Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jng
#338126
Man kan ikke stille et kommercielt udviklings- og produktionsapparat på benene for 2 mio. DKK. Jeg forudsætter naturligvis, at personalet skal aflønnes, at der skal betales lokaleleje osv.
#338127
Det er heller ikke nødvendigt. Selv med alle de åbenlyse mangler i forslaget, så skal vi også være rimelige. Stort set ingen producerer selv produkterne længere, og ret få udvikler selv. De fleste definerer en kravs specifikation, og så udvikler producenten med sine ingeniører et produkt der opfylder det. Jeg tror mange vil blive ret overraskede over hvor mange ret store brands som ikke udvikler noget selv (bemærk forskellen på kravsspecifikation og udvikling hér). Og tilsvarende, hvor store produktions firmaer der eksisterer som den almene forbruger aldrig har hørt om, fordi de ikke markedsfører noget selv men kun producerer og udvikler for andre.

Nu kommer min primære erfaring fra højttalere. Hvis du kommer med 2 millioner, så skal jeg hjertens gerne give dig 1000 aktive højttalere med streaming, baseret på eksisterende platforme.
#338130
allo skrev: 15. dec 2021, 14:43
claus64 skrev: 15. dec 2021, 14:05 Hvorfor er 800 kr det magiske tal den skal ned på? Har du lavet en brugerundersøgelse eller hvordan?


siden at du ikke gider læse hele tråden :-) :


allo skrev: 13. dec 2021, 12:48
Torben Rasmussen skrev:Jeg tror godt jeg kan smide et søm i kisten her :D Vi har ikke ambition om at tage produktansvar på os og starte udvikling af hardware mv. Der er ikke ressourcer i form af tid eller penge til at kickstarte sådan et projekt.
ærgerligt, ærgerligt, ærgerligt men...sådan er det :-)

det hele ER ellers udviklet og på markedet - det skal blot tilpasses (også økonomisk), brandes og sendes med posten til os :-)

det er super ærgerligt da der VIRKELIG ER PLADS til et 3. segment...

det 1. segment (5-600kr.) dækker rå minimum på alle hardware punkter

så har vi det halve segment i form af Nvidia Shield til de ca.1000+ kr. (sådan kan man også tage gas på folk)

og det 3. segment i form af Apple (som altid: overpriced, men også som altid: folk æder den med stolthed) og Shield Pro (definitionen på hvordan man tager gas OG pis på folk :-) - men hej! man kan også game på den :-) - sagt ironisk)

så ja...der mangler et godt produkt i 800-850kr. klasse...bare dobbelt op på alt (ram, lagerplads, Gigabit LAN, installeret adblocked software) men...kommer det ikke så bliver de bare ved med at malke os ligesom de fleste andre...
OK så det er bare noget du tror. Tak
Af allo
#338137
Otto J skrev: 16. dec 2021, 08:20
Og det er dét du har misforstået. "økonomien" handler IKKE om hvad det vil koste per enhed. Det er slet ikke dér udfordringen ligger. Det har du åbenbart meget svært ved at forstå. "Økonomien" handler om de faste udgifter.

igen:
- Otto...drop det...jeg har seriøst IKKE brug for dine 'kloge' ord

det jeg mener 'pr. enhed' er. ALT INKLUDERET! - som i: A-L-T!

så igen og for sidste gang (for du er helt væk...): jeg har ikke misforstået noget og mente lige fra starten...at du ikke kan forstår at det er det som jeg mente med 'pr. enhed' - det er helt ok, men at du ikke kan forstå at jeg ikke har brug for dine forklaringer m.m. - det viser bare en del om dig


[/quote]Hvorfor skulle nogen påtage sig en investering i millionklassen uden udsigt til at tjene penge på det? Hvorfor er du "sikker" på at produktet kan fremskaffes og sælges for 800 kroner, når du ikke ved hvad det koster at producere den i det antal du lægger op til, og ingen viden overhovedet har om det?[/quote]

til gavn for os...for at presse de andre til at steppe op og løfte niveauet

igen:

- 800-850kr. HVIS det kan lade sig at gøre (økonomisk!) - fat det Otto..- det hele det står i tråden...

næste bevis på at du er helt væk Otto:

[/quote]Hvorfor skulle andre så gøre det?[/quote]

- hvis (f.eks.) flatpanlels havde stillet det spørgsmål/havde planer om at kaste sig ud i det (specs og ca. pris som nævnt i tråden)

bare lad være med at komme med dine forklaringer, hints, sammenligninger og jeg ved ikke hvad...- bare lad være...for 117. gang: jeg har ikke brug for dem...
Af allo
#338139
Globulus skrev: 16. dec 2021, 09:08 Men det hele falder fra hinanden allerede i første indlæg, hvor der står

"en god TV boks som ville slå MI, Strong, Nokia, Google Chromecast TV og den lille Nvidia Shield TV"
nej, det gør det absolut ikke...- for der skal ikke meget til for at slå dem


Globulus skrev: 16. dec 2021, 09:08"finde en softwareudvikler som muligvis ville implementere/integrere adblocker (f.eks. til Youtube)".

I det hele taget gentages ønsket om en adblocker igen og igen, så det synes at være et kardinalpunkt for OP.

- nej, det hele drejer sig IKKE om adblocker - det ville være et KÆMPE plus


Globulus skrev: 16. dec 2021, 09:08De øvrige specs (4GB RAM, 32/64GB lagerplads, Gigabit Ethernet, USB 3.0-porte) findes allerede på eksisterende bokse, hvis man gider bestille hjem fra AliExpress.
- ja, mens ingen har dem i vores (fysiske eller web) butikker - og bl.a. derfor mener jeg at der er plads til en boks som er bedre end Mi og resten og som sælges i Dk i stedet for at man skal bestille dem fra Kina



Globulus skrev: 16. dec 2021, 09:08Man får ikke certificeret en boks, hvis den kan køre en adblocker, og derfor vil den ikke konkurrere med Mi/Strong/Nokia/Google/NVIDIA, men derimod med det utal af Android (non-)TV bokse, der allerede er på markedet. Så er der ikke tale om andet end endnu en piratboks, hvor man er nødt til at supplere med en anden boks for at kunne bruge streamingtjenester i HD/4K.
- som sagt: det KAN undersøges og de KAN IKKE forbyde adblocker - det er ikke op til dem - ligesom det er på en pc...


Globulus skrev: 16. dec 2021, 09:08Vil man af med reklamer på YouTube findes der som allerede diskuteret en lovlig løsning. Vil man afspille lokale medier findes der også rigeligt med medieafspillere på de gængse platforme og TV-apparater.
- adbocker ER EN 100% lovlig løsning

Globulus skrev: 16. dec 2021, 09:08Så hvem er målgruppen? Hvilke behov vil boksen dække, som ikke allerede er dækket?
- det har jeg svaret på allerede 3-4 gange...

citat:
købe laveste segment (latterlige specs og mangler) som koster 5-600kr. eller købe noget langt bedre som skulle koste 200-250kr. mere? - no brainer i min verden...- og derfor (for at gentage mig selv igen) mener jeg at der ER nemlig plads til det...- for det næste skridt det er jo Apple og Shield Pro - og er man ikke til Apple eller er man ikke intereseret i at bruge ca. 1300kr. (Apple) eller 1600+ kr. (Shield Pro) så ja - så mangler der altså noget godt til en fornuftig pris (de ca.800-850kr.

Globulus skrev: 16. dec 2021, 09:08Og nej: En poll herinde ville formentlig ikke falde meget anderledes ud om det var OP eller flatpanels der startede den. Fakta er fakta og vi taler om produktudvikling, så afsenderen er irrelevant. Det havde måske været noget, hvis der havde været tale om et politisk budskab.
- det er fair nok...jeg er dog 100% på at den VILLE den..
Senest rettet af allo 16. dec 2021, 13:32, rettet i alt 1 gang.
#338142
allo skrev: 16. dec 2021, 13:20
- 800-850kr. HVIS det kan lade sig at gøre (økonomisk!) - fat det Otto..- det hele det står i tråden...
Hele den her tråd er folk der forsøger at forklare dig, at det kan det ikke. Endda med nogle ret konkrete beskrivelser af hvorfor. Jeg forstår ærligt talt ikke hvad du hidser dig op for, men det er da i det mindste underholdende.
#338150
Jamen Otto, Allo er jo 100% sikker på hans udsagn som han har grebet ud fra den blå luft.

Det kan da ikke være så svært at forstå :D

Allo, når man har en ide og alle som i ALLE siger den er urealistisk, og dem der skriver har økonomisk viden.

Så burde man nok se indad.

Jeg ved ikke om du selv mener at du har nogen økonomisk forståelse, men der er intet der tyder på det.

Du siger at du har svaret på alle spørgsmål, og det har du også, det er bare ligeså konkret som når man spørger Alternativet hvor pengene skal komme fra.

Hvis du nu var lidt seriøs, så vis den økonomiske beregning som du mener er realistisk. Det er nemmere at tale ud fra. Lige nu siger du, de laver til den pris plus 200 kr. hvor svært kan det være.

Og jeg er med på at de 200kr. er inkl. alt i din mening. Men prøv at vis beregning mere konkret. Be om please
Af allo
#338153
Otto J skrev: Hele den her tråd er folk der forsøger at forklare dig, at det kan det ikke. Endda med nogle ret konkrete beskrivelser af hvorfor. Jeg forstår ærligt talt ikke hvad du hidser dig op for, men det er da i det mindste underholdende.
sagde en som IKKE...VED...NOGET...SOM...HELST om det...- medmindre at DU HAR undersøgt det og keder det reelle beløb/de reelle tal

jeg hidser mig (på ingen) op Otto...jeg siger bare at du må meget gerne droppe dine kommenterer, forklaringer m.m. Otto...- drop dem...det er helt fint at du er tungnem og har det svært ved at forstå at jeg ikke har brug for dem og at det er DIG som ikke kan forstå at jeg lige fra starten mente at (bl.a.) 'pr. enhed' = 'alt inkluderet' osv., osv. men nok er nok Otto...for det er hvad? - 5. gang jeg påpeger nu at jeg ikke har brug for dine forklaringer m.m. - så bare drop dem...
du kan rolig sammenligne, misforstår og overdrive ting i andre tråde...
Senest rettet af allo 16. dec 2021, 16:52, rettet i alt 1 gang.
Af allo
#338155
Emilos88 skrev: 16. dec 2021, 15:46 Jamen Otto, Allo er jo 100% sikker på hans udsagn som han har grebet ud fra den blå luft.

Det kan da ikke være så svært at forstå :D

Allo, når man har en ide og alle som i ALLE siger den er urealistisk, og dem der skriver har økonomisk viden.

Så burde man nok se indad.

Jeg ved ikke om du selv mener at du har nogen økonomisk forståelse, men der er intet der tyder på det.

Du siger at du har svaret på alle spørgsmål, og det har du også, det er bare ligeså konkret som når man spørger Alternativet hvor pengene skal komme fra.

Hvis du nu var lidt seriøs, så vis den økonomiske beregning som du mener er realistisk. Det er nemmere at tale ud fra. Lige nu siger du, de laver til den pris plus 200 kr. hvor svært kan det være.

Og jeg er med på at de 200kr. er inkl. alt i din mening. Men prøv at vis beregning mere konkret. Be om please
det er helt ok at du mener a det er 'urealistisk' (selvom at du heller ikke kender prisen)

på det der Alibaba halløj (hvis du læser alle svar/indlæg) kan du f.eks. købe Mecool for under 50$ (der skal selvfølgelig betales afgifter, skat, fragt...) - dette var blot et (første bedste) eksempel på at DE IKKE vil koste jeg ved ikke hvor penge (flere 1000kr.) for at opgradere og forbedre der hvor det giver mening og hvor man kan et produkt som (f.eks.) Mecool, Thomson eller Nokia

men som sagt: det er helt ok at du mener det som du mener - der er bare ingen grund til at tale på alle, som i: ALLE andres vegne...
#338156
allo skrev: 16. dec 2021, 16:40
Otto J skrev: Hele den her tråd er folk der forsøger at forklare dig, at det kan det ikke. Endda med nogle ret konkrete beskrivelser af hvorfor. Jeg forstår ærligt talt ikke hvad du hidser dig op for, men det er da i det mindste underholdende.
sagde en som IKKE...VED...NOGET...SOM...HELST om det...- medmindre at DU HAR undersøgt det og keder det reelle beløb/de reelle tal

jeg hidser mig (på ingen) op Otto...jeg siger bare at du må meget gerne droppe dine kommenterer, forklaringer m.m. Otto...- drop dem...det er helt fint at du er tungnem og har det svært ved at forstå at jeg ikke har brug for dem og at det er DIG som ikke kan forstå at jeg lige fra starten mente at (bl.a.) 'pr. enhed' = 'alt inkluderet' osv., osv. men nok er nok Otto...for det er hvad? - 5. gang jeg påpeger nu at jeg ikke har brug for dine forklaringer m.m. - så bare drop dem...
du kan rolig sammenligne, misforstår og overdrive ting i andre tråde...
Du har vist ingen studiegæld..... :D :D :D
#338157
allo skrev: 16. dec 2021, 16:40 sagde en som IKKE...VED...NOGET...SOM...HELST om det...
Jeg har sjældent grint så meget uden at John Cleese var i fjernsynet.
allo skrev: 16. dec 2021, 16:40 - medmindre at DU HAR undersøgt det og keder det reelle beløb/de reelle tal
Jeg har naturligvis ikke undersøgt dit konkrete produktforslag, for det er der ikke meget grundlag for at gøre. Men jeg har konkret erfaring med produkter af tilsvarende kompleksitet, med tilsvarende styktal. Jeg kan naturligvis ikke bruge konkrete eksempler da det er forretningshemmeligheder, men de cirka-tal jeg slynger ud er ikke taget ud af den blå luft. Det er dine antagelser derimod. Dén Mecool boks du kan købe for 50 dollar har jo netop ikke de tilrettelser du ønsker dig. Jeg har konkret viden og erfaring, der gør mig i stand til at give et kvalificeret gæt på hvad disse tilrettelser vil koste - både på stykprisen (ikke ret meget), og på NRE og godkendelser (en hel del).

Hvorfor ignorerer du enhver snak om faste udgifter, og bliver ved med at tale om stykpriser? Du insisterer på at forsvare dit gæt på stykprisen, selv om vi fortæller dig at det slet ikke er dét der er problemet i dit forslag (jo én bruger gjorde, men det kan jeg lissom ikke stå på mål for, så det behøver du ikke hyperventilere over mig for)
Af allo
#338159
Otto J skrev:
allo skrev: 16. dec 2021, 16:40 sagde en som IKKE...VED...NOGET...SOM...HELST om det...
Jeg har sjældent grint så meget uden at John Cleese var i fjernsynet.
allo skrev: 16. dec 2021, 16:40 - medmindre at DU HAR undersøgt det og keder det reelle beløb/de reelle tal
Jeg har naturligvis ikke undersøgt dit konkrete produktforslag, for det er der ikke meget grundlag for at gøre. Men jeg har konkret erfaring med produkter af tilsvarende kompleksitet, med tilsvarende styktal. Jeg kan naturligvis ikke bruge konkrete eksempler da det er forretningshemmeligheder, men de cirka-tal jeg slynger ud er ikke taget ud af den blå luft. Det er dine antagelser derimod. Dén Mecool boks du kan købe for 50 dollar har jo netop ikke de tilrettelser du ønsker dig. Jeg har konkret viden og erfaring, der gør mig i stand til at give et kvalificeret gæt på hvad disse tilrettelser vil koste - både på stykprisen (ikke ret meget), og på NRE og godkendelser (en hel del).

Hvorfor ignorerer du enhver snak om faste udgifter, og bliver ved med at tale om stykpriser? Du insisterer på at forsvare dit gæt på stykprisen, selv om vi fortæller dig at det slet ikke er dét der er problemet i dit forslag (jo én bruger gjorde, men det kan jeg lissom ikke stå på mål for, så det behøver du ikke hyperventilere over mig for)
du deler én sætning i to og kommentarer den som to forskellige emner...

du kan ikke engang forstå at 'sagde en som IKKE...VED...NOGET...SOM...HELST om det' er direkte og udelukkende rettet mod
det produkt som jeg taler om...

du forstår stadigvæk ikke at 'pr. enhed' er 'alt inkluderet'...- selvom at jeg har understreget det flere gange...

det er helt meningsløst at tale med dig...

du læse 3 ord, stopper hvor det nu passer dig og så fortsætter du dit eget løb...- og det hver eneste gang...

jeg har nævt Mecool (med nuværende specs) samt mulighed for at 'customization, or other inquiries' - men det har du selvfølgelig valgt at forbigå (ligesom alle andre detaljer) fordi...- Otto er Otto...som har erfaring med noget men ikke med det her - men som alligevel ved hvad han taler om fordi...Otto er Otte...

fra nu af vil jeg ikke reagere mere på dine svar/indlæg (jeg ved godt at du tager det som en sejr og største underholdning og det ok Otto...det er helt ok...)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7