tænker om det eventuelt ændrer noget at forsøge at opdatere skærmen? Enten med den indbyggede opdateringsfunktion eller ved at downloade nyeste firmware på Samsung Danmarks supportside og installere fra USB-nøgle.
#349358
Rasmus Larsen skrev: 25. jan 2023, 08:41 Jeg har talt med Samsung i Danmark, som oplyser, at der er opmærksomme på fejlen, og at de arbejder hastigt på at løse den. Det vedrører seneste leverance af Q7-serien, så det stemmer ift. Hofgaards Q75B. Firmwaren er ikke up-to-date på skærmene i denne leverance. Samsung henviser til supporten, som inden længe får en opdatering på denne konkrete sag.

Jeg ved ikke om der er nogen løsning før Samsung får trykket på de rigtige knapper. Men jeg tænker om det eventuelt ændrer noget at forsøge at opdatere skærmen? Enten med den indbyggede opdateringsfunktion eller ved at downloade nyeste firmware på Samsung Danmarks supportside og installere fra USB-nøgle.
Tak. Det vil jeg forsøge. TV’et melder at nyeste software er installeret. Men måske jeg kan finde nyere på Samsungs hjemmeside.

OPDATERING:
Nu har jeg forsøgt med at downloade opdateringen fra Samsung.com.

Fjernsynet firmware er version 1010 og umiddelbart hedder versionen fra hjemmesiden 1420. Jeg får dog ikke lov til at installere. Det er lidt træls.
#349372
DHofgaard skrev: 27. jan 2023, 14:37 .......
OPDATERING:
Nu har jeg forsøgt med at downloade opdateringen fra Samsung.com.

Fjernsynet firmware er version 1010 og umiddelbart hedder versionen fra hjemmesiden 1420. Jeg får dog ikke lov til at installere. Det er lidt træls.
Samsung er noget værre rod. Nogle gange kan præcis samme modelnummer have to forskellige slags software, pga de har to forskellige slags indmad i.e. hardware.
#349390
Velkommen til "smart" TV. Det du oplever, er blot et glimt af dine fremtidige udfordringer. Bare vent, om et par år begynder diverse app ikke at fungere længere.
Eneste smarte løsning vil være at vælge TV ud fra den ønskede størrelse/billedkvalitet, og så ellers streame programmer via en Apple-Tv eller Android ditto.
#349442
Jeg var også lige ved at købe et Samsung med Tizen, en 2021 model, hvor sælger sagde at der var problemer med TV2 play. Han anbefalede i stedet at købe et med android, så det har jeg gjort og der virker TV2 play fint.

Synes det virker utroligt at et så nyt fjernsyn fra så stort et mærke har problemer med TV2 play.

Selv mit LG fra 2016 med webOS virker TV2 play på.