Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bagle
#338361
Jeg går og holder øje med at LG G1 65” falder til en bedre pris end den var på black friday. Der var den nede i 16.999 og idag er den 10k højere så det vidner om at prisen på den bliver holdt noget kunstigt højt. Sidste års model blev skudt af til 14k og mener elgiganten var helt nede i 12k i en uges tid

Er det urealistiskat tro at vi kommer til at se denne pris eller mindre igen, nu hvor de klader det “evo panel” og samtiddig snakker chipmangel og stigninger på andet elektronik?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#338362
Der kommer tilbud på TV-skærme her umiddelbart efter jul, men jeg ved ikke om LG G1 er med i puljen.

Jeg vil tro, at vi skal hen i foråret eller tidlig sommer for at se den laveste pris. Jeg tror godt den kan lande i samme niveau som forgængeren GX for samtidig med manglen på chips så er produktionen af OLED blevet billigere pga. den nye kinesiske fabrik, hvor – så vidt jeg er orienteret – Evo-panelet kommer fra.
Af Kaktus-burger
#338414
Har en 55” B7 og ærgrer mig over, at jeg ikke sprang på 65” C1, da Power havde den til lige under 9000 kr.

Tror I, at der er stor sandsynlighed for at den rammer derned igen?
Af PBL
#338425
Bagle skrev: 22. dec 2021, 08:55 Sidste års model blev skudt af til 14k og mener elgiganten var helt nede i 12k i en uges tid
Ja, 65 GX kunne fås for 12k. Jeg er stadig glad for vores køb.
Af Bagle
#338430
Ja så begynder det jo at ligne noget og vidner om at den nok kommer ned på 12k eller under.

Har dog lige erfaret at dette og sidste års Lg, ikke længere understøtter DTS. Det er da helt hen i hampen!
Af Kaktus-burger
#338438
Jeg var ellers lige blevet lun på en Philips 806 fremfor C1, men kan læse mig frem til, at der er gevaldige issues med bl.a. eARC, Dolby Vision, HDMI 2.1 problemer (fx VRR)…

Tror jeg holder mig til C1/G1. Det er ellers en skam, for Philips så virkelig ud til at have et interessant OLED line-up i år
Af SoundWave
#338453
Der er jo også Sony A80J som et godt alternativ til C1. Jeg har både et C9 og et A80J, og det er begge gode TV. Både lyd og billede er, efter min mening, en smule bedre på A80J, og køber man RMF-TX621E samme med et A80J får man noget der er en fryd at bruge i hverdagen.
Af Kaktus-burger
#338455
SoundWave skrev: 26. dec 2021, 16:39 Der er jo også Sony A80J som et godt alternativ til C1. Jeg har både et C9 og et A80J, og det er begge gode TV. Både lyd og billede er, efter min mening, en smule bedre på A80J, og køber man RMF-TX621E samme med et A80J får man noget der er en fryd at bruge i hverdagen.
Lyden er ikke så vigtig - jeg bruger et eksternt system.

Hvad gør SONY'en bedre på billedkvaliteten? For så vidt jeg kan læse har den en ret aggressiv ABL. Og den MediaTek chip som driver hele styresystemet skulle være en akilleshæl - også ift. HDMI 2.1 features vedr. gaming
  • 1
  • 163
  • 164
  • 165
  • 166
  • 167
  • 192