Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af steadi
#347455
Nåede du at få en bekræftelse? Jeg synes ikke 8000 er urealistisk lavt, bare hvis de vil forsøge sig med det argument. Men hvis intet er bekræftet, så er det jo lige vidt.

Mon ikke siden blev lagt offentlig lidt for tidligt?
Af Spunk
#347456
steadi skrev: 24. nov 2022, 21:50 Nåede du at få en bekræftelse? Jeg synes ikke 8000 er urealistisk lavt, bare hvis de vil forsøge sig med det argument. Men hvis intet er bekræftet, så er det jo lige vidt.

Mon ikke siden blev lagt offentlig lidt for tidligt?
Ja, jeg fik ordre bekræftelse på mail..
Af Spunk
#347457
Har lige skrevet til elsalg igen, efter jeg har fundet flg. på emærket's hjemmeside:

#1 – Nej, ordren kan ikke annulleres
Det er en udbredt misforståelse, at en webshop kan annullere en ordre, efter handlen er indgået, hvis varen viser sig at være udsolgt, eller der har været fejl i prisen. Sagen er dog den, at du er som udgangspunkt er bundet af aftalen, når kunden først har accepteret købet. Derfor har han eller hun krav på at få varen til den pris, du har solgt den til og inden for den lovede leveringstid. I praksis betyder det, at du kan ende med at måtte købe varen hos konkurrenten til en højere pris!

I forhold til prisfejl er der dog en lille kattelem, du kan slippe ud af. Såfremt kunden har handlet i ond tro, altså at han eller hun vidste, eller burde have vidst, at der var tale om en fejl, hænger du ikke på den.


Jeg forventer de overholder aftalen...
Af steadi
#347458
Fornuftigt at skrive til dem - interessant at høre hvad de svarer :)

De vil nok forsøge sig med, at prisen var åbenlys for lav (hvilket jeg ikke mener), men hvis de faktisk får tilbuddet officielt i morgen, så kan det være, at de ikke gider diskutere.
Af Spunk
#347459
jeg tror de har solgt for mange ved et uheld, og nu prøver at slå bak... Min irritation er endnu større, fordi jeg bare kunne have sagt ja, til elgigantens prismatch, men tænkte skidt, den lå i kurven og jeg betalte. Ellers må Tænk jo ind over og hjælpe mig...

Nå, men jeg følger op når de har svaret, har fået en KLAR ordrebekræftelse:
"Tak for din bestilling
Din ordre er gennemført og vi behandler din ordre så hurtigt vi kan.
Tak, fordi du handlede hos os."
Af Spunk
#347466
Mens jeg afventer at ringe til elsalg for at få dem til at overholde deres aftale.

I mellemtiden ser jeg noget med at de har pricerunner købsgaranti op til 50.000 ?? Nogen der ved hvad det reelt dækker??

Hvad dækker garantien?
Garantien dækker Køber i tilfælde af en beskadiget vare ved levering, en defekt vare, hvis en vare mangler ved levering, hvis varen er forkert eller fejlbehæftet eller hvis levering af varen udebliver, og den Godkendte Sælger ikke løser problemet.

Garantien gælder for købsbeløb ved mindst 100 DKK og højst 50.000 DKK pr. kunde, ordretidspunkt og virksomhed.
Af steadi
#347479
Nå, nu hvor C1’eren ikke ser ud til at bevæge sig i pris, så overvejer jeg A1’eren i stedet i 65”.

Panelet er ikke 120hz, men som jeg forstår, så er det primært en gaming-ting rettet mod de nye konsoller? Jeg har en PS4 Pro, men bruger den uendeligt lidt.
Andet, som er værd at bemærke ift forskellen til C1?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#347481
Steadi: Jeg kopierer et svar ind, som jeg skrev for lidt siden et andet sted:

"Det har ikke reel betydning på tv-kanaler, men ved streaming og disc gør det, at man kan være sikker på, at film og serier fremvises korrekt uden hak. Det skyldes, at film og serier er i 24fps (24x5 = 120).

På et 50/60Hz panel skal der gøres et andet. Nogle TV har en 48Hz tilstand, men den afhænger af brugerens billedindstillinger på TV'et."

Mht. indstillinger op LG A1 så se min kommentar under LG A1 i TV-databasen: https://www.flatpanels.dk/lg_a1_oled_2021.php

Vi har ikke testet A1 eller A2, men hører fra kollegaer i branchen, at lysstyrken er lavere end på f.eks. C1.

Man får ikke puljen af HDMI 2.1, men det betyder jo ikke så meget udenfor spilbrug pt. Der er eARC i skærmen.
Af steadi
#347485
Rasmus: tak! Jeg tror jeg leder andetsteds.

Har I nogen erfaring med om det er muligt at forhandle om prisen på tv? Jeg skal have noget Sonos med og overvejede om Elgiganten var til at snakke med om prisen på C1’eren.
Af Spunk
#347501
Som en lille opfølgning på min "sag" hos elsalg og LG 65" C1. Kan jeg oplyse at de har fundet et tv til mig, efter jeg gjorde det klart at jeg forventede de overholdt deres aftale. Så det er jo sådan set fint nok, selvom processen nok burde have været håndteret bedre fra deres side af.
  • 1
  • 180
  • 181
  • 182
  • 183
  • 184
  • 192