Diskuter og del erfaringer med danske såvel som udenlandske forhandlere.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#347772
Allo er tilsyneladende utilfreds med, at vi flere gange i år har slettet/modereret hans indlæg, hvor han bl.a. har truet meddebatører med fysisk vold. Ikke forinden, men lige siden har han opfundet den ene efter den anden konspirationsteori for at kritisere os for dit og dat. I de 15+ år, vi har drevet Flatpanels.dk, så ligger allo i top over brugere, vi har modtaget flest klager over. F.eks. indlægget for nylig, hvor han truede en meddebatør, affødte flere direkte henvendelser på email fra læsere, der ikke deltog aktivt i debatten. Eksempel nedenfor (og her: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 6019929045). Næsten hver gang vi åbner forummets 'rapportér'-modul, så er det klager over allos aggressive indlæg. Hans automatreaktion på, at vi beder ham tale pænt, er at han bliver endnu mere ubehagelig – altid uden selvindsigt og anger.

Kritik af os er velkommen, men lad det være konstruktivt. Vi tolerer ikke personangreb. Jeg synes, at vi har strukket os langt for at få det til at fungere med allo og dedikeret tid til at svare på hans kritik, men kun den ene part i dette lader til at være villig til at få det til at fungere.

Allo har fået flere advarsler og jeg udstikker hermed den sidste advarsel før permanent udelukkelse af forum/kommentarsektion på baggrund af allos kommentarer i denne tråd, en tråd forleden og ikke mindst adskillige indlæg i kommentarsektionen under artikler. Allo får timeout på 2 uger. Om han derefter ønsker at vende tilbage, er op til ham selv, men det skal være med en helt anden tone overfor andre personer her i forummet og kommentarsektionen.

Jeg skriver dette offentligt for at give vores version af sagen. Nu har allo fået spalteplads adskillige steder på Flatpanels i månedsvis til at få afløb for sin arrighed overfor Flatpanels, siden vi modererede hans mest aggressive og ubehagelige indlæg skrevet til andre parter end os. Men som alle kan konstatere, så bliver det utroligt usagligt, forvrøvlet og useriøst.
Vedhæftede filer
allo.jpg
allo.jpg (53.26 KiB) Vist 2050 gange
Af lunddal
#347778
👍

Jeg tror desværre bare, at det er hans måde at debattere på og ikke nødvendigvis pga. nylig moderation.

Der har været flere tråde gennem tiden, hvor debatformen har været identisk.
#347783
For at uddybe min kommentar ovenfor:

Allo har i forummet senest rettet kritik mod SkyShowtime og YouSee, og det blevet debatteret frem og tilbage i nogle tråde. Vreden mod YouSee er sidenhen blevet rettet mod Flatpanels idet han mener, at vi ikke er kritiske over YouSee, hvilket jeg stiller mig undrende overfor – men jeg har undladt at gå i dialog med ham omkring det. Flatpanels har publiceret meget kritik af YouSee over de seneste år (det har du også påpeget lunddal, hvilket er helt fair) pga. den dårlige spiral, YouSee er kommet ind i. Så jeg synes kun det er fair, at vi gav dem taletid i vores Q&A for nylig. Parterne skal høres uanset hvad man måtte mene, så omtalen bliver balanceret.

Det er så blevet spundet ind i allos store konspiration om, hvad vi gør og ikke gør, hvad vi anbefaler og ikke anbefaler, hvorfor og hvorfor ikke osv. Det er min oplevelse, at den konspirationsteori er blevet opbygget ud fra hans vrede over, at vi har modereret hans indlæg i år. Måske tager jeg fejl, men uanset hvad, så er det over strengen, når man ikke kan indgå i debat uden personlige angreb mod meddebatører. Det er ikke kun noget vi mener, men øjensynligt også noget andre her på siden mener.
#347800
Altså da vi skulle have nyt soveværelse fjernsyn fra Power, der opstod sælgeren hårdnakket at da han ville sælger et hinser eller hvordan det staves med 120hz panel. At alt sport blev streamet i 120hz.
Der blev jeg lidt sur, da det var fruen der skulle vælge det, og han fyldte hende med løgn
Af George1
#347833
Rasmus Larsen skrev: 1. dec 2022, 09:59 For at uddybe min kommentar ovenfor:

Allo har i forummet senest rettet kritik mod SkyShowtime og YouSee, og det blevet debatteret frem og tilbage i nogle tråde. Vreden mod YouSee er sidenhen blevet rettet mod Flatpanels idet han mener, at vi ikke er kritiske over YouSee, hvilket jeg stiller mig undrende overfor – men jeg har undladt at gå i dialog med ham omkring det. Flatpanels har publiceret meget kritik af YouSee over de seneste år (det har du også påpeget lunddal, hvilket er helt fair) pga. den dårlige spiral, YouSee er kommet ind i. Så jeg synes kun det er fair, at vi gav dem taletid i vores Q&A for nylig. Parterne skal høres uanset hvad man måtte mene, så omtalen bliver balanceret.

Det er så blevet spundet ind i allos store konspiration om, hvad vi gør og ikke gør, hvad vi anbefaler og ikke anbefaler, hvorfor og hvorfor ikke osv. Det er min oplevelse, at den konspirationsteori er blevet opbygget ud fra hans vrede over, at vi har modereret hans indlæg i år. Måske tager jeg fejl, men uanset hvad, så er det over strengen, når man ikke kan indgå i debat uden personlige angreb mod meddebatører. Det er ikke kun noget vi mener, men øjensynligt også noget andre her på siden mener.
Selvfølgelig skal man ikke true nogle, men synes det er fair at gøre opmærksom på at dine personlige favoritter skinner igennem når du tester, anbefaler og giver gode råd.
Er klar over at det er dette sites præmisser, imodsætning til feks Rtings som måler og konstatere rå fakta.
Senest rettet af George1 2. dec 2022, 17:41, rettet i alt 1 gang.
Af JLPFLD
#347835
George1 skrev: 2. dec 2022, 15:31
Rasmus Larsen skrev: 1. dec 2022, 09:59 For at uddybe min kommentar ovenfor:

Allo har i forummet senest rettet kritik mod SkyShowtime og YouSee, og det blevet debatteret frem og tilbage i nogle tråde. Vreden mod YouSee er sidenhen blevet rettet mod Flatpanels idet han mener, at vi ikke er kritiske over YouSee, hvilket jeg stiller mig undrende overfor – men jeg har undladt at gå i dialog med ham omkring det. Flatpanels har publiceret meget kritik af YouSee over de seneste år (det har du også påpeget lunddal, hvilket er helt fair) pga. den dårlige spiral, YouSee er kommet ind i. Så jeg synes kun det er fair, at vi gav dem taletid i vores Q&A for nylig. Parterne skal høres uanset hvad man måtte mene, så omtalen bliver balanceret.

Det er så blevet spundet ind i allos store konspiration om, hvad vi gør og ikke gør, hvad vi anbefaler og ikke anbefaler, hvorfor og hvorfor ikke osv. Det er min oplevelse, at den konspirationsteori er blevet opbygget ud fra hans vrede over, at vi har modereret hans indlæg i år. Måske tager jeg fejl, men uanset hvad, så er det over strengen, når man ikke kan indgå i debat uden personlige angreb mod meddebatører. Det er ikke kun noget vi mener, men øjensynligt også noget andre her på siden mener.
Selvfølgelig skal man ikke true nogle, men synes det er fair at gøre opmærksom på at dine personlige favoritter skinner igennem når du tester, anbefaler og giver gode råd.
Er klar over at det er dette sites præmisser, imodsætning til feks Rthings som måler og konstatere rå fakta.
Rthings 😂😂Hold nu k*** jeg bliver træt, når jeg læser dine argumenter. Aldrig, og jeg mener ALDRIG har tænkt at flatpanels er i lommen på nogen, ej heller at deres artikler har en bestemt farve fordi en producent ønsker denne farve ... jeg tænker nærmere at du forsøger at placere dem i en bås, fordi du, personligt, ikke bryder dig om det du læser ... måske fordi du er farvet.
Af George1
#347836
Du kan ikke benægte at Rtings er fakta, mens flatpanels er tildels fakta plus noget personligt også. Forstår ikke hvad du mener , men du kommer nok heller ALDRIG ALDRIG og jeg mener ALDRIG til at forstå hvad jeg skrev. Synd for dig du bliver træt af mine argumenter, men jeg har aldrig skrevet at flatpanels er i lommen på nogle.
Af Grandahl
#347838
George1 skrev: 2. dec 2022, 17:15 Du kan ikke benægte at Rtings er fakta, mens flatpanels er tildels fakta plus noget personligt også. Forstår ikke hvad du mener , men du kommer nok heller ALDRIG ALDRIG og jeg mener ALDRIG til at forstå hvad jeg skrev. Synd for dig du bliver træt af mine argumenter, men jeg har aldrig skrevet at flatpanels er i lommen på nogle.
Du har ret i, eller jeg oplever det samme som dig at Flatpanels har deres egne favoritter..

Men det er også det jeg vil have, ikke deres favoritter, men deres mening. Det er derfor jeg læser tests. Jeg vil vide hvordan de oplever modlys i en skærm ift. andre skærme, hvordan de synes designet er på en skærm, hvordan de oplever at have en fjernbetjening i hånden osv osv.
Det får man ikke hos Rthing, der får man tal.

Så kan man være enig eller uenig med Torben/Rasmus oplevelser, og sortere det fra man finder uvæsentlig. Men jeg vil gerne høre deres mening om tingene.
#347845
Man skal naturligvis vurdere hvilke synspunkter man deler med os og måske lige supplere med andre anmeldelser. Der er mange, som ikke deler min kritiske holdning til Panasonics forældede menuer, eller mit syn på hvor skidt en retning LG og Samsung er gået i mht deres smart-platform, men det er jo nogle af de ting man rent faktisk selv kan gå ud og teste. Af samme grund er Rtings fantastisk til visse ting, da man dels kan mave sin egen vægtning, men også fordi de giver dig de tal du ikke selv har en chance for at generere. Vi har ved flere lejligheder talt med gutterne fra Rtings og de sidder omvendt og misunder at vi er så subjektive - en ting de ikke kan tillade sig. Pros and cons.
#347874
George1 skrev: 2. dec 2022, 15:31 Selvfølgelig skal man ikke true nogle, men synes det er fair at gøre opmærksom på at dine personlige favoritter skinner igennem når du tester, anbefaler og giver gode råd.
Er klar over at det er dette sites præmisser, imodsætning til feks Rtings som måler og konstatere rå fakta.
Har du overvejet, at det du kalder "personlige favoritter" måske i stedet er det, de fleste kalder "saglig fornuft"?
#347875
George1 skrev: 2. dec 2022, 15:31 Selvfølgelig skal man ikke true nogle, men synes det er fair at gøre opmærksom på at dine personlige favoritter skinner igennem når du tester, anbefaler og giver gode råd.
Er klar over at det er dette sites præmisser, imodsætning til feks Rtings som måler og konstatere rå fakta.
Har du overvejet, at det du kalder "personlige favoritter" måske i stedet er det, de fleste kalder "saglig fornuft", selvom det vel nok går mod din egen "personlige favorit", som hedder "Samsung"?
#347878
Det er mig en gåde at nogle mennesker har svært ved at forestille sig hvorfor LG bliver anbefalet fremfor andre TV. Det er jo ikke kun på Flatpanels, men også mange andre steder, se bare EISA awards, hvor LG har domineret markedet i en lang årrække pga deres OLED panel som bare slog al konkurrence af banen. De vandt selv EISA i mange år i træk, samt Sony og Philips har vundet, sjovt nok med LG OLED Paneler.

Samsung blev højt ratet engang herinde også, det var dengang da plasma var "det bedste" til det meste, der sad Panasonic på tronen i en del år, mens Samsung lå lige efter efter og faktisk 1 eller 2 år var de helt oppe i haserne på Panasonic, inden plasma begyndte at uddø.
Var det også underligt at Panasonic og tildels Samsung blev anbefalet dengang, når nu de var de bedste TV?