Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af TBC
#339395
Faldt over denne: Billede
#340187
Der går meldinger om, at Cyberpunk 2077 ligger klar i 'Optimized for Series X' udgave i dag. Endnu ikke på PS5.

CD Projekt har en præsentation i dag, så det er vel det de melder ud.

---OPKAST START---
Jeg kan ikke tjekke lige nu fordi min Xbox netop nu insisterer på at installere en 4,4GB opdatering før jeg kan komme online. Jeg bliver seriøst skør af, at konsollerne tvinger opdateringer igennem på den her måde. Når jeg tænder min konsol er det sku ikke for at opdatere. Det må den gøre om natten, hvis jeg har tilladt det – eller slet ikke!
---OPKAST SLUT---
#340188
Rasmus Larsen skrev: 15. feb 2022, 12:47 Der går meldinger om, at Cyberpunk 2077 ligger klar i 'Optimized for Series X' udgave i dag. E
;;) ;;) ;;) ;;) ;;)

Damn. Uventet nok, der. Det skal prøves i aften.
Af lkodk
#340198
Vil det sige at spillet er værd at købe nu? Kan se det er på bud i denne uge til 265,-
“Rasmus Larsen” skrev: Jeg kan ikke tjekke lige nu fordi min Xbox netop nu insisterer på at installere en 4,4GB opdatering
Sjovt. Har ikke haft min xbox tændt i lang tid, men min series x fik kun en 780 mb opdatering.
#340201
Det har været værd at købe og spille hele tiden, blot man havde en af de smarte, nye konsoller.
Brugeravatar
Af TBC
#340202
Spillet har været værd at spille længe på især PC:


Det er først med Next-gen updaten at de "smarte, nye konsoller" kommer med på i det mindste mere af det sjove.

Og next-gen (Patch 1.5 traileren) er i øvrigt lige udkommet:
Senest rettet af TBC 16. feb 2022, 16:47, rettet i alt 3 gange.
#340204
Næh, det har kørt rigtig godt og set flot ud lige fra starten på XSX.
#340208
Overvejer at springe på fordi der 50% rabat på Cyberpunk 2077.

Jeg kan selvfølgelig prøve demoen, men til jer der også har spillet Witcher 3, hvor tæt ligger gameplay-oplevelsen i Cyberpunk så på Witcher? Her tænker jeg mere på den lange bane. Er det mest historiedrevet eller mest 'open world roaming'?
#340259
Jeg gik død i Witcher 3,da verden var for uoverskuelig. CP holder dig langt mere i hånden med et stramt narrativ. Derudover bliver du nødt til at møde Jackie... Jeg havde den vildeste bromance med ham.
Rasmus Larsen skrev: 16. feb 2022, 06:03 Overvejer at springe på fordi der 50% rabat på Cyberpunk 2077.

Jeg kan selvfølgelig prøve demoen, men til jer der også har spillet Witcher 3, hvor tæt ligger gameplay-oplevelsen i Cyberpunk så på Witcher? Her tænker jeg mere på den lange bane. Er det mest historiedrevet eller mest 'open world roaming'?
Brugeravatar
Af TBC
#340267
Naiera skrev: 15. feb 2022, 20:48
TBC skrev: 15. feb 2022, 20:42Spillet har været værd at spille længe på især PC [..]
Det er først med Next-gen updaten at de "smarte, nye konsoller" kommer med på i det mindste mere af det sjove.
Næh, det har kørt rigtig godt og set flot ud lige fra starten på XSX
Alt er jo relativt, så jeg tænker at det du refererer til er at det fra starten af har kørt bedre og set flottere ud relativt til PS4/5? Det er først med patch 1.5 at PS5 får en Performance mode, der minder om hvad der længe har været på Series X (Men som dog også er en mode der modtager forbedringer med patch 1,5 også på Series X) Så det er for så vidt rigtigt nok at det har set bedre ud på Series X end på PS5 fra start, som jeg tænker er tanken med dit udsagn?

Men det er så ikke det jeg refererer til. Patch 1,5 kommer med forbedringer til alle platformene, selv om det måske bliver mest udtalt på PS5 i forhold hvad den kom fra, Det jeg refererer til er at det først er med Next-gen updaten at spillet kommer til at minde i det mindste lidt mere om hvordan det er ser ud i PC versionen på next-gen konsollerne. F.eks. gives både PS5 og XBox series X en quality Raytracing mode via Patch 1,5, selv om det fra hvad jeg har set af sammenligningsbilleder på nettet godt nok er lidt småt med Ray-counts og Ray-bounces på konsolversionerne, som er er ret svære at få øje på i det hele taget, da konsolversionen ser betragtligt mindre "tracede" ud og dermed fremstår mindre oplyste/mere mørke end PC-versionen. Men selv om der er tale om en relativ lav Raytracing grad forbedrer og forankrer det dog stadig tydeligt grafiske elementers tilhørsforhold i grafikken bedre end tidligere, selv om den lavere en grad af RayTracing ikke slår tilstrækkeligt igennem overalt i alle scener, i sammenligningen med PC'ens raytracingmuligheder. (f.eks. ansigter der på konsolversionen efterlades for meget i mørke og dens slags udet at få lys). Men der er dog stadig et grafisk skridt frem på konsollerne med Raytracing mode, selv om det så desværre som vanligt bliver på bekostning af de mere spilbare 60 fps, da Raytracing mode angiveligt gives 30 fps cap, men da i den mindste forhåbentligt med mulighed for mere på series X via VRR?

Jeg er sikker på at Digital Foundry inden længe nok snart skal lave en analysevideo der giver syn for sagen mht Next-gen konsolversionen og den grad af RayTracing de er blevet givet inden for rammerne af hvad de kan bære. Ind til da er der kun denne "gamle" video of RayTracing i Cyberpunk 2077, tilbage fra den oprindelige release tid, at gøre godt med, som dog handler om den gamle PC version, men videoen giver dog et godt indtryk af hvad RayTracing, også på konsol, kommer til at skubbe spillet grafisk mere i retning af:
Senest rettet af TBC 21. feb 2022, 04:07, rettet i alt 2 gange.
#340268
KennyJensen skrev: 17. feb 2022, 15:09 Jeg gik død i Witcher 3,da verden var for uoverskuelig. CP holder dig langt mere i hånden med et stramt narrativ. Derudover bliver du nødt til at møde Jackie... Jeg havde den vildeste bromance med ham.
Rasmus Larsen skrev: 16. feb 2022, 06:03 Overvejer at springe på fordi der 50% rabat på Cyberpunk 2077.

Jeg kan selvfølgelig prøve demoen, men til jer der også har spillet Witcher 3, hvor tæt ligger gameplay-oplevelsen i Cyberpunk så på Witcher? Her tænker jeg mere på den lange bane. Er det mest historiedrevet eller mest 'open world roaming'?
Det er musik i mine ører. Jeg var vild med Witcher 3 mest pga. historien. Jeg brugte ikke meget tid på at udforske verdenen. Tak Kenny.
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 42