Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#345758
Ja den opdatering har de da ikke været for heldig med.

Det er blevet meget vanskeligt at navigere rundt, specielt det at komme fra topmenuen ned i den sektion man har valgt, og hvis det lykkes så er det svært at komme tilbage til topmenuen igen.

ATV 4K 1.gen tvOS 16
#345780
I mit køkken har jeg en ATV 4K 2. gen, som er forbundet til et Samsung TV 6 serie årgang 2021, der igen er forbundet til et sæt Argon Forte aktive højtalere via optisk kabel. Jeg har et ønske om at kunne nøjes med at bruge en fjernsbetjening. TV'et bruges udelukkende sammen med ATV.

TV'et er konfigureret til at bruge optisk lydudgang. Jeg er ikke i stand til at regulere lyden med TV'et fjernbetjening. Burde det ikke være muligt?

Jeg har forsøgt at lære ATV IR koderne til Argons lyd op/ned og mute ved at tilføje den under "indstillinger - Fjernbetjeninger og ander enheder - Betjning af hjemmebiografen - Lydstyrkeregulering - Programmer en ny enhed". Selve processen virker, men når jeg efterfølgende vil regulere lyden med ATV Remote sker der intet. Mit spørgsmål er, hvad jeg skal gøre for at benytte ATV remote til at regulere lyden på Argon HT.

På forhånd tak
#345782
Rasmus Larsen skrev: 30. sep 2022, 12:34 Jeg kan prøve at tænde min LG GX, fra samme generation som CX, med TV'ets fjernbetjening senere, når jeg kommer hjem, men jeg er da ret sikker på, at den tidligere har vækket Apple TV. I dagligdagen gør vi det omvendt, altså vækker TV'et ved at aktivere Apple TV med Apples fjernbetjening.

Jeg husker godt, at du tidligere har kørt med Apple TV, så nu er jeg egentlig bare nysgerrig. Hvorfor skiftede du væk i en periode?
Virker det ikke kun hvis HDMI CEC er tændt?
#345856
torbenan skrev: 1. okt 2022, 11:58 I mit køkken har jeg en ATV 4K 2. gen, som er forbundet til et Samsung TV 6 serie årgang 2021, der igen er forbundet til et sæt Argon Forte aktive højtalere via optisk kabel. Jeg har et ønske om at kunne nøjes med at bruge en fjernsbetjening. TV'et bruges udelukkende sammen med ATV.

TV'et er konfigureret til at bruge optisk lydudgang. Jeg er ikke i stand til at regulere lyden med TV'et fjernbetjening. Burde det ikke være muligt?

Jeg har forsøgt at lære ATV IR koderne til Argons lyd op/ned og mute ved at tilføje den under "indstillinger - Fjernbetjeninger og ander enheder - Betjning af hjemmebiografen - Lydstyrkeregulering - Programmer en ny enhed". Selve processen virker, men når jeg efterfølgende vil regulere lyden med ATV Remote sker der intet. Mit spørgsmål er, hvad jeg skal gøre for at benytte ATV remote til at regulere lyden på Argon HT.

På forhånd tak
Optisk digital udgang har fast lydniveau, så volumen kan som udgangspunkt ikke reguleres fra TV'ets fjernbetjening. Det kræver, at fjernbetjeningen opsættes til at lære de infrarøde koder direkte til højttaleren.

Apple har et supportdokument her, men umiddelbart har du allerede prøvet forslagene deri såsom manuel opsætning. Det er underligt, at det ikke virker: https://support.apple.com/da-dk/HT205225

Alternativt skal der en boks ind imellem TV og Argon, så der kan skiftes til HDMI ARC i stedet for optisk, men det bliver naturligvis lidt bøvlet. Argon har vist heller ikke trådløst AirPlay 2 indbygget i deres højttalere, vel?
#345866
Krydsposter lige fra min anden tråd på forummet her: viewtopic.php?f=35&t=53299

YouTube appen til Apple TV har endelig fået en opdatering, som fjerner YouTubes fejlimplementation af billedfrekvens-match. Nu kommer der ikke længere sort skærm imellem alle videoer og reklamer.

Naturligvis afspilles indholdet så ikke længere i rigtig billedfrekvens (det blev det heller ikke med YouTubes match af billedfrekvens, men det er en længere historie).

Match af SDR/HDR virker stadig.

Hvis I vil have opdateringen med det samme så find YouTube appen i App Store og klik opdater.
#346118
Er der andre som oplever problemer med at navigere serier i TV2 Play appen? Helt konkret oplever jeg det problem, at det er umuligt at flytte markøren ned, så jeg kan skifte mellem sæsoner. Den er låst fast i toppen, så man kun kan vælge det aktuelle afsnit i en serie eller tilføj/fjern favorit.

Jeg har betaopdateringer slået til.
  • 1
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48