Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Naiera
#339192
Det behøver jo ikke være det samme med Allentes streaming.

TV2 Sport, uden X, er helt sikkert bedre.
Brugeravatar
Af PerMichaelKnudsen
#339256
Er der andre, der har bemærket, at Netflix har fået mange problemer med macro blocking artifacts på det sidste?
Har en 500Mbit forbindelse og kører med kablet forbindelse og Apple TV-boks.
Prøvede for sjov skyld også på min Nvidia Shield boks, hvor problemet så mindre udtalt ud - nåede dog ikke at lave en sammenligning med de helt samme scener.
I øjeblikket synes jeg Netflix er væsentlig ringere kvalitet end Amazon Prime og HBO Max, hvor jeg ikke bemærker nogen problemer.
Er der noget med at Netflix er begyndt at kode på en ny måde, og kan der være en sammenhæng (hvis det altså ikke kun er mig, der har problemet :) ) ?
Brugeravatar
Af Naiera
#339257
Mine oplevelser for tiden er stik modsatte. Anden sæson af The Witcher var helt vanvittigt flot og skarp, for eksempel. Noget af det teknisk set pæneste jeg har set.
Af mlm
#339264
Har det også lige modsat, tidligere syntes jeg altid Dolby Vision på Netflix virkede “grumset” (i mangel på bedre ord). Har ikke set ret meget Netflix i et stykke tid, så blev noget overrasket her for nogle uger siden da jeg så en ny film og en serie i Dolby Vision. Begge dele så virkelig godt ud og tænkte faktisk at kvalitet på streamen måtte være blevet forbedret.
Af barslund69
#339926
Netflix billede kvalitet svinger utroligt meget ang hvad film/serie man lige ser
Nogle film er ok kvalitet og andre selv i feks HDR tænker man virkelig dårlige kvalitet
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#340246
Starzplay er kommet til Danmark. Det er streaming i HD-kvalitet og det kunne være interessant at få dem med i oversigten.

Starzplay kan modtages via egen app, Viaplay (hvor vi kender streamingkvaliteten) og Apple TV appen (som måske/måske ikke er højere streamingkvalitet).

Streamingtjenesten Starzplay åbnet i Danmark til 49 kr/md.

Starzplay rykker ind i Apple TV appen
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#342057
BritBox er lanceret og jeg har taget nogle målinger. De streamer tv-indhold i op til 720p HD-opløsning med 25 eller 50fps (billeder per sekund) og ca. 5 Mbps video-bitrate.

Lyden er stereo.

Indholdet starter typisk i 25fps og rykker op i 50fps enkodning efter lidt tid. Måske streamet bliver på 25fps på visse TV-platforme, ligesom det kendes fra f.eks. TV 2 Play, men jeg er ikke klar over det. Det burde dog ikke betyde det store, når der er tale om tv-serier som disse – i modsætning til sport.

Appen til Apple TV understøtter også match af billedfrekvens og dynamikområde.

BritBox åbner i Danmark i dag: Se indholdslisten
Vedhæftede filer
britboxstreaming_2.jpg
britboxstreaming_2.jpg (85.81 KiB) Vist 2701 gange
britboxstreaming_1.jpg
britboxstreaming_1.jpg (77.34 KiB) Vist 2701 gange
Af Hanga
#342128
Better Call Saul er tilbage med ny sæson på Netflix, men indtil videre streames 4k i elendige 3,84 mb/s.
Kan det virkelig være rigtigt at en af deres største serier sendes i så lav kvalitet? Og så til 149 kr. i måneden?

Fik en kammerat til at tjekke og det var det samme hos ham.
Brugeravatar
Af TBC
#342132
Hanga skrev: 29. apr 2022, 17:38 Better Call Saul er tilbage med ny sæson på Netflix, men indtil videre streames 4k i elendige 3,84 mb/s.
Kan det virkelig være rigtigt at en af deres største serier sendes i så lav kvalitet? Og så til 149 kr. i måneden?

Fik en kammerat til at tjekke og det var det samme hos ham.
3,84 MB/s = 32,2123 mbps.

3,84 mbps er alt for lidt til meningsfuld 4K, mens 32,2123 mbps ville bydes velkomment, men ikke er realistisk at forvente fra Netlix eller andre normale streamingudbydere - For så ville man være oppe i bunden Bravia Core range og i starten af premium streaming kvalitet.

Så der er altså noget der ikke rigtigt stemmer. Hvad enten det så er den ene eller den anden vej, vil jeg i hvert fald gerne se en dokumentation og verificering af den status før jeg kan tro den.
Af OleA
#342133
Hos mig skriver den 5 mbps. De fleste andre 4K er den på 15.
Senest rettet af OleA 30. apr 2022, 18:57, rettet i alt 1 gang.
Af Hanga
#342134
TBC skrev: 29. apr 2022, 20:28
Hanga skrev: 29. apr 2022, 17:38 Better Call Saul er tilbage med ny sæson på Netflix, men indtil videre streames 4k i elendige 3,84 mb/s.
Kan det virkelig være rigtigt at en af deres største serier sendes i så lav kvalitet? Og så til 149 kr. i måneden?

Fik en kammerat til at tjekke og det var det samme hos ham.
3,84 MB/s = 32,2123 mbps.

3,84 mbps er alt for lidt til meningsfuld 4K, mens 32,2123 mbps ville bydes velkomment, men ikke er realistisk at forvente fra Netlix eller andre normale streamingudbydere - For så ville man være oppe i bunden Bravia Core range og i starten af premium streaming kvalitet.

Så der er altså noget der ikke rigtigt stemmer. Hvad enten det så er den ene eller den anden vej, vil jeg i hvert fald gerne se en dokumentation og verificering af den status før jeg kan tro den.
Sorry jeg mente naturligvis mbps.
Jeg tjekkede lige igen... Afsnit 1 af den nye sæson streames i 5 Mbps, afsnit 2 under 3 Mbps, og afsnit 3 de rapporterede 3,84 Mbps.

Hvis jeg tager en vilkår doku eller lign er vi oppe i 15 Mbps.

BCS S6E3
Billede

Tilfældig doku:
Billede
Brugeravatar
Af TBC
#342142
😱 + 😭

ps. Hvordan får du/man adgang til det readout?
  • 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 47