Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#347258
Hej FP!

Som titlen antyder, så søger jeg viden ind til hvorvidt at ovenstående soundbar setup kommer med vægbeslag til de medfølgende baghøjtalere, eller om det er noget som skal købes ved siden af?

Jeg har netop lige bestilt setuppet hos HiFiKlubben men da jeg har min kære gamle far til at komme og hjælpe med at få sat det hele op, vil jeg naturligvis gerne have styr på at alt er klar dertil, til når han kommer :)

I tilfælde af at der ikke medfølger vægbeslag, så er jeg nysgerrig på hvorvidt I har nogle bud til hvad der kunne være ideelt? Jeg har selv kig på Vogel's VLB 500, men jeg er i tvivl om hvor vidt de fungerer til dem O-O

Alt info og alle bud er varmt velkomne!

På forhånd tak for hjælpen :)
#347556
Jeg har modellen fra sidste år, jeg har brugt disse beslag.
Ved ikke om de passer til den nye model, men til min fulgte der kun vægbeslag med til soundbaren, vildt mærkeligt.
For tænker de fleste vælger at hænge deres baghøjttalere op, ikke mange der tilfældigvis har noget at stille dem på.
Omvendt er der sikkert mange som ikke hænger soundbaren op.

https://www.proshop.dk/Vaegbeslag-AV-Be ... _SEALw_wcB
#347610
fisk2202 skrev: 26. nov 2022, 14:54 Jeg har købt sættet, der er ingen beslag til baghøjtalerne.. Har du fundet et beslag der kan bruges??
Hej!

Nej og ja. Vogels VLB 500 skulle vist passe til, men jeg endte med at købe 2 Lack svævehylder i Elgiganten som anden løsning. En løsning som jeg faktisk er meget glad for, da det skaber plads til pynteting bag sofaen også - win win!
Hvis du er fast på vægbeslag, så ville jeg gå med dem fra Vogels der. Danske forhandlere sælger dem til 150,- mener jeg :)
#347611
FrankieBoy80 skrev: 26. nov 2022, 16:48 Jeg har modellen fra sidste år, jeg har brugt disse beslag.
Ved ikke om de passer til den nye model, men til min fulgte der kun vægbeslag med til soundbaren, vildt mærkeligt.
For tænker de fleste vælger at hænge deres baghøjttalere op, ikke mange der tilfældigvis har noget at stille dem på.
Omvendt er der sikkert mange som ikke hænger soundbaren op.

https://www.proshop.dk/Vaegbeslag-AV-Be ... _SEALw_wcB
Hej! Det er nemlig rigtig mærkeligt da det - som du nævner - typisk er den anden vej rundt, at man hænger baghøjtalerne op på væggen og at soundbaren er placeret på tv møblet.

Læs evt. min besked ovenover ift. hvad jeg fandt af løsning :) tak for tippet om dem fra Proshop! :)