Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af aalb1970
#339247
Efter opdateringen virker automatisk skift af framerate ikke længere for den indbyggede Chromecast og Amazon Prime. Det virker i øvrigt heller ikke med Amazon Prime appen, og har aldrig gjort det.

Man skal derfor sikre sig, at appen er indstillet til 23,976, 59,94 eller 50 Hz afhængig af det indhold, man skal se. Det meste indhold ligger i 23,976 Hz, men flere dokumentarudsendelser ligger i 59,94 Hz, og der der ligger også europæisk produceret indhold i 50 Hz (f.eks. serien "El Cid").
Af aalb1970
#339305
9.0.1 er vist ikke live i Danmark endnu. Jeg kan i alt fald ikke hente den.
Af aalb1970
#339342
Android 11 opdateringen smadrede også Nintendo 64 emulering via M64 Plus FZ. Man kan ikke længere åbne roms, heller ikke selvom man indstiller file permissions, som det bliver foreslået i Rasmus' link.
Brugeravatar
Af TBC
#339346
Digital Foundry har testet Geforce Now RTX 3080 på Shield (som den i skrivende stund eneste plaform hvor 4K@60 Hz er tilgængelig)

Det har givet nogle interessante fund:
- Shields's aldrende SoC giver kun ca +5 ms i latency sammenlignet med en moderne udrustet high-end gamer PC, når vi alene taler streaming.
- Latency samlet set er direkte konkurrencedygtigt med LOKAL(!) afvikling på current gen konsol (X Box Series X/PS5). Dette samtidig med at højere grafiske settings og hvad der dermed samlet set kan argumenteres som bedre billedkvalitet overall er tilgængelige. (trods kompromisserne forbundet med videokompressionen - som dog regnes som god af en streamingservice at være)

Jeg er for første gang imponeret over en spil-streaming tjeneste, selv om jeg naturligvis selv holder fast i high-end gamer PC, som det trods alt ikke kan slå på nogle parametre. Men imponeret over alt hvad der kan gøres den anden vej, det må jeg sige at jeg for første gang er blevet.

https://www.eurogamer.net/articles/digi ... lternative
Af YCSMS
#341895
Jeg oplever følgende problem:
Når jeg caster TV2-play fra telefon, stopper udsendelsen efter ca 5-10 sek. Igen og igen.
Downloader jeg appen ned på Shield, kan jeg godt se TV2-Play. Dog synes jeg det ligner, at billedekvaliteten fra appen er noget ringere.

Andre der kender til dette problem?
Af LarsCJ
#341897
Tidligere version var meget lang tid om at registrere en tilsluttet harddisk. Nu sker det med det samme. Thumbs up!

Tidligere version lukkede hurtigt ned, når Tv'et blev slukket (brug af alm. fjernbetjning eller remote app). Nu skal man også huske at lukke remote appen ned, før det sker. Thumbs down!
Af sokken
#341900
YCSMS skrev: 22. apr 2022, 19:25 Jeg oplever følgende problem:
Når jeg caster TV2-play fra telefon, stopper udsendelsen efter ca 5-10 sek. Igen og igen.
Downloader jeg appen ned på Shield, kan jeg godt se TV2-Play. Dog synes jeg det ligner, at billedekvaliteten fra appen er noget ringere.

Andre der kender til dette problem?
Jeg har akkurat det samme problem
Af aalb1970
#341902
Samme problem her. Chromecast funktionen er mere eller mindre ubrugelig.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19