Til al snak om Apple TV - Apple's medieboks til tv-skærmen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#339736
Her er nogle af de foreløbige nyheder i tvOS 15.4:

Apple TV kan snart forbinde til hotel WiFi (captive portals)


Version 15.4 får understøttelse af 'adaptive triggers' (modstand i skulderknapperne) med PS5's DualSense controller: "Support is now available for new DualSense adaptive trigger firmware features available via GCDualSenseAdaptiveTrigger"
Kilde: https://developer.apple.com/documentati ... ease-notes







Denne sidste er ikke relevant for danskere pt. men der kommer integration på sport mellem Apple TV appen og Apple News:

#339851
Fra CNET:

Apple TV 2022 wish list: What I want to see in a refresh this year

Jeg er stadig ikke overbevist om, at en billigere Apple TV-boks er svaret. Jeg ser hellere de holder et fast prispunkt – måske endda højere end i dag – som tillader, at de kan sætte deres nyeste chip i boksen. I stedet for som i dag, hvor vi får gammel hardware.

Grunden til at Roku, FireTV, Chromecast mv. er så billigere er jo ikke kun pga. hardwaren deri, men også fordi køberen er produktet. Pengene hentes hjem senere på indsamling af brugerdata og personrettede reklamer.
#339852
Rasmus Larsen skrev: 1. feb 2022, 06:57 Version 15.4 får understøttelse af 'adaptive triggers' (modstand i skulderknapperne) med PS5's DualSense controller: "Support is now available for new DualSense adaptive trigger firmware features available via GCDualSenseAdaptiveTrigger"
Kilde: https://developer.apple.com/documentati ... ease-notes
Er der spil som tager det i brug?
#340493
Jeg har på det seneste kigget nærmere på spatial audio med AirPods Pro, AirPods 3 og AirPods Max. Sidstnævnte ville jeg ønske jeg ejede ift. effekten, men det var desværre kun til låns. Jeg har også kigget på apps, spil, musik mv. for at forsøge at danne mig et overblik.

Det er blevet til denne artikel:

Guide: Spatial audio (rumlig lyd) på Apple TV 4K
#340498
Rasmus Larsen skrev: 24. feb 2022, 10:52 Kabri: Jeg har ikke fundet nogen.

Til gengæld fandt jeg i dag ud af, at Tetris Beat på Apple Arcade understøtter spatial audio. Det er det første spil, som jeg er stødt på. Det skal aktiveres manuelt fra spillets lydmenu.
Det lyder faktisk rigtig fedt men ærgeligt grafikken er så tam. Hvis man kunne kombinere lyden fra tetris beat med grafikken fra andet tetris spil til xbox.
#340666
Apple præsenterer nyt den 8. marts, men jeg tror ikke der kommer de store TV-relaterede nyheder. Hvad tror I?

Mit bud:
Så skal det være et trailere for nye TV+ produktioner eller lignende, eller fordi der er noget nyt i tvOS 15.4 som de ikke har omtalt endnu.

En udvidelse af Siri er naturligvis en mulighed i og med at Siri pt. testes på dansk i HomePod.

tvOS 16 præsenteres først til juni på udviklerkonferencen.
#340682
Hephey....

Er der nogen der kan være behjælpelig med at tjekke følgende eller kan huske hvordan det er med DR og Youtube APP'ene.

Jeg er på seneste BETA update og jeg har et problem med at DR og Youtube ikke skifter til den korrekte framerate, den forbliver i 4K 60hz selv om jeg har valgt matche framerate og dynamic range, lige meget hvordan jeg gør forbliver AppleTV 4K i 60hz ??

Netflix, Disney+, HBO, Primevideo osv skifter gladelig til den korrekte framerate, så ved at det virker korrekt i de fleste app's ...

Nogen der har mulighed for at teste om det er gældende hos dem også eller som har haft samme problem og har løst dette, har genstartet, resat osv mit AppleTV 4K, så tænker det er den seneste beta der driller desværre :(
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 48