Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

Af Leif G
#338495
Skulle der tilfældigvis være nogen i dette forum der ved, om Beolab 28 fungerer sammen med Beolab Transmitter 1? Og om det på den måde ville være muligt at få fx analog lyd fra ikke-B&O kilder ud gennem Beolab 28? Kundeservice henviser til forhandlerne, og forhandlerne giver meget forskellige svar, desværre!
Brugeravatar
Af Millemis
#338527
Beolab 28 er en WiSA-kompatibel højtaler….så hvorfor ikke!
Bemærk dog….BL28 har egne ekstra tilslutninger, som sagtens kan bruges til en analog kilde:
1 x analog ingang/optisk line-in med signaldetektering


4ACDE70F-CEA8-4107-9497-AA703858AB89.jpeg
4ACDE70F-CEA8-4107-9497-AA703858AB89.jpeg (613.62 KiB) Vist 924 gange
M🥳M
#338544
Nyt produkt i 2022. ?

En 5.1 Ch Preout Surround Processor , som understøtter aktive BeoLab højttalers PowerLink /
RJ45 IN + 5V trigger strøm. BANG & OLUFSEN har nok ikke interesse i et sådan produkt, efter
de nu en del år satser meget på mono audio produkter. Håber da de overleve på det, + lidt merer.

Derfor sendes idén videre til en producent der kan se lyset i, en moderne udgave af hvad der
er indbygget i et dansk produceret BeoVision TV, som jo ikke holder evigt. En AV Receiver er
stor, og betjenes/ integreres ikke på så enkelt en måde som vi er vant til med B&O's ældre tv.

Et niche firma som HALL Audio Tryk her, der idag leverer stereo løsninger, kunne måske have
interesse i at producerer en 5.1 Ch Preout Surround Processor analog/ digital løsning, der kan
integeres med f.eks LG's tv, uden Lip synkroniserings problemer. Dette tror jeg vi er mange der
har interesse i. Hvad må dette så koste ?, ja det kan jo debaters.
#338548
HD920 lydafkodningssystem kan afkode DTS HD, DTS, Atmos, Dolby AC-3, LPCM
og andre digitale lydformaters kildekode; understøtter U-disk til at afspille DTS, AC3,
WAV, FLAC, APE, MP3 og anden tabsfri lydafspilning af høj kvalitet, understøtter
HDMI-indgangskildekode-lydafkodning, understøtter ARC-lydretur, understøtter optisk
og koaksial indgangsafkodning, understøtter trådløs Bluetooth 5.0-transmission, under
støtter AUX stereo input, realiser tilslutning og afkodning af alle lydenheder i én maskine.
Det kan udsendes gennem digital fiberkoaksial kildekode og 5.1-dekodnings udgang,
fuldt kompatibel med alle effektforstærkere eller aktivt lydudstyr på markedet. Front
panelets LCD-display kan vise produktets arbejdsstatus og fejlfindings grænseflade.
Den kan styres med infrarød fjernbetjening. Den kan bruges med dvd-afspillere, Blu-
ray-afspillere, netværksafspillere, set-top-bokse, PS2, PS3, Xbox360, pc, hjemmebio-
graf, og mange andre underholdningsenheder. Brug af docking mellem computere.

@ MM. Tror du den kan retuneres hvis den ikke påfylder mine ønsker. :p

Billede
Brugeravatar
Af Millemis
#338550
Jeg har ingen erfaring med køb hos Alibabsi - du må lade det komme an på en prøve (og det er jo ikke nogen herregård, hvis det skulle gå galt).
Men hvorfor skulle den ikke virke - den kan jo det, du efterspørger hhv har brug for (trigger-problematiken til dine BL kan du vel selv løse).

Herudover er jeg jo - som du ved - mere til de ægte multikanals-løsninger.
Jeg ville ikke vide, hvad jeg skulle bruge sådan en boks til.

MM
  • 1
  • 231
  • 232
  • 233
  • 234
  • 235
  • 326