Ikke for at være negativ overfor alt, hvad jeg ikke selv har foreslået, men der påpeges en del bagsider ved PA32UC:
https://www.amazon.com/ASUS-PA32UC-Moni ... btm_next_2
En ting jeg faktisk ser som et minus er dette:
"Hdr-10 with integrated 384 local dimming zones supports up to 1000nits brightness for rich and detailed contrasts; Viewing Angle (CR≧10) : 178°(H)/178°(V)"
Som en bruger også nævner:
"The local dimming can take some getting used to. While it's awesome to have lots of local dimming zones, the "glow" of light items on a dark background is very distracting. While photo editing just dragging my mouse cursor around a dark patch creates a halo around everything. Additionally the local dimming is noticeably SLOW, when the scene changes quickly the local dimming can't catch up and there's a second where light areas are dark because the LEDs behind it aren't on. Although the local dimming does produce some excellent blacks, I wish there were better local dimming performance."
384 zoner er måske meget nutildags hvis vi snakker om et TV, men på en PC monitor, hvor man sidder med snuden tæt på og udsætter den for noget ganske andet materiale end en film eller TV-serie ville jeg selv gå fuldstændig amok over at skulle se på den slags. Once seen, you can never unsee it, eller noget i den stil. Det forekommer mig, at den høje pris i dette tilfælde skyldes HDR/local dimming som måske ikke lige er en fordel til OP's brug. Måske nærmere til videoredigering.
Og så nævnes ASUS' kvalitetskontrol eller mangel på samme endnu en gang.
Noget andet er: Hvorfor anmelder DigitalFOTO en snart 4 år gammel skærm her i 2021? Det alene vil jeg ikke holde imod den, når jeg selv har anbefalet en Dell-skærm fra 2015-2016. En ting man måske skal være opmærksom på ved køb af en "gammel" skærm er at den måske ikke er helt up-to-date hvad angår USB-C og/eller Thunderbolt-forbindelser, hvilket kan gå hen og blive et problem, hvis man også vil bruge den med en Mac uden for mange problemer.