Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bendix
#338418
Jeg prøvede en times tid igår, jeg bliver sgu sat af på alle de spells man kan bruge allerede en time inde ved en boss. Kunne man ikke bare nøjedes med det giga sværd han render rundt med 😂
#338809
Det burde der vel. Det virker på det eksisterende kamera på PS4. Det virker ikke helt så gnidnidsfrit som Xbox Kinect, men hvis man sørger for ordentlig lys, så går det også uden controllere.

Edit: Som jeg lige læser indlæggede på nettet, så virker det nye kamera til PS5 ikke med Just Dance... :s Det er dæleme tamt.
Af DanielPT
#338846
Torben Rasmussen skrev: 5. jan 2022, 15:47 Det burde der vel. Det virker på det eksisterende kamera på PS4. Det virker ikke helt så gnidnidsfrit som Xbox Kinect, men hvis man sørger for ordentlig lys, så går det også uden controllere.

Edit: Som jeg lige læser indlæggede på nettet, så virker det nye kamera til PS5 ikke med Just Dance... :s Det er dæleme tamt.
Ja det godt nok tamt da!

Så hvis vi skulle gå med "Just dance" til Ps5 kunne jeg bare købe et PS4 kamera? :D
Af Alex B
#338856
bendix skrev: 23. dec 2021, 10:24 Dem som tog Final Fantasy Remake ned da det var en del af PS+ kan nu gratis opgradere til PS5 versionen.
Kan du hjælpe med hvordan? Når jeg kigger i PS Store ser jeg intet mindre end seks versioner af FFVII Remake.

De tre PS5 versioner står blot som "unavailable".

Den regulære PS4 udgave står som "purchased".
Brugeravatar
Af TBC
#338857
bendix skrev: 5. jan 2022, 22:53 I en reklame for Forbidden West står der nederst at PS5 skal opdateres i januar for at gøre brug af VRR
Jeg håber da virkelig at VRR følger med på tidspunktet eller snart kommer enten før eller siden til PS5 som rygterne i noget tid har lydt (om end nu forsinket i forhold til tidligere rygter). VRR vil være til STOR gavn for mange spil og spillere at få låst op for på konsollen og det vil samtidig udligne hvad der imho aktuelt er den største af XBox Series X specifikations fordele.

MEN jeg tror af dit screenshot at det fremhævede først og fremmest handler om "Auto HDR Tone Mapping" og "Auto Genre Picture Mode" - Det i hvert fald det som udsagnene giver bedst mening i forhold til og som i det ene tilfælde bruges helt ordret. Så det handler ganske givet om netop disse aspekter som er Sony's private/proprietære jargon for auto-indstillet HGiG og automatisk skift af et Bravia gaming TV til gaming mode. - jævnfør https://electronics.sony.com/bravia-gaming

Til gengæld er der faktisk, ud over at release af selve hovedspillet nærmer sig, imho endnu mere spændende Horizon specifikke nyheder i disse dage :) :

https://uploadvr.com/horizon-vr-revealed-psvr-2/
Senest rettet af TBC 6. jan 2022, 12:40, rettet i alt 7 gange.
Brugeravatar
Af bendix
#338858
Alex B skrev: 6. jan 2022, 11:47
bendix skrev: 23. dec 2021, 10:24 Dem som tog Final Fantasy Remake ned da det var en del af PS+ kan nu gratis opgradere til PS5 versionen.
Kan du hjælpe med hvordan? Når jeg kigger i PS Store ser jeg intet mindre end seks versioner af FFVII Remake.

De tre PS5 versioner står blot som "unavailable".

Den regulære PS4 udgave står som "purchased".
Du skal gå ind under enten add ons eller Ps plus, jeg tror den står under PS plus benefits/discounts
Brugeravatar
Af TBC
#338860
bendix skrev: 6. jan 2022, 12:39 Nå ja, jeg kan da godt se at VRR ikke stod i teksten, jeg var vidst for hurtig der og har slettet indlægget 😊
Det er der nu ingen grund til - Blot et sundt udtryk for forventningens glæde :) ...Og hvem ved, måske bliver det også den update der bringer det rygtede VRR med lidt held?

Men nu vi er ved reveals, så er der også lige kommet en Gameplay Reveal trailer hos Nvidia af spillet "The Day before" der også skulle være på vej til både PS5 og XBox Series. Det er stadig kun en Unreal 4 titel, men det ser da alligevel relativt lovende ud - Det ser ud til at vi med den titel nok kan forvente noget raytracing i retning af hvad vi så med metro exodus enhanced edition på hhv. PC og konsol?



EDIT: Det ser fra CES ud til at mindst 2 spil mere også får RayTracing, hvilket man også må regne med smitter af på den nye konsol-generation:


Senest rettet af TBC 8. jan 2022, 02:39, rettet i alt 9 gange.
Af Alex B
#338861
bendix skrev: 6. jan 2022, 12:34 Du skal gå ind under enten add ons eller Ps plus, jeg tror den står under PS plus benefits/discounts
Tak, men det er desværre ikke tilfældet for mig.

Google fortæller mig, at man skal vælge "FINAL FANTASY VII REMAKE upgrade for PS4 version owners"

Denne er desværre "Not available for purchase".

Oh well, ikke et spil der har min store interesse, men var da lidt nysgerrig for at prøve.
Af Alex B
#338864
Kan I øvrigt varmt anbefale Hades, der er med i Januar udsalget.

Slet ikke min sædvanlige genre. Er hverken stor fan af top-down, hack-n-slash eller rogue-likes men alligevel har jeg kværnet 20 timer af Hades og kan slet ikke få nok.
#338899
DanielPT skrev:
Torben Rasmussen skrev: 5. jan 2022, 15:47 Det burde der vel. Det virker på det eksisterende kamera på PS4. Det virker ikke helt så gnidnidsfrit som Xbox Kinect, men hvis man sørger for ordentlig lys, så går det også uden controllere.

Edit: Som jeg lige læser indlæggede på nettet, så virker det nye kamera til PS5 ikke med Just Dance... :s Det er dæleme tamt.
Ja det godt nok tamt da!

Så hvis vi skulle gå med "Just dance" til Ps5 kunne jeg bare købe et PS4 kamera? :D
Jeg tror ikke at PS4 kamera virker på PS5 - det er i hvert fald sådan jeg tolker debatten rundt om på nettet. Måske via VR-adapteren, men det skal nok undersøges nærmere.
  • 1
  • 144
  • 145
  • 146
  • 147
  • 148
  • 205