Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#346413
Jeg skal også i gang med det nye Plague's Tale men det bliver på Xbox da det ligger på Game Pass. Selvom konceptet med spilabonnementer stadig er relativt nyt, så har jeg lagt mærke til at de har ændret min købsadfærd ift. konsolspil. Jeg ved ikke om det er positivt eller negativt på den lange bane, men jeg kommer nok kun til at købe de allerstørste spil fremover.
Brugeravatar
Af bendix
#346416
Hvis det første ikke havde været på PS+ havde jeg heller ikke købt dette. Så det har vel virket positivt på salg lige her. Omkring lyden så blev det forbedret markant da jeg gik ind i lydinstillinger i spillet og satte det til HI-FI.

Det næste jeg helt sikkert skal købe er Rägnarok nu her d 9/11 det ser jeg meget frem til.
Senest rettet af bendix 25. okt 2022, 22:29, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af TBC
#346431
DF's konsol orienterede tech-analysevideo er nu udkommet:


Det korte af det lange er at spillet er grafisk komplekst og tungt [på alle platforme] som påpeget, hvilket også som forventeligt giver lidt fordel til den større, men lavere clockede GPU konfiguration i Series X. (Mens det med andre grafiske kompleksiteter vil kunne forventes og ses vice versa). Så Rasmus er på mere end en måde heldig at ramme spillet på XBox'en, ud over bare det med Game Pass. Spillet kan dog også nydes med samme grafiske elementer på PS5, hvis man indstiller sig på lidt flere framedrops under 30 fps i svære sekvenser. Det meste af spillet beskrives dog som 30 fps for ca 95% vedkommende.

Jeg glæder mig selv VILDT til at spille det. Vi (dvs jeg + backseat gamer) hyggede os gevaldigt med 1'eren. Men som altid prioriterer jeg lige en grace period for mine spil, så de lige kan få lov at modnes ordentligt med et par patches efter en typisk rushed realease day status. F.eks. er PC RayTracing versionen slet ikke live endnu, som analysevideoen påpeger, og den VIL jeg som minimum have adgang til før jeg kaster mig over et allerede flot spil som dette.

For PS5 (og Xbox) spillere der skulle se denne tråd om spillet på et langt senere tidspunkt, så gør lige jer selv den tjeneste at søge nyere informationer om status, da man med rette vil kunne forvente patches der også retter flere af day-one manglerne på konsollerne, inkl. de generende dropdowns under 30 fps. De grafiske ambitøse settings ville kunne ændres lidt eller f.eks. ville alene bare en renderresolution der mest optimal gøres mere variabel eller som næstbedste løsning blot lidt lavere end statiske 1440p, f.eks. et 1200p, render kunne løse framedrop problemerne i det mindste i en betragtelig og betydelig udstrækning uden at det går LIGE så hårdt ud over video fidelity, som det lavere grade Series S's 900p render.
_ _ _ _ _ _ _ _

Edit: Til min store forbløffelse opdagede jeg at der allerede for længst ligger mod-videoer af spillet på nettet. Her er det godt nok ikke hverken den officielle Raytracing eller bare i nærheden af ægte Raytracing der er tale om, men alene en ustabil generisk SSRTGI injection og lidt ekstra LOD fra et ini tweak der er sat ind, men det giver da i det mindste en delvis forvarsel om hvad man vil kunne forvente fra den kommende Raytracing version:
Brugeravatar
Af bendix
#346441
Ja det er et flot spil og også flottere end først antaget, det kan helt sikkert spilles i nuværende tilstand og det giver efter min mening lige lidt ekstra med DualSense controlleren. Et screenshot jeg tog idag, meget fedt at den sender det direkte til PS app

Ps komprimeringen gør vidst ikke noget godt for billedet
Vedhæftede filer
40BD2262-DCE8-41E8-BE9B-354EFD332027.jpeg
40BD2262-DCE8-41E8-BE9B-354EFD332027.jpeg (784.35 KiB) Vist 1375 gange
Brugeravatar
Af TBC
#346444
bendix skrev: 25. okt 2022, 22:12 Ja det er et flot spil og også flottere end først antaget, det kan helt sikkert spilles i nuværende tilstand og det giver efter min mening lige lidt ekstra med DualSense controlleren.
Bestemt. Jeg kan også høre på dig at du er varmet mere op i forhold til at værdsætte grafikken i det end hvad du skrev tidligere og nu har slettet. Men det spændende med grafik er at det er flere ting, hvilket jeg tænkte det kunne være relevant at kommentere på. Der er en artistisk side af sagen og en teknisk. Begge er veje til god grafik og den ene del kan opveje lidt (men ikke alt) for den anden, hvis den ene del mangler lidt, men allerbedst er det når de mødes til højere synergi. Det jeg godt kan lide ved A Plague Tale: Requiem er at det både artistisk og teknisk har sådan rimelige gode kvaliteter over sig. Teknisk er Requiem som spil noget af det bedste jeg længe har set ud over Senua's Saga: Hellblade II previewet som også kan noget på det artistiske og endnu mere på det tekniske (selv om shortcuts/nedskaleringer dog også var klart tydelige at se for at få det til at afvikle effektivt nok). Spil som bl.a. Borderlands, High on Life og Returnal er eksempler på spil der kan et eller andet artistisk, uden egentligt at være teknisk videre imponerende. Nu er jeg så hos dem der lavede SSRTGI reshaden af Requim faktisk lige faldet over endnu et eksempel på et spil der faktisk samlet set ser relativt godt ud, ikke fordi det sådan teknisk set er videre imponerende eller hardwaremæssigt særligt krævende, men fordi det artistiske perspektiv og de elementer der sammensættes lykkes rimeligt godt - Tænkte det kunne være interessant at italesætte det med de forskellige veje og reskaber til at skabe god grafik - også efter Batman eksemplerne tidligere, hvor netop især det artistiske falder helt til jorden i det nye spil.

Nu hjælper det så selvfølgelig også lige lidt ekstra på det at det i videoen her har fået både 8K opløsning og en SSRTGI reshade (men man kan jo lige så godt bruge det bedste eksempel YouTube kan tilbyde), men det findes også på konsollerne, hvor det også er ganske pænt og fordi det ikke er så grafisk teknisk komplekst som A Plague Tale: Requiem, i øvrigt også har fået både en 60 og en 120 Hz mode også.
Brugeravatar
Af bendix
#346692
Lækre muligheder, jeg hopper nok på Favor Quality HFR-VRR 1800-2160 UNLOCKED 40fps.
Vedhæftede filer
554D12DC-E6BA-4443-B5E8-39CEB1950AE0.jpeg
554D12DC-E6BA-4443-B5E8-39CEB1950AE0.jpeg (2.24 MiB) Vist 931 gange
Brugeravatar
Af TBC
#346714
bendix skrev: 3. nov 2022, 09:28 Lækre muligheder, jeg hopper nok på Favor Quality HFR-VRR 1800-2160 UNLOCKED 40fps.
DF Tech reviewet er ude :)

HFR mode ser faktisk i sin egen ret fornuftigt ud, på den måde at det særligt er omkring og over de ca 80 fps VRR som den mode rammer, at det begynder at give et meningsfuldt og mere fornuftigt VRR resultat der kan matche eller begynde at overgå et låst 60 fps cap (med samme jævne tid imellem frames). Så de er altså ikke helt dumme dem der har lavet og tilpasseet de grafiske settings til de forskellige modes. Jeg tror faktisk det ville være den mode jeg selv ville fortrække at spille det i på, hvis det var på en PS5.
Senest rettet af TBC 7. nov 2022, 17:41, rettet i alt 1 gang.
#346717
Hvad synes I om God of War: Ragnarok indtil videre? Jeg var vild med det første i starten, men kørte hurtigt død i det efter punkt hvor man skulle sejle ud i forskellige retninger. Jeg synes det var for ensformigt – gør det samme ovre til højre som du lige har gjort ovre til venstre.

Er Ragnarok anderledes på det punkt? Mere/mindre lineært?
Brugeravatar
Af bendix
#346718
Det er jo først ude om 5 dage men ifølge anmeldere så er det mere mindre lineært og langt mere bredt men stadig genkendeligt. Jeg ser frem til udgivelsen og spiller det også på første udgivelsesdag hvis der ikke er en eller anden grafik fejl der ikke er nævnt.
  • 1
  • 178
  • 179
  • 180
  • 181
  • 182
  • 205