Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bromberg
#342313
Jeg har virkelig søgt og kigget, men kan bare ikke beslutte mig for hvilken skærm jeg skal gå med.
Knægten og jeg skal lave et fælles gameroom, hvor vi vil have en ps5 tilsluttet.
Den har hidtil været sat til vores c1 i stuen som er super til formålet.
Det gør at jeg også har overvejet et c1 i 48” men da det er ren gaming er jeg lidt bekymret for burn in og samtidigt syntes jeg det blir for stort.
Jeg tænker en 32” er det største.
Budget på til 6000kr.

Hvad har i selv valgt og ud fra hvilke kriterier eller hvad ville i anbefale?
Senest rettet af bromberg 5. maj 2022, 20:56, rettet i alt 1 gang.
Af allo
#342322
det du deler med os giver ikke ret meget mening...

'Den har hidtil været sat til vores c1' - fair nok, men hvor mange " er der tale om?

der må være tale om minimum 48" og du føler ikke at det er 'for meget' da du siger at 'Den har hidtil været sat til vores c1 i stuen som er super til formålet.' (med mindre at du udelukkende taler om selve performance inkl. billedet).

men på den anden side så mener du at 48" bliver for meget og retter fokus mod et 32" tv...

kig forbi Elgiganten, Power, Hi-Fi Klubben, Bilka eller U name it og stil dig foran en 32" skærm så du kan se hvilken nedgradering (i forhold til størrelsen) der er tale om

for mit vedkommende er konsol eller anden form for gaming = minimum 50" (medmindre at man sidder 40-60cm fra skærmen)
Af bromberg
#342326
Forstår ikke hvorfor det ikke gir mening? Jeg fortæller hvilken skærm vi hidtil har brugt i stuen, men skal nu have et gameroom hvor jeg leder efter skærm til.
Oled 48 vil billedmæssigt ligne det vi er vant til, men en 48” på skrivebord blir for voldsomt, så vi er nok ude efter noget maks 32”.
Jeg er da med på at gå fra 65” til 32” er en nedgradering arealmæssigt, men siddepositioner er også helt anderledes i et gameroom (det vi skal lave ihvertfald)
Af allo
#342329
du fortalte ikke hvor mange "der er tale om (C1 dækker alt fra 48" til 77"), du fortalte heller ikke at skærmen skal stå på et skrivebord (gamer room kan defineres på mange måder og ikke nok med det så er der også forskel på om der er taler om et computer/skrivebord-set up eller om et 'sofa'-set up) eller hvor (afstand) I kommer til at sidde i forhold til skærmen

det som du fortalte gav (i hvert fald ikke mig) ikke meget mening/ikke meget - som i hvert fald jeg - kunne arbejde med

I kunne også overveje at tjekke f.eks. 32-34" (buet eller ej) 144Hz computer skærme
Af bromberg
#342341
Jeg skrev da at jeg havde et 48" i tankerne:): Nuvel, ja jeg har også overvejet et let buet (R15/1800), så tak for input.
Er der et af den slags der springer særligt i øjnene (inden for budgettet?)
Af OleA
#342355
KimKaos skrev: 8. maj 2022, 08:26
OleA skrev: 8. maj 2022, 01:25 Dell Alienware er en lækker skærm. Bare ikke så god til PS5 pga opløsningen.

Jeg har ikke selv denne, men det er en jeg overvejer:

https://www.proshop.dk/Skaerm/GIGABYTE- ... =pricesite

Den understøtter hdmi 2.1 VRR.
Så ville jeg vælge Samsung 43" Neo QLED 4K QN90B
Måske også jeg, men trådstarter skriver den skal være mindre end 42 og budget på 6000.
Brugeravatar
Af KimKaos
#342358
OleA skrev: 8. maj 2022, 08:44
Måske også jeg, men trådstarter skriver den skal være mindre end 42 og budget på 6000.
Det er bare svært at finde noget i den størrelse og til det budget jeg rent faktisk vil anbefale som konsol monitor