Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#342560
Rasmus Larsen skrev: 18. maj 2022, 09:36 Vi har flere brugerprofiler på vores Apple TV herhjemme. Hver bruger skal have eget Apple ID.

Apple TV+, Apple Arcade (og spilfremgang i hvert spil), Apple Music og andre Apple tjenester følger brugerprofilen. Man kan skifte ved at holde hjem-knappen nede i kontrolcentret. Man kan også logge ind på Apple TV bokse når man rejser eller besøger familen og derved fortsætte sine spil. Når man opstarter Apple TV vil man også se en besked om, hvilken bruger der pt. er logget ind oppe i højre hjørne.

Andre apps såsom Netflix og TV 2 Play følger dog ikke valget. Der findes en API, som udviklerne kan integrere med Apple ID profiler, men jeg har ikke fundet nogen, som understøtter det.
Det er efter min mening også forkert implementeret. Det burde være på system niveau og de burde for længst have implementeret det på iPads.
#342561
I og med, at medlemmer i en husstand har samme login til f.eks. Netflix og HBO så er man vel lige vidt, selvom det blev implementeret på systemniverau. Det er jo først inde i den givne tjenestes app, at der ligger brugerprofiler. Det virker som tiltænkt på Apples tjenester fordi hver bruger har eget Apple ID.

Lennon: Jeg bruger ikke Fotos appen på Apple TV, men jeg kan forestille mig, at den også understøtter brugerprofiler.
#342584
Jeg skrev det nok ikke tydeligt nok, men når vi starter ATV viser den senest brugte profil. F.eks. hvis det er min knægt der senest har set Youtube, så står den på hans Youtube profil. Hvis man kunne skifte mellem Apple profiler på TvOS niveau ville Youtube på mon TvOS profil altid stå til min Youtube profil. Det kunne løse en del af problemet tænker jeg.
#342588
Og det Rasmus skriver er, at det system er der allerede, men YouTube skal vælge at understøtte det, og det gør de ikke (eller nogen anden for den sags skyld).

Og nej, det burde ikke være en stor udfordring, men ingen har valgt at implementere det.

Tjenesterne har svært nok ved at huske, hvilken af deres egne profiler, der sidst blev brugt, selv om det burde være meget simpelt at gemme den information i en indstillingsfil.
#342826
Har du kørt Wireless Audio Sync inde i Video/lyd menuen på Apple TV? Det fikser AirPods synkronisering og muligvis også TV'ets lyd.

Husk at Wireless Audio Sync skal køres særskilt for 4K60, 4K50, 4K24 osv. ved manuelt at skifte imellem output-formaterne på Apple TV 4K.

Hvis du har TruMotion aktiveret på LG TV'et, så kan det også skabe problemer med lydsynkronisering med AirPods.
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 48