Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af re_Ras
#339212
Hejsa forum.
Står i skilsmisse og skal nok af med vores ca 9 år gamle 40tommer Samsung tv
Så skal jeg jo have et nyt.
Da en skilsmisse ikke er billig forestiller jeg mig et makspris på 8000kr.
Brug:
Flowtv og sport via iptv.
Film via netflix
Alt kører gennem en xiaomi box
Har også en ps4.

Jeg har kigget lidt på et lg b1 55tommer men er i tvivl om det er bedre at gå op i størrelse og tage et andet tv. Det er jo ikke nogen til at bestemme størrelse nu :D
Af PeterD
#339213
Du går aldrig galt i byen ved at vælge OLED, som har mange fordele hvis du forstår at behandle det ordentligt

C1 koster 7999 kr og for 777 kr mere fåes et 65" A1 til 8777 kr.
Af re_Ras
#339214
PeterD skrev: 16. jan 2022, 09:57 Du går aldrig galt i byen ved at vælge OLED, som har mange fordele hvis du forstår at behandle det ordentligt

C1 koster 7999 kr og for 777 kr mere fåes et 65" A1 til 8777 kr.
Tak for svar. Nu står 55" B1 til 6999, er C1 virkelig 1000kr bedre? Jeg bliver nød til at spare de steder hvor jeg kan da dette ikke er det eneste jeg skal have købt.
Af Beckham
#339216
C1'eren har bl.a. en bedre processor til billedbehandling. Om det er 1000 kr. værd afhænger jo nok af personen. Men selvom du køber B1 er jeg sikker på at du vil føle en god opgradering fra dig gamle tv.
Af PeterD
#339217
re_Ras skrev: 16. jan 2022, 10:03
PeterD skrev: 16. jan 2022, 09:57 Du går aldrig galt i byen ved at vælge OLED, som har mange fordele hvis du forstår at behandle det ordentligt

C1 koster 7999 kr og for 777 kr mere fåes et 65" A1 til 8777 kr.
Tak for svar. Nu står 55" B1 til 6999, er C1 virkelig 1000kr bedre? Jeg bliver nød til at spare de steder hvor jeg kan da dette ikke er det eneste jeg skal have købt.
Nej. Ikke når du ser tv. Der er de stort set ens.

I Elgiganten Glostrup til kl 17 har de et 55" B1 "Outlet/Lettere brugt" til 6300 kr. Normalpris 6999 kr

https://www.elgiganten.dk/product/tv-ly ... 021/300072
Af jkn789
#339218
Alt afhængig om du forventer at købe en Playstation 5 og udnytte hdmi 2.1 fordele ved spil, vil jeg mene at Panasonic HZ1000 55 " til 6295 er et bedre tv end LG B1, og når du bruger en ekstern boks til apps så er der ingen problemer med manglende apps.
Af allo
#339219
jeg vil ALTID vælge Panasonic frem for LG...en anden vil ALTID vælge et andet mærke...en tredje er helt ligeglad osv., osv.
Af jkn789
#339235
hvis valget står mellem et LG B1 til 6999 og et Panasonic HZ1000 til 6295 og trådstarteren ønsker at spare penge hvor muligt, så synes jeg han får mere tv for pengene med Panasonic i dette tilfælde pga den svagere billede processer i LG B1.
Hvis prisen havde været 6999 for et LG C1, så havde han fået mest tv ved at vælge LG.
Af Supergris
#339254
Mener du, at processoren i LG B1 er svagere end den i Panasonic HZ1000?
Jeg selv tillægger ikke den svagere processor større betydning.
Jeg mener, processoren i B1 er kraftig nok, hvor det er vigtigere, den er programmeret ordentligt, men jeg ville nok alligevel vælge C1, da prisforskellen ikke er større end en tusse, og der skulle være lidt mere lysoutput ved HDR og andre småting, dog vil det være så tæt på som hips over haps.
Jeg vil mene, det er HDMI 2.1, der burde være mere afgørende, hvis der er chance for en af de nye spilkonsoller i fremtiden bliver tilsluttet; hvis ikke, ville jeg nok også pege på Panasonicen, men prisforskellene er jo ikke det vilde, og de er alle gode køb...
Brugeravatar
Af bbplayer
#339259
jkn789 skrev: 17. jan 2022, 00:36 så synes jeg han får mere tv for pengene med Panasonic i dette tilfælde pga den svagere billede processer i LG B1.
Kan du forklare hvilken processor er i Panasonic, siden du kan se fordele i processor på panasonic og ikke i B1? Det kan ikke være svagere billede på B1, når panasonice er udokumenteret på resten som du nævner er dårligere på B1.

Måske er B1 reeelt bedre på panel+billede+cpu+chipset :) Men kom bare med en uddybning af de dele du ser panasonic har udover du nok nævner billede igen og igen, og nok ikke resten.
Af jkn789
#339280
som jeg har forstået det, sidder der en a7 processor i LG B1 som er en svagere model end A9 som sidder i C1
og A7 sad i ældre modeller af LG, så det er en model som der ikke bliver videreudviklet på, ret mig hvis jeg tager fejl, processen i Panasonic HZ1000 er den næst nyeste version og er 700 kr billigere i indkøb.
som jeg skrev i mit første indlæg var forudsætningen at man ikke får brug for hdmi 2.1 fordele til spil, og da trådstarteren bruger ekstern boks til apps er det ikke noget problem.
Så er der små fordele ved LG, som feks airplay, omvendt har HZ1000 hdr10 +, som LG ikke har.
og trådstarteren ønsker at spare penge hvor muligt.
Af Supergris
#339283
Kan godt være, der også sad en Alpha 7 processor i ældre LG TV, men det var også dem, der sad i deres bedste TV indtil starten af 2018, hvor de blev erstattet af Alpha 9 gen 1, men de bliver altså stadig udviklet på, og er nu ved gen 4, hvor der kan være tale om mærkbare spring mellem generationerne, som f.eks. meldes der om en bedre ydelse på 15 % CPU og 50 % GPU mellem gen 2 og gen 3...
Brugeravatar
Af bbplayer
#339285
jkn789 skrev: 18. jan 2022, 00:58 som jeg har forstået det, sidder der en a7 processor i LG B1 som er en svagere model end A9 som sidder i C1
og A7 sad i ældre modeller af LG, så det er en model som der ikke bliver videreudviklet på, ret mig hvis jeg tager fejl, processen i Panasonic HZ1000 er den næst nyeste version og er 700 kr billigere i indkøb.
som jeg skrev i mit første indlæg var forudsætningen at man ikke får brug for hdmi 2.1 fordele til spil, og da trådstarteren bruger ekstern boks til apps er det ikke noget problem.
Så er der små fordele ved LG, som feks airplay, omvendt har HZ1000 hdr10 +, som LG ikke har.
og trådstarteren ønsker at spare penge hvor muligt.
Kan godt lide du slet ikke kunne begrunde og forklare hvilken cpu og chipset Panasonic har :D
Af re_Ras
#339296
Tak for alle kommentarer, lige nu helder det til en HZ1000 - tak for tip. Under alle omstændigheder bliver det et kæmpe løft mod min 9-10 år gamle samsung.