Til al snak om Android TV - Google's styresystem til tv-skærme, mediebokse og spilkonsoller

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af allo
#339107
for F SAKE Nvidia!!! disk op med en mulighed for at SLUKKE for boksen for det her, det er for effing latterligt!!! (jeg ved godt at bl.a. Google SKAL lytte til alt 24/7/365 og 366 hvert 4. år, men det er under AL KRITIK at man ikke kan slukke Shield'et på en logisk måde)

for mit vedkommende er den i 'sleep mode' i ca. 22-21t. de ca.3-4 dage om ugen jeg bruger den og ellers (selvfølgelig) 24t. i 'sleep mode' når den slet ikke bliver brugt - det er hverken godt eller nødvendigt for boksen eller for strømforbruget (ja - jeg ved at de ca. 2-3W ikke betyder alverden men de er 100% unødvendige UANSET hvordan man vælger at se på det og der ER forskel mellem 0,5W og ca. 2-3W...)
Vedhæftede filer
IMG_20211221_205027.jpg
IMG_20211221_205027.jpg (3.26 MiB) Vist 2512 gange
Af allo
#339124
jeg har Pro og den kan også slukkes helt.

det som jeg finder helt F*CKER til GRIN og LATTERLIGT det er at jeg skal 'To power on, unplug the power cord and plug it back in.' - og det er stort set det samme som du kan på din boks (og som OGSÅ er HELT TIL GRIN og LATTERLIG...jeg henviser til: 'Note: SHIELD remote cannot turn on SHIELD when powered off.')

det er bare at tage pis på folk...
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#339146
Mht. YouTube HDR på Shield, så har Tegra-chippen ikke hardwaredekodning af VP9 profile 2, eller VP9-2, som er det der kræves til YouTube. Alternativt AV1, men det er jo en nyere udvikling.

Derfor vil det kræve en løsning med softwaredekodning. Jeg kan ikke finde indlægget, men et sted på Nvidias forum siger Nvidia, at de har kigget på løsninger, men ikke fundet nogen, der er værd at implementere.

Med andre ord skal vi nok vente på ny Shield-hardware.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#339153
2021-udgaven af Apple TV 4K kan håndtere YouTube HDR. Dog med den begrænsning, at det kun virker, hvis man har boksen sat til HDR-output som udgangspunkt. Det skyldes, at YouTube ikke tager match-funktionerne i brug. Derfor vil alle brugere, som har Apple TV 4K sat op til 4K60 SDR eller 4K50 SDR som standard-output, gå glip af YouTube i HDR. Det er noget rod, som vi også kommer ind på i testen her: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1624003105

Generelt har YouTubes HDR bare været en hovedpine fordi de længe insisterede på at bruge Googles eget VP9-2, der ikke har særlig stor opbakning i branchen. Det bliver forhåbentlig bedre med AV1, men det trækker jo lange udsigter.
Af Bjur
#339155
Ville være dejligt, hvis de også begyndte at kigge på Spatial Audio, som Apple har gjort det og få det til at virke på Android TV.
Af Bjur
#339163
Tak for info. Jeg læste kun overskriften og der stod ikke noget om Spatial Audio så kom aldrig videre😊 Det fungerer virkelig godt på Apple TV, når ungerne sover men lossless lyd ville være fantastisk.
Af allo
#339169
KimLarsen skrev:Jeg kan starte min boks op ved berøring af fladen til højre på Shield, og det gælder både ved stand by og helt slukket.
men det er stadig helt eff'ed, til grin og for latterligt at det SKAL GØRES på denne måde og ikke ved brug af fjernbetjeningen...

du skal stadig lige forbi den hver eneste gang du vil tænde/slukke den helt - selvfølgelig er det ikke verdens undergang men f.eks. min boks den er pakket og gemt væk - så det med 'unplug the power cord' - det kan de glemme ALT om...men selvom at den stod helt frem så ville jeg stadigvæk mene at det er helt eff'ed fra deres side...
Af Mr.DJ
#339173
slettet!
Senest rettet af Mr.DJ 14. jan 2022, 22:13, rettet i alt 1 gang.
Af Mr.DJ
#339174
allo skrev: 14. jan 2022, 15:54
KimLarsen skrev:Jeg kan starte min boks op ved berøring af fladen til højre på Shield, og det gælder både ved stand by og helt slukket.
men det er stadig helt eff'ed, til grin og for latterligt at det SKAL GØRES på denne måde og ikke ved brug af fjernbetjeningen...

du skal stadig lige forbi den hver eneste gang du vil tænde/slukke den helt - selvfølgelig er det ikke verdens undergang men f.eks. min boks den er pakket og gemt væk - så det med 'unplug the power cord' - det kan de glemme ALT om...men selvom at den stod helt frem så ville jeg stadigvæk mene at det er helt eff'ed fra deres side...
Æhh, har du evt. overvejet at tilslutte shield’en til en fjernstyret stikdåse?

Eksempel = https://www.harald-nyborg.dk/sartano-st ... hvid-3-stk
Af allo
#339176
tanken er nu god nok men... bruge endnu flere penge og slæbe (helt unødvendigt) endnu mere kinesisk plastik med hjem er ikke det værd i det tilfælde...

1. selve boksen koster alt for meget i forvejen; bruge endnu flere penge på noget som burde slet ikke være et problem til at starte med? - ellers tak...

2. ekstra fjernbetjening, stikkontakter og ekstra 100% helt unødvendige kinesisk plastik - nej, ellers tak

3. en enkelt stikkontakt koster 50kr. - men det er ikke lige frem en økonomisk gevinst...

det er Nvidia (og alle andre - for det gælder også alle andre bokse) som skal fixe det crap og ikke os (vi skal ikke bruge penge på jeg ved ikke hvad hvis den nemmeste løsning er så eff'ing ligetil)

ellers tak for dit forslag :-) de er nu stort set ALTID velkomne
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19