Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#345945
Peter Pan skrev: 6. okt 2022, 08:33 Okt. 2022. Bang & Olufsen vil satse mere på de rige. Efter en ny tilbagegang og underskud,
meddeler B&O nu, at de vil satse på de rige samt erhverv. Efter et svært kvartal med modvind
vil B&O-topchef nu satse mere på de rige kunder samt erhverv. - Læs mere her.
Den formulering må Recordere og Finans - som linket henviser til - nok selv stå inde for.
På vanlig vis gengiver P.P. alt, hvad der smager af negativ omtale af nutidens B&O råt og usødet.

Måske havde det været mere relevant at henvise til B&O’s egen beretning om dette forgangne kvartal og de samlede udsigter for finansåret.
Disse kan læses her:
https://investor.bang-olufsen.com/financial-reports
Der er sogar en dansk version, så vi kan undgå den sædvanlige google-kaudervælske-oversættelse, som P.P. disker op med :p

Er iøvrigt spændt på, om P.P. benytter lejligheden til at tage til den kommende præsentation af BS Theatre I Vedbæk (på fredag/lørdag)…..det er jo lige om hjørnet af, hvor han bor :D

MM
#345946
Millemis skrev: På vanlig vis gengiver P.P. alt, hvad der smager af
negativ omtale af nutidens B&O råt og usødet.

Jeg forstår godt hvorfor DU kalder det 'negativ omtale'. Nok derfor du ikke kom med
indlæget. Men jeg har jo ikke nogen aktier i klemme. Så jeg vidersender oplysninger
både når det går godt, og når det går skidt. Når vi så kan læse Bang & Olufsen nu
vil satse mere på de rige, er jeg endnu en gang glad for jeg er mere til det “klassisk”
B&O, også selv om jeg læser side op og ned, om alle de problemer beowolderne har
med det. Millemis: Hvordan forholder du dig selv til B&O's nyeste udmelding ? ?.
Når nu du ikke selv er blandt de udvalgte. :p
#345949
Rent bortset fra, at det ikke var en udmelding fra B&O - der er iøvrigt ikke noget nyt i det - er det såmænd nemt nok at svare på..…
Hvis jeg da ellers gør noget, så er det da bare at udskifte Avant’en med en BS Theatre (plus en passende LG-skærm).
Og det behøver man vist ikke at være hverken ‘rig’ eller ‘blandt de udvalge’ for!
Mine eksisterende højtalere kan jeg fint fortsætte med at bruge.

MM
#345953
Bemærkede i at Henrik Baron Vejrup, i sin YouTube video nåede frem til. -
BeoSound Theatre soundbar + LG 65 tommer G2. 4K. OLED TV.
+ div. beslag og gulvstand med drejefunktion. Samt fjernbetjening.
Bang & Olufsen pris 116.000.700. Kr.

Billede
Vi uden mange penge, kan vel nøjes med et LG C2 panel, og den tilhørende
fjernbetjening. Samt højttaler der passer til økonomien. Vi behøver vel ikke
at blande B&O ind i det, hvis vi ikke ønsker det.
Af Granly
#345959
Det er jo klart, at når man smidder 100 mio ud af en omsætning på godt 600 mio, så er der noget galt. Det kan godt være, at produktmix har ændret sig, så det er tippet mere end forventet over mod de billige produkter. Men der må være noget helt galt med kalkulationerne. Man er jo ikke i nærheden af at kunne fremvise noget fornuftigt resultat.

De ting, der bliver nævnt som årsager har de fleste brancher altså oplevet og noget af det var forventeligt - bla. Kinas Covid politik, som jo ikke er ny.

Men den globale inflation, manglende forbrugertillid og generel usikkerhed så tror jeg desværre at at deres økonomiske forventninger minder mere om ønsketænkning end reelle kalkulationer. Havde forventet noget mere markant i deres udmelding, for at imødegå de udfordringer der vil komme.
#345960
Tak for dit indlæg Granly.
______________________

@ MM. Ind til videre, nyder jeg det jeg har invisteret i.

Billede
Så er det sådan. Vi har lov at drømme/ skrive om, B&O produkter vi ikke umidlbart har råd til.
Jeg ønskede engang et Beocenter 9000, men så kom streaming mulighederne fra min harddisk,
så blev det ved drømmen. Sådan går det nok også med BeoSound Theatre soundbar, til en dag
det kan købes brugt.
#345966
Forskellen er nok bare, at de billeder er ret gamle - og derfor ikke viser mit setup som nu.
Dit billede er aktuelt, der har har ikke ændret sig noget i årevis - og det er det samme, du har postet 100 gange allerede.

Jeg har tit inviteret dig…..så du kan få syn og øre for sagen.

MM
#345969
Millemis skrev:Forskellen er nok bare, at de billeder er ret gamle
@ MM:
Jamen så kan du jo sende nye billeder af dit Beovision Avant 55 mk1 anno 2014.
Som vist fik udskiftet DVE 1.7 50HZ DUAL T "/ C / S-kort. Samt af alt det nye du
har udskiftet, efter mit sidste besøg. Kort og godt, send nye billeder så vi alle kan
få syn for sagen. Med de B&O priser anno 2022, kunne det jo tænkes nogle læser
vil følge dine eksempeler.

Billede
#345972
…..’mit sidste besøg’ - det var vist for 15 år siden :(
Bare kom og tag billeder med dit superkamera……du kan jo scanne billederne ind engang, når de er blevet fremkaldt hos fotoforhandleren.

MM
  • 1
  • 285
  • 286
  • 287
  • 288
  • 289
  • 326