Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Havtaske
#338849
Nu ved jeg ikke om jeg er den eneste, men er træt af at i bruger Disqus her på siden, til kommentarer mm. Alle normale privacy filtrer blokere for den, da det er en stor dataindsamlingsmaskine.

Læs evt. https://supunkavinda.blog/disqus eller nogle af de andre 100 sider om problemet ved en google søgning.

Det ville klæde jer at finde et andet system, som ikke tracker jeres brugere og sælger deres data. Det vil højst sandsynligt også øge hastigheden på siden en del.
#338940
Havtaske skrev:Nu ved jeg ikke om jeg er den eneste, men er træt af at i bruger Disqus her på siden, til kommentarer mm. Alle normale privacy filtrer blokere for den, da det er en stor dataindsamlingsmaskine.

Læs evt. https://supunkavinda.blog/disqus eller nogle af de andre 100 sider om problemet ved en google søgning.

Det ville klæde jer at finde et andet system, som ikke tracker jeres brugere og sælger deres data. Det vil højst sandsynligt også øge hastigheden på siden en del.
Jeg siger ikke, at pointerne i linket er forkerte - vi skal nok tage et kig på dem - men det ville være klædeligt, hvis forfatteren ikke i samme åndedrag promoverede sit eget personlige alternativ til en kommentarplatform.

Vi valgte disqus før de blev opkøbt og har muligvis ikke fulgt med i alle debatter der har været omkring systemet efterfølgende. Der er nogle tekniske detaljer der skal være på plads for at skifte systemet ud, da fordelen ved Disqus er, at det kobles på indirekte gennem vores nyhedssystem, og kun kræver én unik identifier for at fungere.
Af MickDK
#338946
Sorry, Torben. Men jeg kan ikke lige se problemet med at der foreslås et alternativ? Hvis ikke trådstarter ligefrem er medarbejder eller har personlige interesser i det forslåede alternativ - hvad jeg ikke lige kan se. Og i så fald er det nærmere en service for FP end noget mindre "klædeligt".
#338947
Det var ikke en kritik af trådstarter, men af forfatteren til artiklen. Det kan sagtens være, at alt i artiklen er sagligt, men du må medgive at det ikke just er en unbiased artikel? Han basher et gratis produkt for at promovere sit eget system med månedligt fee.
Af Havtaske
#338988
Torben Rasmussen skrev: 8. jan 2022, 11:03
Havtaske skrev:Nu ved jeg ikke om jeg er den eneste, men er træt af at i bruger Disqus her på siden, til kommentarer mm. Alle normale privacy filtrer blokere for den, da det er en stor dataindsamlingsmaskine.

Læs evt. https://supunkavinda.blog/disqus eller nogle af de andre 100 sider om problemet ved en google søgning.

Det ville klæde jer at finde et andet system, som ikke tracker jeres brugere og sælger deres data. Det vil højst sandsynligt også øge hastigheden på siden en del.
Jeg siger ikke, at pointerne i linket er forkerte - vi skal nok tage et kig på dem - men det ville være klædeligt, hvis forfatteren ikke i samme åndedrag promoverede sit eget personlige alternativ til en kommentarplatform.

Vi valgte disqus før de blev opkøbt og har muligvis ikke fulgt med i alle debatter der har været omkring systemet efterfølgende. Der er nogle tekniske detaljer der skal være på plads for at skifte systemet ud, da fordelen ved Disqus er, at det kobles på indirekte gennem vores nyhedssystem, og kun kræver én unik identifier for at fungere.
Nu tog jeg blot en tilfældig en, af de mange sider der er om problemet :)
Men jo, han henviser til en anden udbyder, som han selv har lavet, hvor man kan importere data fra Disqus, for at komme hurtigt videre uden at miste data. Uden at have undersøgt markedet, tænker jeg nu dog at der findes flere end dette ene produkt.
Der er nok også et, som passer til jeres case, uden at jeres kunder skal profileres og sælges som data.

Som sagt var det blot en af mange sider om problemet, jeg synes dog den her var en af de bedre til at give et godt overblik.

Men håber da at i vil overveje det meget.
#338994
Vi har godt været klar over, at Disqus ikke var verdens hurtigste, men da vi i sin tid hoppede ombord - det var lige da Disqus havde fået fodfæste og stadig gad arbejde med udviklerne - var der ikke meget andet der havde samme features. Vi har siden da nok blot ladet det køre uden at gen-evaluere vores valg, så det er ikke af ond vilje at vi nu sidder med et system, der åbenbart har +70 http-kald pr sidevisning.

For at skifte til noget andet, så skal vi dog være i stand til at overføre alle indlæg (det var dæleme noget l… da vi skiftede sidst!), havde spam-filtrering og moderator-modul. Dertil skal systemet fungere med vores nyhedssystem, som desværre har visse begrænsninger i forhold til at styre eksterne plugins og ikke mindst den unikke identifier, som skal med hver gang en side skal have kommentar-spor. Det har ikke været helt uden grå hår at få det til at spille med Disqus.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#339014
Man kunne måske overveje at alle brugere på Flatpanels forum kunne skrive kommentarer til nyhedsartiklerne.

Det kunne givetvis give et højere antal aktive brugere?

På mange sites har brugere af forumsektionen også uhindret adgang til at kommentere på artikler under samme bruger-login.

Det er min opfattelse at deciderede news-sites uden et forum, typisk anvender disqus. Herinde genererer forummet sikkert også mange hits og besøgende tænker jeg...og det kunne sikkert bliver meget større med flere sektioner. F.eks. særskilte sektioner der primært handlede om tv fra f.eks. LG eller Panasonic. Det kunne også være sektioner der var opdelt i debat og spørgsmål om paneltyper. Derved kunne man undgå de klassiske og unødige debatter mellem "fanboys".
Det kunne i nyhedssektionen givetvis også skabe en generelt set, mere nuanceret debat og samtidig skabe flere brugbare, interessante meningsudvekslinger samt input mellem brugerne.

Tror absolut på at forummet rummer meget større potentiale. Vigtigt er bare at det stadig holdes relativt simpelt og overskueligt og ikke ender med at indeholde 90 sektioner.

Forresten, så er det prisværdigt at både Rasmus og Torben, som repræsenterer de drivende kræfter bag Flatpanels, er ret aktive i forummet og ofte ses behjælpelige herinde. Den slags ses ikke alle andre steder.
Thumps up for det 👍