Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#340354
Det kunne du have ret i (brugte også :) :)). Med alm HD mente jeg blot, at den ikke blev vist i UHD. Mit Panasonic (som er kutyme fra dem) mangler desværre lidt på APP-siden, så har kun prøvet YOUSEE's APP på mit Samsung QLED (LAN og 80/80 Mbps). Det er altså ikke så godt som alm. tv via YOUSEE's boks eller via CAM-kort. Kan i øvrigt konstatere at YOUSEE's boks fjerner lidt skarphed kontra CAM-kort.
#340383
Nogle som har fulgt med på aftenens superliga kamp? Godt nok knald på farverne igen. Græsset overnaturligt grønt. Der må være nogle i kæden som har skruet på et eller andet. Og siden det er på tværs af alle ligaer må det jo næsten være Allente som har pillet ved noget...
#340398
Beckham skrev: 21. feb 2022, 20:42 Nogle som har fulgt med på aftenens superliga kamp? Godt nok knald på farverne igen. Græsset overnaturligt grønt. Der må være nogle i kæden som har skruet på et eller andet. Og siden det er på tværs af alle ligaer må det jo næsten være Allente som har pillet ved noget...
Det var det samme hos Stofa - Den røde farve var også meget kraftig.
Det kunne tyde på at problemet ligger hos NENT.
#340415
Jeg ser også kanalen igennem Stofa. Sjovt nok har jeg en kollega som modtager den igennem en lille lokal antenneforening, hvor jeg ikke ved som står bag som leverandør, men han synes ikke det er så galt igen. Og vi plejer faktisk at være nogenlunde enig om billedkvaliteten. Er det måske Stofa som har skruet på noget?

NENT kunne også være en mulighed. Kan snart ikke gennemskue setuppet blandt de her udbydere længere. Havde fat i Allente igår og de ville ikke rigtig kendes ved problemet.
#340416
Har lige chattet lidt med Stofa. De mente først at det pga. det var UHD at farverne var sådan. Men fik dem dog til at erkende at der var noget Pang over farverne, men de mente at sådan havde det været hele tiden. Det har det så ikke....indtil i år var der slet ikke så meget knald på.
#340420
Beckham skrev: 22. feb 2022, 20:01 Har lige chattet lidt med Stofa. De mente først at det pga. det var UHD at farverne var sådan. Men fik dem dog til at erkende at der var noget Pang over farverne, men de mente at sådan havde det været hele tiden. Det har det så ikke....indtil i år var der slet ikke så meget knald på.
Enig Beckham, jeg har også Stofa med UHD kanalen og får signal fra fiber boksen direkte med antenne signal i tv'et, dvs. uden tv boks. For ca. 1-2 måneder siden lagde jeg også mærke til at farverne på en fodboldkamp pludselig var blevet helt vanvittig, som om det var en kamp om sommeren med det grønne græstæppe.

Og ja jeg har også oplevet lyd-sync problemer på UHD kanalen, men kun på fodbold, Formel 1 sker det aldrig. På fodbold kampe er lyden enten foran, eller bagefter billedet, typisk det sidste. Det har været sådan lige siden kanalen blev lanceret. Det sker færre gange end da kanalen startede men det er godt nok skræmmende at der ikke er styr på det endnu. :D
#340421
Hmm...ja...mærkeligt. Virker som at der er nogle et sted i "kæden" som lige pludselig har valgt at skrue gevaldigt op for farverne. Men det bliver nok svært at komme igennem med noget når der er så mange involverede parter. De kan jo bare sidde og pege på hinanden...
#340422
allo skrev: 22. feb 2022, 20:56 nej, det kan jeg ikke

det ser ud til at disse problemer er ikke til at få øje på på ikke 4K tv
Aaah...ok...og nej, hvis jeg tager den samme kamp på en af HD kanalerne, så har jeg heller ingen problemer her.