Debat af TV-lydsystemer, soundbarer, surround og Hi-Fi, når lydoplevelsen skal løftes

Redaktør: Moderatorer

#338276
Jeg har købt et sæt Fenris A4 og de spiller godt, pris/størrelse taget i betragtning. Har forbundet dem til LG C1 og Sonos Connect. Dog vil de ikke gå i standby når Connect'en er forbundet (hverken via optisk eller analog), men til tv alene, fungerer det perfekt ift. tænd/sluk og styring af volumen med LG fjernbetjeningen.
Af isteen
#338305
MichaelBagger skrev: 20. dec 2021, 09:22 Jeg har købt et sæt Fenris A4 og de spiller godt, pris/størrelse taget i betragtning. Har forbundet dem til LG C1 og Sonos Connect. Dog vil de ikke gå i standby når Connect'en er forbundet (hverken via optisk eller analog), men til tv alene, fungerer det perfekt ift. tænd/sluk og styring af volumen med LG fjernbetjeningen.
Tak for input, jeg vil daffe ind i klubben en dag, og lytte lidt til Fenris A4.
Har du forbundet dem til TV via optisk- eller HDMIkabel?
Jeg er lidt nysgerrig mht om TV mutes ved tilslutning af højtalerne
Af isteen
#338318
MichaelBagger skrev: 20. dec 2021, 18:13 Via HDMI, og det fungerer perfekt med tænd/sluk og volumen op/ned/mute. Man kan dog ikke se hvor meget volumen er…altså en værdi. Det er blot + og -.
Okay, men lyden fra fladskærmens højtaler - mutes den ved tilkobling via HDMI, eller kan man stadig høre den.....hvis man ønsker det?
#338322
Den mutes, men måske der kan være indstillinger på nogle tv, hvor der kan bruges både interne og eksterne højttalere samtidig. Jeg tror dog de færreste tv både kan afspille lyden selv, og samtidig sende den digitalt videre via HDMI. Eneste jeg ved der kan lade sig gøre, er hvis du bruger den analoge udgang fra dit tv. Så kan du som regel afspille lyden to steder på samme tid.