Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Fin anmeldelse.

Vil blot nævne, at Philips ikke er gået væk fra "det lidt kluntede fulde tastatur på bagsiden af fjernbetjeningen". (som andre er glade for, når nu den alligevel skal være stor). Det er der stadig, blot afhængig af hvilken OLED8X7-variant man vælger. Tastaturet er der på 837 og 887, mens det ikke er der på 807 og 857.

I 806-serien fra sidste år var en af tre varianter med tastatur.

807 og 837 har i øvrigt sølvfarvet fod, mens den er sort på 857 og 887. Derudover er alle modellerne 100 % identiske.
Takker for god test som altid.
Hoppede på 77” modellen, og er yderst tilfreds.
Prøvede de indstillinger i brugte i test, og det ser bestemt fornuftigt ud.
På trods af alle paneler er forskellige, har jeg kun haft succes med lige copy paste de indstillinger som bliver benyttet her😉
Har problemer med mørke scener i fx House of Dragons på mit 9002 !
Det er dog løst ved at gå ind i service menu og slå oled tpc fra, men det skal gøres hver gang efter tv har været slukket.
Hvordan er det med mørke scener på 807 ?
Kan man til gå service menu og ændre hvis der er behov for dette og skal det så gøres hver gang også som på 9002 ?
C.O skrev: 15. nov 2022, 14:15 Har problemer med mørke scener i fx House of Dragons på mit 9002 !
Det er dog løst ved at gå ind i service menu og slå oled tpc fra, men det skal gøres hver gang efter tv har været slukket.
Hvordan er det med mørke scener på 807 ?
Kan man til gå service menu og ændre hvis der er behov for dette og skal det så gøres hver gang også som på 9002 ?
Hvordan kommer du ind i service menuen? Jeg døjer nemlig også med mørke scener, specielt med HDR indhold på Netflix.
Har fundet dette til philips 9002 : You can turn it off by pressing HOME then typing 1999 then BACK. there’s an option right near the bottom called OLED TPC you can set to Disable. You have to do this every time you turn it on but it’s a small price to pay.

Man skal gøre det flere gange før man kommer ind i den menu,,det skulle jeg !
Hej Torben

Det er en dimming-algoritme jeg har problemer med på mit 9002 og som jeg håber jeg vil slippe for ved køb af 807 !
Mørke scener bliver grad vis mørkere og mørkere så man til sidst stort set ikke kan se hvad der forgår. jeg slår TPC fra i service menu men skal gøre dette hver gang Tv har været slukket , men det virker fint !
Jeg har haft 55 POS 9002 og kan huske at Game of Thrones sidste sæson var meget mørk i nogle scener, men oplevede ikke de blev mørkere, eller var jeg måske faldet i søvn.

På Philips 65OLED806 havde jeg ingen problemer med mørke scener og det i kalder dimming-algoritme.

På Philips 77OLED807 har jeg lige set en Amazon serie The English i HDR, der er mange scener henlagt i nærmest mørke og det meste af billedet er nærmest sort, og mange udendørs scener er i modlys, men der er ingen problemer dimming-algoritme. Og det ser godt ud på en store skærm :)

Og jeg har prøvet værdierne fra Torbens kalibrering, de stemmer næsten overens med mine egene indstillinger, farverne er for kraftige til min smag.

Men det er sgu lidt meget nørderi at indstille det Tv, det skal gøres for samtlige tilslutninger og igen når den slår over i HDR.

Jeg prøvede Avanceret - Ambient Intelligence Eye Care da billedet var lige voldsomt kraftig i kontrast, det dæmpede lyset en del, men billedet manglede de glødende farver.
Fejlen var at Avanceret - Kontrast Light Boost var slået til på minimum, slog det fra samme med eye care og alt det andet bras der er slået til fra fabrikken og billedet er nu fint.
Hej KimLarsen

Godt at høre fra en der har dette Tv og fint at du netop har haft det samme tv som jeg har pt så du bedere kan sammenligne !

Vi er netop også lige begyndt at se The English og i afsnit 2 er der nogle meget mørke scener hvor jeg havde glemt at slå TPC fra i service menuen. Billedet blev nærmest helt sort hvor vi kun kunne skimte personerne. Der måtte vi lige holde en pause for at slå TPC fra og det hjalp 😉

Overvejer faktisk nu at købe 807/måske 907 🤗
Jeg har også købt det, og må har også voldsomme problemer med mørke scener, så først afsnit af Last of Us, flere af scener alt for mørke.

Jeg har dog pillet ved Sort Niveauet og omkring 70 er det meste "synligt" igen :)

Må lige afprøve det vedr. TPC når jeg kommer hjem
Enig, virker til at det er Dolby Vision og HDR som er mørkt.

Så afsnit 2 igår og den var fin, men HBO og Disney+ er klart de mørkeste.

Overvejer at se første afsnit igen med de ovennævnte settings :)

Men SortNiveau er klart den størst faktor ift. det issue :)