Log ind med sociale netværk
5. okt 2022, 20:38
Opfølgning på Skyshowtime og Kviknet:
Jeg har modtaget følgende svar fra Kundeservice:
"Vi har haft en fejlsøgning i gang i forhold til fejlen ”Denne tjeneste er ikke tilgængelig i dit område”, som du oplever med Skyshowtime. Ved nærmere undersøgelse har vi fundet frem til at fejlen ikke kommer fra vores side. Hvor den ip-adr., som du tilgår Skyshowtime med, er registreret hos:
IP Location
DenmarkDenmark Taastrup
Hvorfor vi anbefaler, at du kontakter Skyshowtime og fejlmelder problemet. Vi oplever at fejlen løses hurtigere, hvis den fejlmeldes af kunden."
Hvis det er rigtigt, er det lidt spøjst, at Skyshowtime afviser en dansk ip-adresse.
Jeg kan dog se, at når jeg åbner skyshowtime.com i en browser, bliver jeg ikke ledt hen til den danske side. Det virker dog fint, hvis jeg tilføjer /dk til hjemmesiden, så der kan være noget om, at Skyshowtime ikke har helt styr på det.
NB: jeg har brugt tidligere nævnte tips, så jeg har ikke nogen problemer, undtagen når jeg forsøger at logge på i en Chrome-browser
"Vi har haft en fejlsøgning i gang i forhold til fejlen ”Denne tjeneste er ikke tilgængelig i dit område”, som du oplever med Skyshowtime. Ved nærmere undersøgelse har vi fundet frem til at fejlen ikke kommer fra vores side. Hvor den ip-adr., som du tilgår Skyshowtime med, er registreret hos:
IP Location
DenmarkDenmark Taastrup
Hvorfor vi anbefaler, at du kontakter Skyshowtime og fejlmelder problemet. Vi oplever at fejlen løses hurtigere, hvis den fejlmeldes af kunden."
Hvis det er rigtigt, er det lidt spøjst, at Skyshowtime afviser en dansk ip-adresse.
Jeg kan dog se, at når jeg åbner skyshowtime.com i en browser, bliver jeg ikke ledt hen til den danske side. Det virker dog fint, hvis jeg tilføjer /dk til hjemmesiden, så der kan være noget om, at Skyshowtime ikke har helt styr på det.
NB: jeg har brugt tidligere nævnte tips, så jeg har ikke nogen problemer, undtagen når jeg forsøger at logge på i en Chrome-browser
5. okt 2022, 20:57
Det er godt klar over, og det var derfor, at jeg spurgte hvorfor du mente, at du skulle kunne se summen af begge tjenester.
SkyShowtime har jo netop pt. IKKE alt indhold fra Paramount+
allo skrev: ↑5. okt 2022, 14:00der er forskel mellem kunder-via-Yousee og kunder-direkte-via-selve-tjenestenAlle YouSees kunder som i dag har Paramount+ opgraderes automatisk til det nye SkyShowtime." - så nej, vi skal ikke oprette noget som helts for at kunne se nyt indhold - det kommer jo på automatisk hos Yousee (for vores vedkommende - for dem som havde/har Paramount+)[/quote]
og jeg taler om de førstnævnte (og det har jeg også gjort fra starten)
Det er godt klar over, og det var derfor, at jeg spurgte hvorfor du mente, at du skulle kunne se summen af begge tjenester.
allo skrev:igen:Det er dig, der tolker, at det betyder det gamle indhold + nyt.
"Alle YouSees kunder som i dag har Paramount+ opgraderes automatisk til det nye SkyShowtime." - så derfor...det gamle indhold + nyt (løbende opgradering hvor der kommer flere og flere film og serier på)
SkyShowtime har jo netop pt. IKKE alt indhold fra Paramount+
allo skrev:men igen lunddal:Som skrevet af flere, så skal YouSee sandsynligvis lægge tingene op på egne servere, og her i starten er der så et større lag end normalt.
- problemet ligger i at indholdet SKAL være ens for alle (uanset hvilken platform man bruger - om det er Yousee's app, Skyshowtime's egen app eller noget 117.) - og det er den ikke
5. okt 2022, 21:01
jep! - 3'ern er også kommet på her og er nu en del af de 282 film (en stigning på 3 film siden sidst - altid noget)
IMG_20221005_205532401~2.jpg (3.73 MiB) Vist 790 gange
bbplayer skrev: Også 3
jep! - 3'ern er også kommet på her og er nu en del af de 282 film (en stigning på 3 film siden sidst - altid noget)
Vedhæftede filer
5. okt 2022, 21:29
der er bare lidt kaos og sådan er det...jeg håber at der kommer styr på tingene (senest d. 21. Oktober)
af ren nysgerrighed lunddal:
- gider du tjekke (hvis du skulle få tid til det) hvor mange 'Patrick Melrose' afsnit du kan se? og om 'South Park' er også kommet på igen?
lunddal skrev:Det er godt klar over, og det var derfor, at jeg spurgte hvorfor du mente, at du skulle kunne se summen af begge tjenester.jeg ser ikke 'summen af begge tjenester' - jeg mangler bl. ca. 100 serier som der er blevet fjernet ;-)
lunddal skrev:Det er dig, der tolker, at det betyder det gamle indhold + nyt.- det er det absolut ikke...- jeg tolker ikke noget her - det er den 'naturlig' del af overgangene fra den ene tjeneste/app til en anden (hvor den første bliver en fast del af den anden)
lunddal skrev:Som skrevet af flere, så skal YouSee sandsynligvis lægge tingene op på egne servere, og her i starten er der så et større lag end normalt.- ja, det er (åbenbart) en del de et par eller 3 problemer som overgangen til Skyshowtime har skabt - men så skulle de lade være med at fjerne så meget til at starte med...(og slet ikke når der blev sagt at vi - eksisterende kunder - kan se Paramount+ frem til d.20. Oktober - for ikke nok med at der er blevet fjernet så meget af indholdet så mangler der også ca. 18% af det som der er blevet lagt på indtil nu)
der er bare lidt kaos og sådan er det...jeg håber at der kommer styr på tingene (senest d. 21. Oktober)
af ren nysgerrighed lunddal:
- gider du tjekke (hvis du skulle få tid til det) hvor mange 'Patrick Melrose' afsnit du kan se? og om 'South Park' er også kommet på igen?
5. okt 2022, 21:38
det lyder godt nok mærkeligt...det plejer ellers ofte at være omvendt :-)
AndreasNyvang skrev: ↑5. okt 2022, 21:13allo skrev: ↑5. okt 2022, 21:02 @ AndreasNyvang:Niks. Jeg bruger godt nok VPN i forbindelse med arbejde, ikke når jeg streamer. Gennem den vpn-opkobling virker Skyshowtime til gengæld.
bruger du VPN???
5. okt 2022, 21:52
Skyshowtime har på godt jysk ikke været helt skarpe med deres tjek af fejl med alle de problemer, der er blevet nævnt i denne tråd.
allo skrev: ↑5. okt 2022, 21:38Meget. Især fordi min VPN-forbindelse også bare forbinder til et andet sted i Danmark. Derfor tyder alt på, at forbindelsen mellem dem og os i Danmark bliver behandlet forskelligt afhængigt af område/internetudbyder.AndreasNyvang skrev: ↑5. okt 2022, 21:13allo skrev: ↑5. okt 2022, 21:02 @ AndreasNyvang:Niks. Jeg bruger godt nok VPN i forbindelse med arbejde, ikke når jeg streamer. Gennem den vpn-opkobling virker Skyshowtime til gengæld.
bruger du VPN???
Skyshowtime har på godt jysk ikke været helt skarpe med deres tjek af fejl med alle de problemer, der er blevet nævnt i denne tråd.
5. okt 2022, 22:21
Så jeg er ikke helt tilfreds med Kviknets håndtering af det her…
AndreasNyvang skrev: ↑5. okt 2022, 20:38 Opfølgning på Skyshowtime og Kviknet:Jeg har stort set fået samme besked fra dem. Dog mener jeg de vasker deres hænder og har faktisk bedt mig om at kontakte SkyShowtime for at få af vide hvordan Kviknet skal løse problemet! Jeg syntes det er dårlig stil og mener helt bestemt det burde være Kviknet der skal tage kontakten og få løst det tekniske, da de formegentlig snakker samme sprog?
IP Location
DenmarkDenmark Taastrup
5. okt 2022, 22:30
nej, det har de ikke...langt fra...men sagt på godt (??? ved ikke hvor det stammer fra :-) ) så er dårlig start (ofte) = en god slutning :-)
AndreasNyvang skrev:Meget. Især fordi min VPN-forbindelse også bare forbinder til et andet sted i Danmark. Derfor tyder alt på, at forbindelsen mellem dem og os i Danmark bliver behandlet forskelligt afhængigt af område/internetudbyder.det med at den forbinder til et andet sted i Danmark er ikke altid ensbetydende med at det er en god ting - for en del blokerede nemlig de server som man brugte ;-)
nej, det har de ikke...langt fra...men sagt på godt (??? ved ikke hvor det stammer fra :-) ) så er dårlig start (ofte) = en god slutning :-)
5. okt 2022, 22:47
Og til det sidste: der skulle have stået 'sagt på godt jysk' - nogle af os jyder kan godt lide at underdrive i vores meninger
Jeg tror bestemt også, at de kan få løst problemerne i sidste ende.
allo skrev: ↑5. okt 2022, 22:30Nej det er der vist ingen tvivl omAndreasNyvang skrev:Meget. Især fordi min VPN-forbindelse også bare forbinder til et andet sted i Danmark. Derfor tyder alt på, at forbindelsen mellem dem og os i Danmark bliver behandlet forskelligt afhængigt af område/internetudbyder.det med at den forbinder til et andet sted i Danmark er ikke altid ensbetydende med at det er en god ting - for en del blokerede nemlig de server som man brugte ;-)
Og til det sidste: der skulle have stået 'sagt på godt jysk' - nogle af os jyder kan godt lide at underdrive i vores meninger

5. okt 2022, 23:04
Jeg har lige sendt et svar tilbage, hvor jeg også pointerer, at det at en ip-adresse fra Taastrup, ikke giver meget information om problemet. Kviknet har eksempelvis en server i Taastrup, som jeg måler min internethastighed gennem med appen Speedtest. Derved kunne Kviknets forbindelse i Taastrup i princippet være problemet.
Fidoble skrev: ↑5. okt 2022, 22:21 Jeg har stort set fået samme besked fra dem. Dog mener jeg de vasker deres hænder og har faktisk bedt mig om at kontakte SkyShowtime for at få af vide hvordan Kviknet skal løse problemet! Jeg syntes det er dårlig stil og mener helt bestemt det burde være Kviknet der skal tage kontakten og få løst det tekniske, da de formegentlig snakker samme sprog?Ja, det burde være nemmere, hvis de talte sammen.
Jeg har lige sendt et svar tilbage, hvor jeg også pointerer, at det at en ip-adresse fra Taastrup, ikke giver meget information om problemet. Kviknet har eksempelvis en server i Taastrup, som jeg måler min internethastighed gennem med appen Speedtest. Derved kunne Kviknets forbindelse i Taastrup i princippet være problemet.
5. okt 2022, 23:07
Så er skyshowtime opsagt, en tynd kop te, har frem til 1 nov til at ombestemme mig, der stiger prisen til 69 pr mdr.
5. okt 2022, 23:27
prikken over i'et (for mit vedkommende) ville være Sony Pictures som så også har rettigheder til Columbia Pictures, TriStar Pictures, Screen Gems og Metro-Goldwyn-Mayer men...dette kommer vel næppe på tale hverken her og nu eller i den nærmeste fremtid...(det jeg saver dog allermest, det er TCM ((Turner Classic Movies)) - deres katalog med de gamle film)
det jeg mente, det var at jeg ikke ved hvor (talemåde) 'dårlig start = god slutning' stammer fra (du sagde 'sagt på godt jysk' - noget som stammer fra Jylland; jeg sagde det andet og ville også inkludere hvor det så kom fra men...- det har jeg ingen ide om - derfor sagde jeg: '(??? ved ikke hvor det stammer fra :-) )' mellem linjerne :-) )
håber at dit problem bliver løst (snart)
AndreasNyvang skrev: Nej det er der vist ingen tvivl omfor mig er hele streaming konceptet noget som ikke er til vores fordel (det er så blot min mening/holdning og sådan som jeg ser på det) men nu er jeg rreeeeettttt glad for både MIRAMAX, Dimension Films, Paramount, Universal og DreamWorks (simpelthen en bare FOR FED kombination/sammensætning af selskaber i min verden) så jeg hænger på lidt endnu :-)
prikken over i'et (for mit vedkommende) ville være Sony Pictures som så også har rettigheder til Columbia Pictures, TriStar Pictures, Screen Gems og Metro-Goldwyn-Mayer men...dette kommer vel næppe på tale hverken her og nu eller i den nærmeste fremtid...(det jeg saver dog allermest, det er TCM ((Turner Classic Movies)) - deres katalog med de gamle film)
det jeg mente, det var at jeg ikke ved hvor (talemåde) 'dårlig start = god slutning' stammer fra (du sagde 'sagt på godt jysk' - noget som stammer fra Jylland; jeg sagde det andet og ville også inkludere hvor det så kom fra men...- det har jeg ingen ide om - derfor sagde jeg: '(??? ved ikke hvor det stammer fra :-) )' mellem linjerne :-) )
håber at dit problem bliver løst (snart)
5. okt 2022, 23:59
Ja det ville være meget godt med mere Sony-indhold eksempelvis
Mht MGM: jeg bruger min søsters spanske Prime Video-profil, og der er de begyndt at have en masse MGM-film, også af ældre dato. Måske kan det være en indikator for, hvilket indhold der vil blive tilgængeligt i Danmark.
Dit brug af udtryk har jeg heller ikke set før.
Og mht problemet: jeg har brugt tips fra tidligere i tråden til at få det til at virke med mit Apple TV, så det er nok mere bare, at jeg er lidt pedantisk
Mht MGM: jeg bruger min søsters spanske Prime Video-profil, og der er de begyndt at have en masse MGM-film, også af ældre dato. Måske kan det være en indikator for, hvilket indhold der vil blive tilgængeligt i Danmark.
Dit brug af udtryk har jeg heller ikke set før.
Og mht problemet: jeg har brugt tips fra tidligere i tråden til at få det til at virke med mit Apple TV, så det er nok mere bare, at jeg er lidt pedantisk

6. okt 2022, 13:03
det er blot ønsketænkning...
jeg mener at det enten hedder: 'god start = dårlig slutning' eller 'dårlig start = god slutning' - potato - potato men det er noget i den stil som jeg har hørt et par gange i mit liv :-)
det med at være pedantisk det KAN være irriterende en gang imellem - jeg kender selv alt for godt til det :-)
jeg mener at det enten hedder: 'god start = dårlig slutning' eller 'dårlig start = god slutning' - potato - potato men det er noget i den stil som jeg har hørt et par gange i mit liv :-)
det med at være pedantisk det KAN være irriterende en gang imellem - jeg kender selv alt for godt til det :-)
6. okt 2022, 16:06
Indhold fra Paramount+ skal jo også importeres til SkyShowtime, der er en helt anden teknisk back end.
allo skrev: ↑5. okt 2022, 21:29Da ikke i forhold til andre SkyShowtime. Ifølge tal tidligere i tråden er det relativt få.lunddal skrev:Det er godt klar over, og det var derfor, at jeg spurgte hvorfor du mente, at du skulle kunne se summen af begge tjenester.jeg ser ikke 'summen af begge tjenester' - jeg mangler bl. ca. 100 serier som der er blevet fjernet ;-)
allo skrev:I det her tilfælde lukker ét firma én tjeneste, og et helt andet firma har lavet en ny tjeneste, der bl.a. indeholder indhold fra det første firma.lunddal skrev:Det er dig, der tolker, at det betyder det gamle indhold + nyt.- det er det absolut ikke...- jeg tolker ikke noget her - det er den 'naturlig' del af overgangene fra den ene tjeneste/app til en anden (hvor den første bliver en fast del af den anden) .
Indhold fra Paramount+ skal jo også importeres til SkyShowtime, der er en helt anden teknisk back end.
allo skrev:- ja, det er (åbenbart) en del de et par eller 3 problemer som overgangen til Skyshowtime har skabt - men så skulle de lade være med at fjerne så meget til at starte med...De SKAL jo fjerne det. YouSee har intet med Paramount at gøre mere. SkyShowtime er et helt andet firma.
allo skrev:(og slet ikke når der blev sagt at vi - eksisterende kunder - kan se Paramount+ frem til d.20. OktoberDet kan kun de Paramount+ kunder, der 20. september betalte for en ny måned. Dem er der sikkert ikke mange af.
allo skrev:af ren nysgerrighed lunddal:Der er S1E2-5 af Patrick Melrose og ingen South Park i SkyShowtime
6. okt 2022, 16:14
allo skrev: ↑5. okt 2022, 23:27prikken over i'et (for mit vedkommende) ville være Sony Pictures som så også har rettigheder til Columbia Pictures, TriStar Pictures, Screen Gems og Metro-Goldwyn-Mayer men...dette kommer vel næppe på tale hverken her og nu eller i den nærmeste fremtid...(det jeg saver dog allermest, det er TCM ((Turner Classic Movies)) - deres katalog med de gamle film)MGM er ejet af Amazon, men TCM (WarnerDiscovery) ejer rettighederne til alle MGM-film frem til 1986, på nær de film, der er frigivet gennem United Artists samt franchises som bl.a. Bond og Rocky.
6. okt 2022, 22:33
der er forskel om der er tale om den gamle Paramount+ app som ligger f.eks. hos Yousee og den nye Skyshowtime app som er en app, for sig selv...
jeg har en stærk fornemmelse af, at den gamle Paramount+ app som ligger hos Yousee (som har skiftet navnet til Skyshowtime et par dage efter lanceringen af sidstnævnte) forbliver nøjagtig den samme app 1:1 (Paramount+ til Skyshowtime helt uden at der bliver lavet om på selve appen)...- blot med et nyt navn og med nyt indhold - det er kun Skyshowtime via Skyshowtime som reelt er en hel ny app - så det har slet ikke været nødvendigt at fjerne serier (Paramount+, nu Skyshowtime via Yousee) blot for at tilføje dem løbende (selvsamme af slagsen) - og det om og om igen og igen (det er sket et par gange efterhånden at flere serier forsvandt og kom på igen og forsvandt igen og kom så på igen) - de serier og film som ikke bliver en del af den nye tjeneste skulle forblive der (i appen) helt frem til d.20. Oktober (og fjernet efterfølgende) men...f det...bare I (dem som ser Skyshowtime via deres egen app) får undertekster på plads og vi andre får samme indhold d.21. Oktober...
tak fordi du gad at tjekke det for mig
det er helt til grin at det først afsnit ikke ligger hos dig og at der KUN ligger det første hos mig :-) det er en ren parodi :-)
mht. rettighederne:
- det er så ærgerligt at det er blevet sådan men...business er business - den er jeg med på (og jeg er selvfølgelig også med på at alle vil tjene så meget som muligt) og sådan som det er så må jeg 'nøjes' med HBO Max og SkyShowtime enten via Yousee eller ved siden af (hælder faktisk mest til 'ved siden af') - en fin pris for to tjenester (75kr./md. er helt ok...)
lunddal skrev: ↑6. okt 2022, 16:06 I det her tilfælde lukker ét firma én tjeneste, og et helt andet firma har lavet en ny tjeneste, der bl.a. indeholder indhold fra det første firma.
De SKAL jo fjerne det. YouSee har intet med Paramount at gøre mere. SkyShowtime er et helt andet firma.
der er forskel om der er tale om den gamle Paramount+ app som ligger f.eks. hos Yousee og den nye Skyshowtime app som er en app, for sig selv...
jeg har en stærk fornemmelse af, at den gamle Paramount+ app som ligger hos Yousee (som har skiftet navnet til Skyshowtime et par dage efter lanceringen af sidstnævnte) forbliver nøjagtig den samme app 1:1 (Paramount+ til Skyshowtime helt uden at der bliver lavet om på selve appen)...- blot med et nyt navn og med nyt indhold - det er kun Skyshowtime via Skyshowtime som reelt er en hel ny app - så det har slet ikke været nødvendigt at fjerne serier (Paramount+, nu Skyshowtime via Yousee) blot for at tilføje dem løbende (selvsamme af slagsen) - og det om og om igen og igen (det er sket et par gange efterhånden at flere serier forsvandt og kom på igen og forsvandt igen og kom så på igen) - de serier og film som ikke bliver en del af den nye tjeneste skulle forblive der (i appen) helt frem til d.20. Oktober (og fjernet efterfølgende) men...f det...bare I (dem som ser Skyshowtime via deres egen app) får undertekster på plads og vi andre får samme indhold d.21. Oktober...
lunddal skrev: ↑6. okt 2022, 16:06Det kan kun de Paramount+ kunder, der 20. september betalte for en ny måned. Dem er der sikkert ikke mange af.jeg er så en af dem og jeg er et 100 på at der findes en del som også havde valgt den tjeneste via bl.a. Yousee's bland-selv...
lunddal skrev: ↑6. okt 2022, 16:06 Der er S1E2-5 af Patrick Melrose og ingen South Park i SkyShowtime
tak fordi du gad at tjekke det for mig
det er helt til grin at det først afsnit ikke ligger hos dig og at der KUN ligger det første hos mig :-) det er en ren parodi :-)
mht. rettighederne:
- det er så ærgerligt at det er blevet sådan men...business er business - den er jeg med på (og jeg er selvfølgelig også med på at alle vil tjene så meget som muligt) og sådan som det er så må jeg 'nøjes' med HBO Max og SkyShowtime enten via Yousee eller ved siden af (hælder faktisk mest til 'ved siden af') - en fin pris for to tjenester (75kr./md. er helt ok...)
Log ind med sociale netværk