Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beckham
#347118
No worries. Må indrømme jeg ikke ved om Apple TV kan lave en form for fake HDR.
Brugeravatar
Af Naiera
#347120
ATV kan ikke konvertere HDR til SDR. Enten er der HDR eller ej. På nær HBO Max og Disney+ har alle de store streaming-tjenester 4K SDR-udgaver af indholdet liggende, men det gælder nok ikke for dem med sport. De har dog nok slet ikke HDR i første omgang.
Af flat1000
#347199
Beckham skrev: 7. nov 2022, 22:11 Ja..har også selv lige set det. Det giver da lidt håb. Men må sige at det altså ikke er på samme niveau V Sport UHD kanalen. Det er ikke dårligt, men niveaet ikke så højt som det til tider kan være på V Sport UHD.
Har ikke selv adgang til play i 4K med mit setup. Nogen der kan vurdere den forventelige kvalitet af streaming af play i 4K mod TV2's kanaler via kabel-tv. En-til-en vinder kabel jo.
Af Beckham
#347206
Jeg skal se lidt mere hvis jeg skal give en ordentlig vurdering. Jeg var ikke blæst bagover som jeg var da jeg første gang så 4K bold på V Sport UHD. Denne kanal står helt klar bedre end 4K på Play.
Af flat1000
#347252
Tak for svaret - hører meget gerne din vurdering. Ja 4K på V Sport UHD-kanalen er helt specielt. En sidebemærkning, så synes jeg kvaliteten på TV3 Sport og Max er blevet markant bedre - måske inden for det sidste halve år. Positivt når nu Brentfords kampe ofte havner på Max. Før i tiden gad jeg ikke se en fodboldkamp på disse.
Af PeterD
#347263
Så må vi håbe at alt spiller i dag ?

Åbningsceremoni omkring kl. 15.30 og første kamp kl. 17 og derefter følger 63 kampe i den lille land i Mellemøsten.

Kom så, Danmark!

Af Beckham
#347266
flat1000 skrev: 19. nov 2022, 20:05 Tak for svaret - hører meget gerne din vurdering. Ja 4K på V Sport UHD-kanalen er helt specielt. En sidebemærkning, så synes jeg kvaliteten på TV3 Sport og Max er blevet markant bedre - måske inden for det sidste halve år. Positivt når nu Brentfords kampe ofte havner på Max. Før i tiden gad jeg ikke se en fodboldkamp på disse.
Måske bedre på PL. Men synes ofte at Superliga kampene er ret så ringe egentlig.
Af SUPER
#347271
4k på tv2 Play står knivskarp og kan tydelig ses, dejligt, så mangler vi bare lyden, DTS hd master audio😊
Af Beckham
#347276
Det var ok, men var nu ikke på niveau med V Sport UHD. Men bedre end ingenting selvfølgelig..:-)
Af PeterD
#347278
Dejligt at TV2 Play viser VM i 4K og at brugerne generelt er tilfredse.

Må være en fed oplevelse med de fede OLED og LCD skærme i STOR format (55"+) når det hele står knivskarpt og man kan se hvert et græsstrå og næsehår på spillerne

Hvis man kan indsætte billeder i tråden kunne det være flot at se hvordan VM vises på skærmen hjemme i stuerne, men det er måske ligemeget syntes moderatorerne ?

Sammen med OL er det jo:

Verdens Største Sportsbegivenhed.

(Og når først bolden ruller, er det meste der er sagt og skrevet om værtslandet allerede skubbet i baggrunden)
Af SUPER
#347279
Det er svært med et billede og se UHD , iPad , pc er vel ikke i samme klasse!
Af flat1000
#347331
Beckham skrev: 20. nov 2022, 10:48
flat1000 skrev: 19. nov 2022, 20:05 Tak for svaret - hører meget gerne din vurdering. Ja 4K på V Sport UHD-kanalen er helt specielt. En sidebemærkning, så synes jeg kvaliteten på TV3 Sport og Max er blevet markant bedre - måske inden for det sidste halve år. Positivt når nu Brentfords kampe ofte havner på Max. Før i tiden gad jeg ikke se en fodboldkamp på disse.
Måske bedre på PL. Men synes ofte at Superliga kampene er ret så ringe egentlig.
Ser meget få Superliga kampe - og vist kun på 3+ og See. Der er ikke rigtig tid med så få timer i døgnet, når man "er tosset med sport" ;) :). Ser store kampe i: PL, CL, Tennis, NBA, Badminton, La Liga, håndbold og F1. Må ofte ty til noget spol/sammendrag for at nå det :) . Kunne i øvrigt godt se Vm i 4K via mit 2017 Samsung, så ret godt ud men ikke helt V Sport kval.