Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#343632
Niels Erik: Med PS4 ændrede jeg engang DNS'en til 8.8.8.8, hvilket gav langt højere downloadhastighed. Det er Googles DNS, så man bruger deres opslagsværk til IP/DNS, men hvorfor det gav udslag skal jeg ikke kunne sige. Men et forsøg værd.

Det er en HDMI CEC fejl i LGs TV, som er kommet i senere generationer. Jeg oplever det samme på et LG GX fra 2020. Det virker korrekt på et LG E6 (fra 2016).
Brugeravatar
Af TBC
#343647
Rasmus Larsen skrev: 12. jul 2022, 06:19Niels Erik: Med PS4 ændrede jeg engang DNS'en til 8.8.8.8, hvilket gav langt højere downloadhastighed. Det er Googles DNS, så man bruger deres opslagsværk til IP/DNS, men hvorfor det gav udslag skal jeg ikke kunne sige. Men et forsøg værd.
DNS'en kunne vel potentielt have formidlet dig en forbindelse til en anden server end den du forbandt til uden?
Brugeravatar
Af Naiera
#343648
1.1.1.1 og 1.0.0.1 er nok lidt bedre end at bruge noget fra Google, forresten ;)
Af kabri
#343681
Har I set at Stray kommer til det nye ps plus senere på måneden?

Fuld liste:
Stray | PS4, PS5
Final Fantasy VII Remake Intergrade | PS5
Marvel’s Avengers | PS4, PS5
Assassin’s Creed Unity | PS4
Assassin’s Creed IV Black Flag | PS4
Assassin’s Creed Rogue Remastered | PS4
Assassin’s Creed Freedom Cry | PS4
Assassin’s Creed: The Ezio Collection | PS4
Saints Row IV: Re-Elected | PS4
Saints Row Gat out of Hell | PS4
Spirit of the North: Enhanced Edition | PS5
Ice Age: Scrat’s Nutty Adventure | PS4
Jumanji The Video Game | PS4
Paw Patrol on a Roll! | PS4
ReadySet Heroes | PS4


https://blog.playstation.com/2022/07/13 ... -avengers/
Brugeravatar
Af TBC
#343783
kabri skrev: 14. jul 2022, 14:55 Har I set at Stray kommer til det nye ps plus senere på måneden?
Det har flere af os snakken en del om på de foranstående sider, så ja det har flere af os set og set frem til :-)

Nu er der så kun lidt over en time til at det udkommer og de store reviewsites reviews er udkommet.

De dårlige nyheder er at der er en kort oplevelse (5-8 timer afhængigt af ens spillestil) og at spillet ikke er særligt hardwarekrævende (i konsolsprog: er en multiplatformtitel der ikke ser så imponerende ud om teaseren for et års tid siden gav anledning til at håbe).

De gode nyheder er at det skulle være en fornøjelig oplevelse imens man spiller det. Spillets karakterer lader gerne til at være omkring 8/10, med nogle sites givende det lidt lavere andre lidt højere karakter. Så ganske givet værd at spille. Har man ikke PS og/eller PS+ er det også en god nyhed at spillet ikke er så dyrt, formentligt grundet længden. Kun €26,99 og inden for kort tid helt sikkert også under €20 med en CD-key til PC (hvor prisen allerede er €23 her 1½ time før release). Jeg troede egentligt at jeg ville komme til at vente med at spille det, men til kun ca 150 kr kunne jeg godt finde på at hoppe på, hvis backseatgameren herhjemme ønsker titlen frem for en anden.



Brugeravatar
Af bbplayer
#343789
TBC skrev: 19. jul 2022, 16:43 De gode nyheder er at det skulle være en fornøjelig oplevelse imens man spiller det.
Det ser da ok ud men dog, ikke just en gamers våd drøm :)

Så 150kr kunne bruges bedre her på måske is, disse dage :D
Brugeravatar
Af TBC
#343806
bbplayer skrev: 20. jul 2022, 07:50
TBC skrev: 19. jul 2022, 16:43 De gode nyheder er at det skulle være en fornøjelig oplevelse imens man spiller det.
Det ser da ok ud men dog, ikke just en gamers våd drøm :)

Så 150kr kunne bruges bedre her på måske is, disse dage :D
Jeg har en back-seat gamer her i huset der tages med på nogle af gaming-eventyrerne - Så selv om titler som Stray i den forbindelse nok ikke kan ramme helst samme niveau for sådan én som f.eks. The Quarry eller Resident Evil Village, så kan indie-titler som reglen mere end de typiske spil og især mere end selv de bedste typiske competitive games som kan være intetsigende repetitive ørkenvandringer for en back-seat gamer, for hvilken historie, steming og indlevelse betyder langt mere. Og Jeg er ikke selv typen der skyer en [fra reviews tilsynaladende] god indie-titel - Så Stray vil jeg ikke afvise finder vej til husets gamer-PC når der skal back-seat gamer på (lige i denne periode får jeg dog lov til at spille mest for mig selv). For indietitler kan ofte formidle en helt anden oplevelse end de store blockbuster titler som også har sin ret, men dog som reglen mere når jeg spiller alene (eller online)
Af Jonassen
#343815
Kan det virkelig passe at der ikke findes en Apple TV+ app til Android TV? :o
Jeg har lige fået den gratis 6 mndr på min PS5, men kan ikke finde app til mit Sony TV.
Brugeravatar
Af TBC
#343816
Jonassen skrev: 21. jul 2022, 20:56 Kan det virkelig passe at der ikke findes en Apple TV+ app til Android TV? :o
Jeg har lige fået den gratis 6 mndr på min PS5, men kan ikke finde app til mit Sony TV.
https://play.google.com/store/apps/deta ... l=da&gl=US

evt. https://play.google.com/store/apps/deta ... l=da&gl=US

Virker da på Shield, som jo er AndroidTV ...Om der så er noget med "godkendte" TV eller ej, skal jeg ikke gøre mig klog på.

Eneste bøvs er at Apple ikke tillader andre enheder end sine egne at få adgang til den højeste streamingkvalitet ....Sidst jeg tjekkede i hvert fald (da appen udkom)
#343827
Jonassen skrev: 21. jul 2022, 20:56 Kan det virkelig passe at der ikke findes en Apple TV+ app til Android TV? :o
Jeg har lige fået den gratis 6 mndr på min PS5, men kan ikke finde app til mit Sony TV.
Der er et par Sony modeller, som faldt igennem sprækken, så det kan være, at du har en af disse? Sony lavede en direkte aftale med Apple om at få appen tidligere ud på deres modeller, men det krævede så en firmwareopdatering af TV'et. Den har Sony ikke leveret til alle modellerne og de selvsamme modeller kan ikke installere den "åbne" version af appen fra Google Play butikken.

Måske du kan have held med at side-loade den.
  • 1
  • 170
  • 171
  • 172
  • 173
  • 174
  • 205