Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#342072
Super, jeg bruger nemlig de nævnte tjenester 95 % af tiden
Hvad med filmstriben? Er der nogen som har tjekket den?
#342073
Jeg har ikke tjekket Filmstriben, men måske andre her eller i tråden om streamingkvalitet kan byde ind: viewtopic.php?p=277294#p277294

Med Apple TV+ og Netflix så kan du med fordel vælge 4K Dolby Vision som udgangspunkt, så der ikke skal skiftes fra HDR10. Du kan også vælge 60Hz, da brugerfladen så kører en tak bedre. Der skal uanset hvad skiftes til 24fps for langt de fleste titler hos Apple og Netflix.
#342075
Hvis Apple tv står til match content, vil den så ikke bare skifte til rigtig Hz? Afhængig af hvad titler streames i?
#342083
Rasmus Larsen skrev: 28. apr 2022, 07:34 Lovesick skifter korrekt til 50Hz hos mig. Også Drive to Survive.
Det er også et virkelig underligt problem. Det skal selvfølgelig kigges nærmere på. Jeg mener bestemt, at jeg har haft skiftet til 50Hz med match frekvens efter jeg smed en HDFury Vertex 2 på, inde i DR-appen, så måske hænger jeg bare fast i en version af Netflix-appen, som alle andre har fået opdateret O-O
#342087
Ja, match frekvens til 50Hz i DR TV virker.
#342100
har tjekket waoo Web tv som skifter korrekt til 50 Hz og dynamik område.
filmstriben og golf tv skifter ikke Hz og dynamik område
har desværre ikke mulighed for at tjekke fps
#342102
Filmstriben kører 50Hz.
#342104
Naiera skrev: 28. apr 2022, 05:00Det er ufatteligt så meget ligegyldigt lort du kan lukke ud.
Der er ingen grund til at blive tøsefornærmet. Når du skriver: "Netflix understøtter ikke længere match frekvens ved 50Hz-indhold, som f.eks. Sex Education, Lovesick og Derry Girls.", så bliver det i en tråd der handler om tjenesternes indhold af materiale med korrekt frekvens, let at misforstå det som om tjenesten ikke længere har materiale i den rette frekvens. Og så er det da bestemt ikke "ligegyldigt lort", at jeg så går ind og specificerer 1: At Netflix opgave er at have indholdet liggende i den rette frekvens og at de ikke har ændret noget hvad den status angår. 2. at de nævnte titler i realiteten faktisk er 25 fps titler og 3. At jeg (tillige med andre i tråden) fortsat får indholdet matchet.

Det kan enhver som udgangspunkt så bruge til at verificere at Netflix fortsat har indholdet liggende i korrekt frekvens, at det faktisk er 25 fps og ikke 50 det ligger som (hvilket formentligt også gælder filmstriben), og at man, hvis man ikke får matchet sin framerate, nok skal fokusere på status i sin egen afspiller eller afspillerkæde.
Senest rettet af TBC 20. maj 2022, 18:18, rettet i alt 1 gang.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7