Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#345631
Billede
Strategien hos Bang & Olufsen er at sælge dyre selvstændige produkter med
høj kvalitet, som kan kobles på andre produkters produkter, som LG's TV.

De seneste år har været hårde for B&O-forhandlerne, der har måttet se langt
efter kunder, der vil købe B&O's luksus design. De ønsker flere produkter i et
lavere prisleje. Grundlæggende skal prisen sættes ned. De dyre produkter, er
simpelt hen for dyre for danskerne, i den nuværende situation.

Bang & Olufsen er kendt for sine dyre og eksklusive elektronik produkter.
Forhandlere er overbeviste om der er en masse kunder derude, som gerne vil
købe vores produkter, og som sætter pris på god design og kvalitet. Det er det
de forsøger at gøre opmærksom på. / busniness.dk
Brugeravatar
Af Millemis
#345633
Danskerne siges jo at være et af verdens mest velhavende folk.
Hvis de ikke skulle have råd (i hvert fald en stor del af dem), hvem skulle så?

Det drejer sig vist mere om prioritering, måske gniermentalitet og/eller mangel på interesse for/forståelse for vigtigheden af lydkvalitet.

MM
Af Granly
#345635
Der har været et ønske fra Peter Pan om vores holdning til prisen på Beosound Theatre. Det synes jeg man skal være lidt varsom med, når man som jeg, hverken har set eller hørt dyret :)

Men synes debatten om prisen, stikker lidt af. Prisen på er på 62.900 i den konfiguration, som jeg eventuelt kunne være interesseret i. Mange penge javel, men jeg ønsker ikke hverken foden eller det dyre vægbeslag og TV har jeg.

Prisen som bliver diskuteret er som biler med alt ekstraudstyret. Jeg er ved at skulle have ny firmabil (hvis den overhovedet kan leveres), men der tager jeg jo ikke udgangspunkt i bilen med alt det udstyr, som jeg kan proppe ind i den. Nej tager grundmodellen, og derefter det udstyr der giver mening. Hvis jeg tog alt, så ville prisen blive astronomisk.

Til mit behov tror jeg faktisk ikke produktet afskrækker mig, men... og der er et men. Jeg har Beolab 28, som jeg er virkelig glad for. Det er koblet til mit Apple tv, og ja en gang pr dag skal jeg vælge højtalere, når jeg starter med at se tv ( Det bliver muligvis snart fikset). Men det tager ca 15 sek, så det kan jeg overkomme. Men 80% af tiden hører jeg stereo og så ville soundbaren bare hænge og ikke ret meget mere.

Ydelsen på film ville bedre og vil da heller ikke sige at den er udelukket :)

Til sidst vil jeg sige, at det er befriende at man er relativt frit stillet med valg af TV.
#345639
... man kan ikke diskutere smag, men dét sæt ville jeg godt nok få svært ved at passe ind i møblementet herhjemme. Og jeg ville skulle gå med solbriller indendørs for at holde ud at se på det.
#345640
Hej Torben. Nu kan jeg læse flere steder, at din kone ikke er vild med dine forslag.
SÅeee - hvad gør du så, for at få det setup, du gerne vil have, og hvad kan du evt.
forlige dig med, som et kompromis. ?

:) Hvad min kone ønsker, er jeg ikke i tvivl om.

Billede
Men indtilvidere er LG's Signature sku for dyrt.
#345647
Jeg gemmer tingene rundt omkring og spiller uforstående når hun endelig opdager dem :D

Min kone er rimelig tolerant - ellers var det nok aldrig gået godt med alle de TV jeg slæber hjem til test. Over halvdelen af året ligner vores stue jo noget der er løgn, fordi der står mindst 2 TV og sandsynligvis også noget lydgrej stablet op på vores ellers så pæne TV-møbel... Jeg forklarer som regel børnenes kammerater, at vi har 2 TV i tilfælde af, at det ene bryder sammen imens vi ser bagedysten - så kan man lige verfe det defekte på gulvet og være kørende på under 30 sekunder med et nyt.

Men derfra og så til at bruge egne penge på noget, der skal så der permanent er noget andet. Shape blev nedstemt. BL28 blev nedstemt. BL50 blev nedstemt (i en meget bestemt tone...). Jeg ville dog nok aldrig foreslå bronze tone, så den er vi enige om.
Brugeravatar
Af Millemis
#345649
Peter Pan skrev:
“:) Hvad min kone ønsker, er jeg ikke i tvivl om.”

Jeg er heller ikke i tvivl om, hvad min ønsker….
Hun ved, at det er mig, der har forstand på det her.
Indtil nu har hun - efter en kort tilvænningstid - nydt alle opgraderinger.
Jeg er sikker på, at hun vil være begejstret for et BS Theatre-setup…..hvis det skal være.

P.S.
Når man ikke bruger penge på røg, har man nok - selv som pensionist - råd til at investere i opgradering af lyd-delen. 🤯

M🤗M
#345654
Torben skrev:BL50 blev nedstemt (i en meget bestemt tone...).
Jeg ville dog nok aldrig foreslå bronze tone, så den er vi enige om.
Ja men så er der da noget i blev enige om. ;-) . Jeg syntes vi bør se hvad
jeres enighed går ud på. Personligt kan jeg godt lide BL 50 i bronze tone. :)

Billede
#345664
Nu ved jeg ikke om det er valnødden eller bronzen, men Bronze Tone koster ikke det samme som standard-versionerne. Den er dyrere. Min aversion kan dog også flyttes over på Gold Tone, som koster det samme som alm. alu og her holder prisen sig identisk.
Af Emilos88
#345667
Torben Rasmussen skrev: 28. sep 2022, 07:50 Nu ved jeg ikke om det er valnødden eller bronzen, men Bronze Tone koster ikke det samme som standard-versionerne. Den er dyrere. Min aversion kan dog også flyttes over på Gold Tone, som koster det samme som alm. alu og her holder prisen sig identisk.
Standard farverne er Alu, Gold og Sort Anthractie. Disse koster det samme. Alle andre farver er Bespoke, og bliver solgt til Bespoke priser. Derfor ser du prisforskellen.
  • 1
  • 282
  • 283
  • 284
  • 285
  • 286
  • 326