Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Axlon
#339339
allo skrev: 19. jan 2022, 09:19 havde du kigget på det som han har opgivet til sidst (29,568kWt) så kommer det tal ikke i nærheden af de 37kWt som han brugte om sommeren i uge 29 når de IKKE var hjemme...
Ja for 37kWh er da overhovedet ikke i nærheden af 30kWh.
:D :D :D :D :D :D :D
Af allo
#339348
Axlon skrev:Ja for 37kWh er da overhovedet ikke i nærheden af 30kWh.
:D :D :D :D :D :D :D
det er tale om en forskel på lidt over 25% (29,568kWt og 37kWt)...det svarer også til 1,75 dage, (ud af 7) men hej! matematik er jo ikke for alle Axlon...og selvom at for dig er 100% og 75% så godt som det samme så nej - så er de tal overhovedet ikke i nærheden af hinanden
Af Axlon
#339350
allo skrev: 19. jan 2022, 17:12 men hej! matematik er jo ikke for alle Axlon..
Nu kunne jeg jo selvfølgelig tage ovenstående personligt, da det faktisk er lidt af en tilsvining af mig, men efter lige at have kigget forum igennem efter nogle af dine indlæg, så er det åbenbart ret normalt for dig at opføre dig på denne måde også i andre tråde.
Om det er fordi EB-nationen har lukket, eller bare fordi du vil trolde, ved jeg ikke, og jeg er heller ikke helt klar over hvad du får ud af det, men jeg har været dum nok til at fodre trolden, så det stopper nu.
Brugeravatar
Af bbplayer
#339351
Axlon skrev: 19. jan 2022, 18:24
allo skrev: 19. jan 2022, 17:12 men hej! matematik er jo ikke for alle Axlon..
Nu kunne jeg jo selvfølgelig tage ovenstående personligt, da det faktisk er lidt af en tilsvining af mig, men efter lige at have kigget forum igennem efter nogle af dine indlæg, så er det åbenbart ret normalt for dig at opføre dig på denne måde også i andre tråde.
Om det er fordi EB-nationen har lukket, eller bare fordi du vil trolde, ved jeg ikke, og jeg er heller ikke helt klar over hvad du får ud af det, men jeg har været dum nok til at fodre trolden, så det stopper nu.
Man lærer hurtigt at der er folk her, som ikke tåler at tage fejl, så får man dem efter sig, og så holder man sig væk, for de personer er farlige på nettet (kun) :D
Af allo
#339352
Axlon skrev:Politiet stoppede en bilist i weekenden for at kører 37kmt i en 30kmt zone.
Politiet udtaler, denne hastighed er jo helt sindsyg høj
:( :( :( :( :(

du ved godt at man får et klip i kørekortet hvis man kører over 30% hurtigere end det er tillad, ikke?? - så de 25% betyder lidt mere end du tror...
Axlon skrev:Nu kunne jeg jo selvfølgelig tage ovenstående personligt, da det faktisk er lidt af en tilsvining af mig, men efter lige at have kigget forum igennem efter nogle af dine indlæg, så er det åbenbart ret normalt for dig at opføre dig på denne måde også i andre tråde.
Om det er fordi EB-nationen har lukket, eller bare fordi du vil trolde, ved jeg ikke, og jeg er heller ikke helt klar over hvad du får ud af det, men jeg har været dum nok til at fodre trolden, så det stopper nu.
Man lærer hurtigt at der er folk her, som ikke tåler at tage fejl, så får man dem efter sig, og så holder man sig væk, for de personer er farlige på nettet (kun) :D
at du ikke kan tåle virkeligheden er helt fint og helt ok med mig - og samme gælder at du finder nogle af mine indlæg som 'dårlig opførelsel' og troldning og jeg vil ikke hvad

faktum er dog at 29,5 (som i det tilfælde svarer til 25%) IKKE ER I NÆRHEDEN AF 37 og at 37kWt ER ET VOLDSOMT stand-by forbrug om sommeren når man ikke er hjemme
Senest rettet af allo 19. jan 2022, 20:00, rettet i alt 1 gang.
Af allo
#339353
bbplayer skrev: 19. jan 2022, 18:44 Man lærer hurtigt at der er folk her, som ikke tåler at tage fejl, så får man dem efter sig, og så holder man sig væk, for de personer er farlige på nettet (kun) :D
jeg har på intet tidspunkt taget fejl her (et 360m2 hus hvor stand-by ((inkl.security)) som ligger på 23kWt om sommeren er det bedste eksempel på det)

du ville ikke sige det til mig hvis vi stod ansigt til ansigt...typer som dig spiller (kun) udelukkende med musklerne når de står over for svage (kun) - og du er den type (som kun spiller med musklerne over for de svage - det kan ses mere end tydeligt ud fra alle dine indlæg - det er måden du formulerer dig på som afslører hvem du er...)
Af Axlon
#339357
Alex B skrev: 18. jan 2022, 14:17 Mit svinger tit op omkring 0,18 kWh i løbet af natten. Må hellere tjekke om jeg har hul i en ledning et sted, hvor der står og fosser strøm ud...

Har prøvet at slukke mediecenter på kontakten. Det sparede 0,03 kWh i timen natten over.

Standby enheder: LG C9, Apple TV, Sony HT-ST5000 + sub og en 4-port LAN switch.

Ikke en kæmpe gevinst.
I dag er det heldigvis sjældent at et apparat trækker nogen nævneværdig standbystrøm, da der er en lov som sikre dette.

Det er de apparater som kører 24/7 og som ikke er i standby, som bruger strømmen om natten, f.eks. køleskab, fryser, varmeanlæg, netværk(internet), overvågning, NAS osv.

Jeg slukkede en gruppe af gangen der hjemme, mens huset var i den tilstand som det normalt er om natten, og aflæse min elmålers nuværende måling, og noterede alt det ned.
På den måde har jeg så fået en lidt grov oversigt over hvilke grupper jeg måske skal kigge lidt nærmere på, med et SparOMeter.

PS. Don't feed the troll
#339359
Jeg vil også gerne melde mig ind i gruppen af husstande som har et "voldsomt" og "sindssygt" højt standby forbrug.

Mit forbrug om sommeren når der ikke er nogen hjemme er på mellem 0,21 og 0,23 kWh hver time.

Det giver et ugentligt forbrug på 0,22kWh * 24 timer * 7 dage = 37kWh.
Af Alex B
#339361
Axlon skrev: 20. jan 2022, 07:50 I dag er det heldigvis sjældent at et apparat trækker nogen nævneværdig standbystrøm, da der er en lov som sikre dette.

Det er de apparater som kører 24/7 og som ikke er i standby, som bruger strømmen om natten, f.eks. køleskab, fryser, varmeanlæg, netværk(internet), overvågning, NAS osv.
Min konklusion efter at have analyseret lidt på vores forbrug er at den største gevinst kan hentes i adfærd.

Jeg vil ikke rende og slukke for enheder på standby eller internet og netværk for at spare måske nogle få 100 kr om året.

Vores forbrug i en husstand på 3 var 2.600 kWh sidste år og det er jeg godt tilfreds med.

Den største synd her i huset er nok lyset i gangarealer, der ofte står og brænder fordi man har tændt det i færden fra A til B. Jeg påtænker at opsætte bevægelsessensorer for at komme dette til livs.
Af Axlon
#339363
Alex B skrev: 20. jan 2022, 10:44 Vores forbrug i en husstand på 3 var 2.600 kWh sidste år og det er jeg godt tilfreds med.
Det var dog et dejligt lavt forbrug <B
Vores forbrug har de sidste par år ligget på omkring 4200kWh, hvilket åbenbart er ganske normalt for en husstand med 4 personer, selvom jeg personligt syntes det er lidt højt.
https://www.ewii.dk/privat/el/groen-el/ ... -husstand/
Brugeravatar
Af bbplayer
#339364
allo skrev: 19. jan 2022, 19:59
bbplayer skrev: 19. jan 2022, 18:44 Man lærer hurtigt at der er folk her, som ikke tåler at tage fejl, så får man dem efter sig, og så holder man sig væk, for de personer er farlige på nettet (kun) :D
jeg har på intet tidspunkt taget fejl her (et 360m2 hus hvor stand-by ((inkl.security)) som ligger på 23kWt om sommeren er det bedste eksempel på det)

du ville ikke sige det til mig hvis vi stod ansigt til ansigt...typer som dig spiller (kun) udelukkende med musklerne når de står over for svage (kun) - og du er den type (som kun spiller med musklerne over for de svage - det kan ses mere end tydeligt ud fra alle dine indlæg - det er måden du formulerer dig på som afslører hvem du er...)
Det var dog SYGT at høre, kommende fra en som startede præcis sådan, med store muskler men intet at have det i, for de er lavet af gummi, og klistret på for at du kunne spille SYGT stærk. :) Men godt at du selv forstår din adfærd i denne situation, så skal du bare rette ind og lytte til andre, det er næste skridt.