Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kamikazedk
#339386
bendix skrev: 20. jan 2022, 23:39 Det håber jeg også og mon ikke de har godt styr på deres kontrakter.

Men ellers kan vi vel forvente en ret stor investering i First Person Shooter fra Sony. Det er de jo nærmest tvunget til, omvendt så kommer det vel til at tage et par år eller 10 hvis fremtidige COD skal genere overskud som nu, udenom Playstations kunder.
Jeg kan heller ikke se at det skulle give økonomisk mening at Microsoft skulle holde det eksklusivt til Xbox - det er jo en meget stor indtægt man går glip af ved at udelukke de andre markeder, og det vil jo ikke være så smart.
Brugeravatar
Af TBC
#339393
Godt nyt, bestemt - og den rette vej at gå af Microsoft, hvis man skal ellers skal tolke det så uforbeholdent positivt. Men bemærker mig desværre at ordvalget jo trods alt kun er "honor all existing agreements" og "desire to keep Call of Duty on PlayStation" hvilket ud over aktuelle "agreements" og CoD spil allerede på Playstation jo desværre teknisk ikke siger alverden om fremtiden når det kommer til stykket. O-O I business er der i hvert fald forskel på at "honor" og at "desire" og man kunne på en dårlig dag desværre sagtens mistænke MS for at "play nice" i en situation hvor de potentielt kunne risikere at rende ind i de anti-trust sager analytikere er begyndt at mistænke kunne komme i spil grundet dealens omfang og størrelse.

Og skal man også være lidt retfærdigt syrlig, så må man bare påpege at Sony, nok mere end nogen anden part i markedet, selv skulle se at få fingeren ud og sat mere fut i den multiplatformvej de så selv gerne ser når det er den modsatte vej. Sony er så småt begyndt i forhold til at være komplet lukkede på området som tidligere. F.eks. er der lige kommet en teknisk set aldeles glimrende port af God of War der løfter afviklingen/indstillingerne på flere områder, i den grad at man kunne håbe for PS5 at de forbedringer der er i forbindelse med den port også i en eller anden udtrækning kommer til PS5, frem for at der benyttes PS4 bagud-kompatibilitet. Men jeg tvivler på at Sony ville synes det var fedt hvis CoD kom efter samme udgivelsesprincipper som Sony selv benytter sig af, da der jo ikke ligefrem er tale om samtidige udgivelser. ...Så lad os håbe at de gode viljer kan give lidt tøbrud, selv om jeg vil se det før jeg tror det, især fra Sony's side.
Af Emilos88
#339532
Hvis du har fået spillet gennem PS plus så er der intet at gøre, andet end at købe det igen.

Hvis du har købt det tidligere, så er der en billigere opdateringsmulighed, man kan købe fra i morgen af.
Brugeravatar
Af bendix
#339535
Præcis, har du tidligere købt spillet så kan du opgradere for et mindre beløb. Hvor du så også får Lost Legacy med. Det billigste er vel ellers at købe en brugt version. Jeg har dog DE så det kan jeg ikke.
#339536
Jeg har købt både A Thief's End og Lost Legacy i løskøb, men ved ikke om jeg har lyst til at betale ekstra for at spille dem igen.

Man skal åbenbart vælge mellem 4K30, 1440p60 eller 1080p120.

Her er hvad der er nyt i enhanced-udgaverne:

- Trådløs DualSense™-controllerfunktioner: Mærk handlingen folde sig ud med den trådløse DualSense™-controllers haptiske feedback i slag, spring og kørsel. Oplev spændingen i rebsving via dynamiske, adaptive aftrækkere.
- Hurtig indlæsning: Spring hurtigt ud i eventyret med PS5-konsollens Ultra-High Speed-SSD og næsten øjeblikkelige indlæsningstider.
- 3D-lyd: Hør UNCHARTEDs verden: Legacy of Thieves Collection vækkes til live omkring dig med 3D-lyd.1
- Fidelity Mode: Spil i superskarp 4K-opløsning med op til 30 FPS.2
- Performance Mode: Spil med glidende 60 FPS.
--- Spillere med 4K-fjernsyn vil opleve en 4K-opløsning, der er opskaleret fra en grundopløsning på 1440p.
---- Spillere med 1080p HD-fjernsyn vil opleve en 1080p-opløsning, der er supersamplet fra en grundopløsning på 1440p med forbedret antialiasing.
- Performance+ Mode: Spil med op til 120 medrivende FPS 3 og 1080p-opløsning.
#339554
bendix skrev: 27. jan 2022, 13:38 Ej okay, troede de havde 4K 60, det lyder ikke super optimeret.
Har PS5 overhovedet 'muskler' til det?

Vi har selv lige modtaget vores PS5 - eller rettere, min kæreste har - jeg er nemlig i USA de næste 4 uger ::l
Brugeravatar
Af bendix
#339558
Jeg vil mene at Ratchet og Clank er en hel del mere krævende, den har 60fps og næsten konstant 4K men kan dyppe til 1800. Så har vi Ghost of Thushima har også 4K med næsten låst 60fps.
Af Emilos88
#339560
Opgradering koster 70kr. det vil jeg gerne give. Den opdaterede version får gode reviews med sig, og efter min mening var Uncharted 4 den bedste af de 4 spil.
Af Bressendorff
#339595
Torben Rasmussen skrev: 28. jan 2022, 12:08 Jeg er lidt i tvivl. Jeg har været igennem spillet 1.5 gang. Kan man tage savegamed med over?


Man kan godt overføre sine saves til begge spil. Jeg måtte hente min save ned fra skyen, men ellers var det nemt at få op ad køre.
  • 1
  • 147
  • 148
  • 149
  • 150
  • 151
  • 205