Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af PerD
#339433
LG Oled C7 TV, Beolab 7-4 og Beolab 8000 lyd via Hall audio gennem HDMI arc på TV, powerlink splitterkabel.
Det hele virker fint, og jeg kan sågar streame til Hall, men en fest-stopper er den konstante elektriske baggrundstøj.
Jeg tænker det Hall Audio som er skyld i det.
Er der bedre løsninger til dette setup?
Brugeravatar
Af Millemis
#339443
PerD skrev: 23. jan 2022, 22:32 LG Oled C7 TV, Beolab 7-4 og Beolab 8000 lyd via Hall audio gennem HDMI arc på TV, powerlink splitterkabel.
Det hele virker fint, og jeg kan sågar streame til Hall, men en fest-stopper er den konstante elektriske baggrundstøj.
Jeg tænker det Hall Audio som er skyld i det.
Er der bedre løsninger til dette setup?
Prøv at tage den 7-4 (og splitteren) fra.
Det giver ingen mening i et stereo setup….som er det, som Hall-dimsen understøtter.

Jeg kender ikke til det problem med Hall’en - ligger snarere i dine kabler.

MM
#339447
Hej Bachlabar. Ring til AV Connection som sælger Hall WiFi streameren.
______________________________________________________________
Hej PerD. Gør-det-selv - Prøv dette hvis du mener det er forsøget hver. :)

Billede
Billede
Af PerD
#339459
Hej Peter og Millemis.
Lyden er susen som høres især når der ikke er tale eller bare stille sekvenser.
Jeg prøver tricket med at lodde ben 2 og 7 sammen, men ellers har jeg præcis den nederste opstilling 😊
Tak for hjælpen og den fine opstilling 👍
#339460
Spændende om støjen forsvinder. PerD.

Jeg skal huske at skrive. Hent ikke 230V fra en stikkontakt med jordforbindelse
til B&O grej. Jeg oplevede i sin tid netop den støj du beskriver, engang jeg ville
prøve jordforbindelse fra vaskemaskinens stikkontakt til min Oppo BluRay som
kan modtage jord i stikket. Oppoen er tilsluttet mit BeoVision tv via HDMI kabel.
Så min Oppo BluRay, fik bestemt INGEN JORD TILSLUTNING.
#339470
Nu vil Sony gerne have os til at tro, at 360 reality Audio format, er det nye sort.
Med små højttaler i mono setup, tænkes både grønt og produktions økonomisk.

Billede

360 reality Audio er et lydformat, der bruger Sonys objektbaserede rumlige lydteknologi
til at levere en fuld 360-graders lydoplevelse. Dens lancering var Sonys vigtigste højde -
punkter på CES 2019. Deres mål, - at få lytteren til at føle, at de er i optagestudiet eller
til en livekoncert, og ser deres yndlingskunstner. Dette er især aktuelt grundet mange
af verden spillesteder i øjeblikket er lukket, på grund af corona-pandemien.

Formatet er bygget ved hjælp af den åbne MPEG-H 3D Audio standard, som i sig selv
er optimeret til musikstreaming. Den understøtter op til 64 højttaler kanaler, og tillader
at lydkodning kan udføres på forskellige måder.

Ingeniører kan kortlægge og placere alt inklusive vokal, individuelle instrumenter og et
levende publikum i enhver position i et 360 sfærisk rum. Forskellige parametre kan
ændres for forskellige elementer, herunder afstande og vinkler. På CES 2021 kom
yderligere to meddelelser: De tilføjede videostreaming-funktioner til 360 degree Audio,
og en ny udviklede software til oprettelse af indhold kaldet 360 Reality Audio Creative
Suite. Sony er også i forhandlinger med store musikselskaber og streamingtjenester
om lancering af videostreamet indhold. Og der er også 360 Reality Audio Creative
Suite plugin-software (som er kompatibel med populær digital lydarbejdsstation), der
skulle blev frigivet i slutningen af januar 2022. / Sony Electronics.

Spørg mig ikke, hvorfor jeg kommer til at tænke på Bang & Olufsen. Billede
#339471
Bedste Lyd kvalitet:

Ønsker du at skabe et godt stereo billede, skal de to højttalere placeres symmetrisk
ved endepunkterne på bunden af en ligebenet trekant, og du skal sidde ved eller meget
tæt på spidsen. De fleste ingeniører er enige om, at den optimale basisvinkel for denne
trekant er cirka 60 grader. Dette akustiske miljø giver dig et tredimensionelt sonisk
'lærred' at lytte på. Placers højttalerne et andet sted, eller placers de i et rum, der ikke
er så god dimensionering til denne form for kritisk lytning, vil resultaterne ikke give de
bedste stereo præstationer. Stereo og surround lyd er in, og har været det i mange år,
og vil forhåbentligt fortsætte, også selv om mode kommer og går. - Click here
Brugeravatar
Af Millemis
#339473
Peter Pan skrev: 25. jan 2022, 07:40 Placers højttalerne et andet sted, eller placers de i et rum, der ikke er så god dimensionering til denne form for kritisk lytning, vil resultaterne ikke give de bedste stereo præstationer.
Vil det så sige at du anbefaler, at man giver afkald på musik-lytning, hvis ikke disse kriterier kan opfyldes 100 %.
Eller skal man så bare affinde sig med dårlige ‘stereo præstationer’?

N.B.
Ikke al lytning er ‘kritisk lytning’ - gælder der der så måske andre kriterier dér?
Måske har de alligevel fat i den lange ende til ikke-kritisk lytning?

MM
Af sd2100
#339476
Millemis skrev: 25. jan 2022, 09:16
Peter Pan skrev: 25. jan 2022, 07:40 Placers højttalerne et andet sted, eller placers de i et rum, der ikke er så god dimensionering til denne form for kritisk lytning, vil resultaterne ikke give de bedste stereo præstationer.
Vil det så sige at du anbefaler, at man giver afkald på musik-lytning, hvis ikke disse kriterier kan opfyldes 100 %.
Eller skal man så bare affinde sig med dårlige ‘stereo præstationer’?

N.B.
Ikke al lytning er ‘kritisk lytning’ - gælder der der så måske andre kriterier dér?
Måske har de alligevel fat i den lange ende til ikke-kritisk lytning?

MM
Det bizarre ved hele denne "diskussion" er, at B&O stort set ikke laver andet end stereohøjttalere! Og så lige et par enkelte modeller, der tjener ANDRE formål end kritisk lytning. Men, den kan åbenbart ikke rigtig trænge ind?!

Derudover er en del af højtalerne så fleksible, at de kan bruges både som baggrundsmusik (eksempelvis en enkeltstående Beosound Balance, Level eller Emerge) eller som stereopar (2 stk. Balance, Level eller Emerge). B&O har lige nu på deres hjemmeside Beosound Balance og Level som stereosæt, hvis man ønsker det.
Helt fantastisk fleksíbilitet. Nogle menneskers liv ændrer sig, andres liv er gået helt i stå!

Til sidst. Der er blevet linket til et interview, hvor Jacob Jensen forklarede, at ALLE andre nordiske "radio-producenter" er gået konkurs, fordi de IKKE gjorde som B&O.
Tænk, hvis B&O havde lyttet til folk som Peter Pan og havde gjort "som-vi-altid-har-gjort". B&O ville ikke eksistere!

Det er helt fint ikke at bryde sig om B&O eller bare være ligeglad. Det er trods alt kun produkter!

Men at HADE og latterliggøre, hvad man ikke forstår er lidt ynkeligt og trist :( .
#339479
MM & sd2100 hop på BeoWorld hvis i ikke kan akseptere andres holdninger.
______________________________________________________________
Mit BV 7- 40 Mk III købe 3.12.2007 køre endnu, helt uden problemer.
Så engang levede B&O bestemt op til hvad jeg forventede af deres produkter.

Problemer med Beovision Harmony-forbindelse. Den mister forbindelsen
mellem skærmen og lydcentret: Click here.

Utroligt at bruge så mange penge, og have så mange problemer.
Jeg vil nok være mest til en Surround processor og et LG TV den
dag jeg er nødt til at købe nyt.

Billede
  • 1
  • 236
  • 237
  • 238
  • 239
  • 240
  • 326