Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sokken
#347042
Skal i have forudbestilt det nye PS5 VR på tirsdag?

Tror måske jeg gør det. Jeg kan altid annullere det hvis jeg fortryder

Jeg har prøvet det gamle et par gange og syntes det var rigtig fedt. Især Resident Evil. Aldrig før har jeg været så bange for et gyserspil🙄
Brugeravatar
Af TBC
#347068
Noget af det der for mit vedkommende var med til at sælge ideen om VR var den video jeg så om Alien Isolation for 8 år siden, som linket nedenfor - jeg oplevede det så selv med megen sved under armene for hvad der vel er snart er 6 år siden da jeg købte mig ind i VR (Vive og senere Vive Pro). VR kan bare noget mht. horror spil, da immersion er så ekstremt meget større end selv de anbefalede mindst 40 grader udfyldelse af synsfeltet med 2D skærm kan levere, med den måde vores hjerne i endnu højere narres til at føle sig en større del af handlingen.



Når nu PSVR 2 kommer, så gør også jer selv den tjeneste at spille Half-Life Alyx, som jo portes til PS5/PSVR 2 - Det er ikke en regulær horror-titel, men den indeholder da lidt uhygge, meget atmosfære og en del jump-scares - Det er generelt bare en fucking fed helstøbt VR titel man ikke bør snyde sig selv for, så gør jer selv den tjeneste at huske den, selv om det efterhånden er en ældre titel :-)
Senest rettet af TBC 14. nov 2022, 15:53, rettet i alt 1 gang.
Af Ghidora
#347070
Rasmus Larsen skrev: 11. nov 2022, 10:53 Puhhh, jeg havde egentlig tænkt jeg var færdig med God of War efter det sidste spil. Men nu hører man så mange gode beretninger...
Hvis du ikke elskede "1'eren" så tror jeg bare du skal springe Ragnarok over!
Brugeravatar
Af bendix
#347075
Ghidora skrev: 14. nov 2022, 15:47
Rasmus Larsen skrev: 11. nov 2022, 10:53 Puhhh, jeg havde egentlig tænkt jeg var færdig med God of War efter det sidste spil. Men nu hører man så mange gode beretninger...
Hvis du ikke elskede "1'eren" så tror jeg bare du skal springe Ragnarok over!
Syntes du godt de kan sammenlignes, er du nået langt i historien?

Jeg var ikke helt oppe at køre over GOW men det her, jeg tror sgu det er det bedste spil jeg nogensinde har spillet. Og jeg er ikke i end game endnu.
Brugeravatar
Af TBC
#347115
bendix skrev: 14. nov 2022, 17:26
Fedt, det har jeg ventet på og længe udskudt at spille siden 2020 af den grund at jeg hørte at opdateringen ville inkulderende native raytracing. Patchen skulle også inkoorporere en del forskellige mods, bl.a. skulle der være lavet aftaler om at inkludere disse fan-based textures updates i den opdaterede version: https://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1021 (se videoerne i nexusmods linket for forskellene)

Så resultatet, burde med en NATIVE ray-tracing og opdaterede textures med lidt helt (Hvis Ray Tracing udsagnet ellers også dækker over Ray traced Global illumination = ?) kunne blive bedre end denne moddede non-native Screen Space only Ray tracing global illumination (SSRTGI) modding af spillet :)


Endnu mere spændende bliver det så imho så med det regulære remake af witcher 1 spilet i Unreal 5, som skulle udvikles sideløbende med det kommende helt nye unreal 5 witcher spil og "arve" assets derfra. Jeg fik heller aldrig spillet 1'eren.
Brugeravatar
Af bendix
#347372
Jeg har nu spillet det meste af Ragnarok og er færdig med historien. Det er det bedste jeg har spillet til dato og ser frem til hvad Santa Monica finder på næste gang. Gory Barlog skulle være i gang med et space spil 🙏
Brugeravatar
Af TBC
#347385
bendix skrev: 23. nov 2022, 07:34 Jeg har nu spillet det meste af Ragnarok og er færdig med historien. Det er det bedste jeg har spillet til dato og ser frem til hvad Santa Monica finder på næste gang. Gory Barlog skulle være i gang med et space spil 🙏
Fedt! :) ...Hvor god er 1'eren? er den så god at det er noget man frem for så mange andre spil i mellemtiden burde hoppe på ved et tilbud eller lign, mens der jo for mit vedkommende nødvendigvis må ventes på at 2'eren finder vej til ens "platform" - for toeren lyder det jo i hvert fald til på dig skulle være en gennemspilning værd. Eller er det stadig Horizon Forbidden West der er mere værd at vente på?
Brugeravatar
Af bendix
#347389
1 eren og 2 eren kan ikke sammenlignes med andet end gameplay og 60% af det visuelle vil jeg mene. Det visuelle har fået et stort løft dog men opbygningen rejsen er på er unik.
1,eren var god men jeg vil sige at dette spil er på et helt andet niveau. HFW er et flot spil med god combat og fortælling men skulle jeg vælge så Ragnarok, helt klart. Og hvis du har en backseat gamer er Ragnarok eller GOW også at foretrække.
  • 1
  • 180
  • 181
  • 182
  • 183
  • 184
  • 205